BMW 318i hvor langt på literen
Fra : Jan Nielsen

Dato : 03-08-04 16:38

Hej

Jeg er blevet lidt tosset på det sidste, fra at have kørt superøko Lupo 3L
er jeg ved at forelske mig i en BMW 318i fra 1996, men da vi kører mellem 30
og 35 tkm om året, betyder forbruget faktisk en del, men til spørgsmålet,
hvad kører du i din 318i realistisk ikke et enkeltstående tilfelde med
rygvind og hjemve, men evt et årsgennemsnit.

Mvh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 17:24

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse
> hvad kører du i din 318i realistisk ikke et enkeltstående tilfelde med
> rygvind og hjemve, men evt et årsgennemsnit.

Hej...

Jeg har netop afhændet min 318i touring fra 97, og i den holdte jeg 11-11,5
ved meget bykørsel, og mellem 12-12,5 når jeg havde længere ture ofte, på
ferie til normandiet i forsommeren holdte den et snit på 13 på motorvej med
160-180 i tyskland snittet på hele turen var 12,3.

Dannie

Fra : Henrik B.

Dato : 03-08-04 19:57

"DJ" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej...
>
> ...ferie til normandiet i forsommeren holdte den et snit på 13 på motorvej
med
> 160-180 i tyskland...

Jow, jow.....

M.v.h.

Fra : Finn I

Dato : 03-08-04 18:31

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse
> hvad kører du i din 318i realistisk ikke et enkeltstående tilfelde med
> rygvind og hjemve, men evt et årsgennemsnit.

Jeg har en 318 af den lidt nyrere udgave (1,9 i stedet for 1,8) Ved meget
by- og handleind-ture (2-3 km) kører den ikke meren end ca. 10 km/l.
Når først den får længere ture kører den 12-14 km/l blandet.
Ved ferieture kører den typisk omkring de 13 km/l men det er så også med ret
god fart på motorvejene (læs: betydeligt over de danske fartgrænser).

Finn I
BMW E46
http://bmw318.1go.dk

Fra : Lars

Dato : 03-08-04 19:56

Heysa,

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> wrote in message

> [...]
30
> og 35 tkm om året, betyder forbruget faktisk en del, men til spørgsmålet,

Hehe... Geeez.. Ja - dejlige biler - BMW. Jeg har lige været ude og
prøvekøre en 530d Touring fra 2001 med automatgear, 193HK, læderkabine og
alt hvad der kan stoppes i så'n fætter af ekstra udstyr (baksensor FORAN..
huh?!). Eneste umiddelbare minusser er vel tomgangslyden der er diesel og så
lige navigationsanlægget der taler engelsk med tysk accent....

Men damn den kører lækkert... Og så endda umiddelbart billigere end den
Citroën Xsara VTS jeg fedter rundt i nu.

Men så er det også kun fordi konen og jeg flytter til Skåne her 1/9....
Phew.. Glæder os jo så ikke mindre nu, selv om det egentlig mest var fordi
vi kunne finde den lækreste gård derovre med plads til heste og os selv uden
at blive flået...

** Lars

Fra : Niels Skaaning

Dato : 03-08-04 20:27

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vi kunne finde den lækreste gård derovre med plads til heste og os selv

Så er det bare ærgeligt at i så bliver nødt til at leve af surströmningen,
snus og letøl :).

NS

Fra : Brian

Dato : 03-08-04 20:28

Hejsa

Niels Skaaning skrev:

> Så er det bare ærgeligt at i så bliver nødt til at leve af
> surströmningen, snus og letøl :).

Og gro svenskerhår, ikke mindst!

Godt det ikke er mig, der skal til Sverige og have en
"anstændig" vogn til ingen penge

/Brian

Fra : Lars

Dato : 03-08-04 20:27

Hej Niels,

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message

> Så er det bare ærgeligt at i så bliver nødt til at leve af surströmningen,
> snus og letøl :).

Hehe.. Vi arbejder stadig i København - så der er en løsning på letøl'et
(selv om jeg er noget skuffet over ICA's vinafdeling . Snus er ikke
længere krav for permanent opholdstilladelse, heldigvis!

** Lars