"Klonk" fra bremseklodser
Fra : KubikH

Dato : 03-08-04 13:21

Hejsa
Har fået nye bremser på Toyotaen.
Virker fint, MEN ved kørsel ligeud, 15 - 35 km/t kan der komme en "klonk -
Klonk - Klonk" lyd.
Fra højre forhjul, lyder det som om.
Hurtigere og langsommere forsvinder lyden.
Svinger man er det også væk.
Det er der ikke altid, det er ligesom om at hvis man lige har kørt bremserne
lune, kommer det ikke.
En smule træk på motoren ændrer intet, men så snart man lægger foden på
bremsepedalen stopper det.

Det er ikke et løst hjul (er tjekket)
Drivakslerne fejler intet.
Hjullejer fejler intet.
Kalipre og "bøjlen" der holder den sidder også fast.

Kan det være en bremseklods der driller ???

Mvh
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 15:31

> Det er ikke et løst hjul (er tjekket)
> Drivakslerne fejler intet.
> Hjullejer fejler intet.
> Kalipre og "bøjlen" der holder den sidder også fast.
>
> Kan det være en bremseklods der driller ???

Tror mere på en defekt bærekugle eller lign.

--
Tom

Fra : KubikH

Dato : 03-08-04 16:16

> Tror mere på en defekt bærekugle eller lign.

Nææh. det er det heller ikke.
Rent faktisk forsvinder lyden på ujævnt underlag.
Jeg skaiftede bremserne i går, og checkede styrekugler, bærekugler mm, samt
sporede den i "samme varme"
Det eneste der drillede, var klodserne der var for store, måtte slibe et par
millimeter af dem.
Det er der ikke noget nyt i, og jeg har lavet mange dytter i min tid, men
ALDRIG hørt noget der bare ligner

Mvh
Niels

Fra : goofy

Dato : 08-10-04 08:19

Mon ikke det er en caliper der skal slides til?

vh
/he