Til alle jer Ford Sierra freaks ;-)
Fra : John Sahl

Dato : 03-08-04 12:13

Lidt lækkerier til salg
<http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=52131#52131>

Nej, det er ikke mine sager, eller min annonce

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 15:23

> Lidt lækkerier til salg
> <http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?p=52131#52131>
>
> Nej, det er ikke mine sager, eller min annonce

Tilbehøret får man næppe for 9.000,-
Hvem pokker tør også køre rundt i en bil som bliver lavet så meget om. Det
er lige til at give mega problemer med bilinspektionen eller forsikringen
hvis man havner i et færdselsuheld.

--
Tom

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 03-08-04 17:05

> [...]
> er lige til at give mega problemer med bilinspektionen eller forsikringen

http://powerpage.dk/ford/sierra.htm

-M

Fra : Thomas

Dato : 05-08-04 08:20

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message

Det

> http://powerpage.dk/ford/sierra.htm
>
> -M

Jamen jamen jamen...... Den burde da ikke kunne godkendes med sådanne en
ombygning? Nu har jeg ikke lige linket til reglerne, men vi har haft dem
oppe for nylig herinde. Man må gerne tune sådanne en gammel spand (kærligt
og generelt ment) til 1000 hk, hvis man ikke laver ændringer på fx selve
blokken og top. Og her skiftes den originale 6 cylindrede ud med en 4
cylindret, der ydermere bygges der Cosworth dele i og måske et Cosworth
topstykke som han skriver. Ja måske klarer den et syn og godkendelse, men
ikke fordi den er lovlig, men fordi det ikke bliver opdaget? Eller har
jeg misforstået noget?

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-04 16:09

> [...]
> topstykke som han skriver. Ja måske klarer den et syn og godkendelse, men
> ikke fordi den er lovlig, men fordi det ikke bliver opdaget? Eller

Ja

Du får den ikke gennem syn med konstruktive ændringer, med mindre du kan
dokumentere fra et anerkendt institut eller fabrikant at bilen både kan
klare hestene samt at den ikke forurener mere end den må. Det koster mindst
lige så meget at få lavet disse godkendelser som at tune en bil, såfremt at
det KAN godkendes.
Hvis bilen bliver bygget for meget om til en Cosworth, så kan du være sikker
på at T&S også vil have en ny afgift hvilken er ASTRONOMISK høj for en
cossie
Det bliver under alle omstændigheder billigere at købe en rigtig cosworth
frem for at prøve at lave en selv.
Eller også må man bare nøjes med at køre på lukket bane med den.

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 06-08-04 18:33

> Hvis bilen bliver bygget for meget om til en Cosworth, så kan du være
> sikker på at T&S også vil have en ny afgift hvilken er ASTRONOMISK
> høj for en cossie

ROFL - det kommer vist an på hvad du mener med ASTRONOMISK, venligst uddyb
:)

> Det bliver under alle omstændigheder billigere at købe en rigtig
> cosworth frem for at prøve at lave en selv.

Enig!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide