Kabel trukket gear på en 406
Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 03-08-04 10:59

Hjælp, gearet på min (for mig) nye Pug 406 er gået istykker.

Jeg lade mig ud til en overhaling og skiftede i den forbindelse lidt hurtigt
over i andet, der efter blev gearstangen helt slap og slasket :(

Nu har jeg været ude og kigge i motorrummet og kan se at gearet er kabel
trukket, et kabel til sidevandringen og et kabel til frem og tilbage (det er
det der er sprunget/hoppet af), jeg har haft kardanboksen af, og kan se at
gearstangen er monteret nede fra!

Nogen der har erfarniger med at skifte dette kabel eller evt. bøsninger?
Skal hele udstødningen og varmeskjold af? Hvorlang tid vil det ca. tage for
min mekaniker?

Og især: er det et tilbagevendende problem på 406'eren? (kan se at
kardanboksen har været taget op før).

Bilen er en Peugeot 406 ST 2,0 fra 12/2000
den har kørt 130.000 km