/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
dårlig erfaring med Car-Special ishøj :-(
Fra : Kim Olsen


Dato : 02-08-04 20:54

Hej

Jeg købte for 5 måneder siden en Kia Clarus, st.car hos Car-Special i ishøj.

Dejlig bil, men elendigt værksted.
Allerede ved afhentningen, var der adskillige ting der ikke var som aftalt,
men det blev rettet efter de havde haft bilen til rep. et par gange. Blandt
andet: forkert monteret stik på træktøj, manglende fjernbetjening til
centrallåse, manglende CD spiller, defekt lygteparabol, defekt blæser osv.

Nu har vi lige været sydpå, og opdagede ved den lejlighed, at Airconditionen
ikke virkede.
Den starter blæseren i motorrummet og syder og bobler i rørene, mens den
sænker temp. på indblæsningsluften med ca 3-5 gr. i ca 15, hvorefter den
ikke køler mere.

hjemkommet fra ferie sender jeg en mail, og bliver så ringet op af
værkføreren.
Han siger med det samme at det er mit problem at jeg ikke har opdaget det
før (men jeg har ligesom ikke haft behov før vel), og at jeg jo ikke har
overholdt serviceeftersyn ???
Bilen havde ved købet gået 135000 km, og har lige rundet 145000, og den fik
skiftet olie for 14 dage siden på aut. værksted (dog ikke hos Car-special).

Men værkføreren påstår at den skulle have været til service ved 140000 km
jfr. servicebogen.
Jeg forklarer at den har jeg jo ikke fået med, og jeg kun har fulgt
olieskift sedlens besked om skift efter 10000 km.

Han siger ligeud at det er mit problem, og at jeg bare kunne have spurgt.

Men man forventer da ikke at en brugt bil årg. 2000 skal til service 5000
efter købet, når ikke det står nogle steder.

Værkføreren påstår i øvrigt, at jeg med min underskrift på købsaftalen
forpligter mig til at få bilen serviceret hvor den er købt, eller fortabes
reklamationsretten.

Men i instruktionsbogen står at den skal til service for hver 30000 km. Så
jeg har end ikke overvejet at den skulle til service, ud over olieskift.

Er det mig der er helt galt på den, eller prøver de ikke bare at holde mig
hen til 6 måneders reklamationretten er udløbet?


Hilsen
Kim Olsen
Kia Clarus 2,0 glx, combi 2000



 
 
Basil (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 02-08-04 20:58

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:410e9af1$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Hej
>
> Jeg købte for 5 måneder siden en Kia Clarus, st.car hos Car-Special i
> ishøj.
>
> Dejlig bil, men elendigt værksted.
> Allerede ved afhentningen, var der adskillige ting der ikke var som
> aftalt, men det blev rettet efter de havde haft bilen til rep. et par
> gange. Blandt andet: forkert monteret stik på træktøj, manglende
> fjernbetjening til centrallåse, manglende CD spiller, defekt
> lygteparabol, defekt blæser osv.
>
> Nu har vi lige været sydpå, og opdagede ved den lejlighed, at
> Airconditionen ikke virkede.
> Den starter blæseren i motorrummet og syder og bobler i rørene, mens
> den sænker temp. på indblæsningsluften med ca 3-5 gr. i ca 15,
> hvorefter den ikke køler mere.
>
> hjemkommet fra ferie sender jeg en mail, og bliver så ringet op af
> værkføreren.
> Han siger med det samme at det er mit problem at jeg ikke har opdaget
> det før (men jeg har ligesom ikke haft behov før vel), og at jeg jo
> ikke har overholdt serviceeftersyn ???
> Bilen havde ved købet gået 135000 km, og har lige rundet 145000, og
> den fik skiftet olie for 14 dage siden på aut. værksted (dog ikke hos
> Car-special).
>
> Men værkføreren påstår at den skulle have været til service ved
> 140000 km jfr. servicebogen.
> Jeg forklarer at den har jeg jo ikke fået med, og jeg kun har fulgt
> olieskift sedlens besked om skift efter 10000 km.
>
> Han siger ligeud at det er mit problem, og at jeg bare kunne have
> spurgt.
>
> Men man forventer da ikke at en brugt bil årg. 2000 skal til service
> 5000 efter købet, når ikke det står nogle steder.
>
> Værkføreren påstår i øvrigt, at jeg med min underskrift på købsaftalen
> forpligter mig til at få bilen serviceret hvor den er købt, eller
> fortabes reklamationsretten.
>
> Men i instruktionsbogen står at den skal til service for hver 30000
> km. Så jeg har end ikke overvejet at den skulle til service, ud over
> olieskift.
>
> Er det mig der er helt galt på den, eller prøver de ikke bare at
> holde mig hen til 6 måneders reklamationretten er udløbet?
>
>
> Hilsen
> Kim Olsen
> Kia Clarus 2,0 glx, combi 2000

Shit, det lyder som en Citroën-forhandler i Glostrup
Jeg ved intet om jura, men er helt sikker på at du har al ret på din side,
de tror bare at de kan spise dig af med en OK-garanti, og det skal du ikke
tage dig til takke med.
Kai



Ukendt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-08-04 21:03


"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:410e9af1$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg købte for 5 måneder siden en Kia Clarus, st.car hos Car-Special i
ishøj.

> hjemkommet fra ferie sender jeg en mail, og bliver så ringet op af
> værkføreren.
> Han siger med det samme at det er mit problem at jeg ikke har opdaget det
> før (men jeg har ligesom ikke haft behov før vel), og at jeg jo ikke har
> overholdt serviceeftersyn ???

Værkføreren er en nar
Han kan godt glemme det f*s han har gang i. Dit køb er SELVFØLGELIG også
omfattet af købeloven hvor du som minimum har 6 måneder reklamtionsret hvor
værkstedet har bevisbyrden .........
Han har bare at få stoppet det læk i din AC og få den fyldt op igen, selv om
det koster fra 1.000-4.000 alt efter hvad der er utæt

--
Tom



Olesen (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-08-04 21:07


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:410e9df2$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Han har bare at få stoppet det læk i din AC og få den fyldt op igen, selv
om
> det koster fra 1.000-4.000 alt efter hvad der er utæt

Uha det er træls med sådan et værksted.
Tænk alt det bøvl man skal igennem.
Alene dêt at køre over kantstenen til ham,
og konfrontere ham...det er næsten 1000,-
værd at slippe for..)

Hvad er det en forhandler ?
En BT-bilsalg i ny indpakning ?



Roland Vogt (02-08-2004)
Kommentar
Fra : Roland Vogt


Dato : 02-08-04 21:23


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:410e9f00$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:410e9df2$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Han har bare at få stoppet det læk i din AC og få den fyldt op igen,
selv
> om
> > det koster fra 1.000-4.000 alt efter hvad der er utæt
>
> Uha det er træls med sådan et værksted.
> Tænk alt det bøvl man skal igennem.
> Alene dêt at køre over kantstenen til ham,
> og konfrontere ham...det er næsten 1000,-
> værd at slippe for..)
>
> Hvad er det en forhandler ?
> En BT-bilsalg i ny indpakning ?
>

sig din onkel er advokat og han har gennemgået sagen og mener du står
stærkt; SÅdan fik jeg en ny cykel reklamtion igennem hos Bryggerigruppen
engang - believe it or not





Ukendt (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-08-04 06:12


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det en forhandler ?
> En BT-bilsalg i ny indpakning ?
>
Nej, det sædvanlige brugtvognsÆVL, det er det mest uvederhæftige folkefærd
på denne jord. Man kan lige så godt købe privat, og spare de $$, for der VED
man at supporten&garantien nok er minimal. Til gengæld er det ens egen
skyld, hvis man ikke er kommet billigere til bilen.



Snusken (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 03-08-04 06:41

Lige præcist.

/eric
----------
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
>
>>Hvad er det en forhandler ?
>>En BT-bilsalg i ny indpakning ?
>>
>
> Nej, det sædvanlige brugtvognsÆVL, det er det mest uvederhæftige folkefærd
> på denne jord. Man kan lige så godt købe privat, og spare de $$, for der VED
> man at supporten&garantien nok er minimal. Til gengæld er det ens egen
> skyld, hvis man ikke er kommet billigere til bilen.
>
>


Ukendt (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-08-04 11:49

> Nej, det sædvanlige brugtvognsÆVL, det er det mest uvederhæftige folkefærd
> på denne jord. Man kan lige så godt købe privat, og spare de $$, for der
VED
> man at supporten&garantien nok er minimal. Til gengæld er det ens egen
> skyld, hvis man ikke er kommet billigere til bilen.

Jeg er HELT enig, Jørgen.

Værre er det naturligvis, hvis man ikke ved en bjælde om biler. Så kan det
måske være en ok ide at melde sig ind i FDM og så at købe en bil ved en
forhandler.

Så undgår man alt for mange spekulationer og urolige nætter.

--
/Jan W Nielsen



Niels Skaaning (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 03-08-04 08:26

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:410e9df2$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Værkføreren er en nar
> Han kan godt glemme det f*s han har gang i. Dit køb er SELVFØLGELIG også
> omfattet af købeloven hvor du som minimum har 6 måneder reklamtionsret
hvor
> værkstedet har bevisbyrden .........
> Han har bare at få stoppet det læk i din AC og få den fyldt op igen, selv
om
> det koster fra 1.000-4.000 alt efter hvad der er utæt

Iøvrigt er det nok, hvis man gør opmærksom på problemet før udløbet af
garantien/reklamationsretten. Det behøver ikke blive lavet inden for
tidsperiooden.

NS



Cyberlion (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Cyberlion


Dato : 03-08-04 06:55

Meld dig ind i FDM og lad dem klare sagen. Det er gratis når man er medlem
og værkstederne har respekt for dem. Jeg har altid et FDM klistermærke
siddende bag på bilen, så er værkstedet advaret!
"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:410e9af1$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg købte for 5 måneder siden en Kia Clarus, st.car hos Car-Special i
ishøj.
>
> Dejlig bil, men elendigt værksted.
> Allerede ved afhentningen, var der adskillige ting der ikke var som
aftalt,
> men det blev rettet efter de havde haft bilen til rep. et par gange.
Blandt
> andet: forkert monteret stik på træktøj, manglende fjernbetjening til
> centrallåse, manglende CD spiller, defekt lygteparabol, defekt blæser osv.
>
> Nu har vi lige været sydpå, og opdagede ved den lejlighed, at
Airconditionen
> ikke virkede.
> Den starter blæseren i motorrummet og syder og bobler i rørene, mens den
> sænker temp. på indblæsningsluften med ca 3-5 gr. i ca 15, hvorefter den
> ikke køler mere.
>
> hjemkommet fra ferie sender jeg en mail, og bliver så ringet op af
> værkføreren.
> Han siger med det samme at det er mit problem at jeg ikke har opdaget det
> før (men jeg har ligesom ikke haft behov før vel), og at jeg jo ikke har
> overholdt serviceeftersyn ???
> Bilen havde ved købet gået 135000 km, og har lige rundet 145000, og den
fik
> skiftet olie for 14 dage siden på aut. værksted (dog ikke hos
Car-special).
>
> Men værkføreren påstår at den skulle have været til service ved 140000 km
> jfr. servicebogen.
> Jeg forklarer at den har jeg jo ikke fået med, og jeg kun har fulgt
> olieskift sedlens besked om skift efter 10000 km.
>
> Han siger ligeud at det er mit problem, og at jeg bare kunne have spurgt.
>
> Men man forventer da ikke at en brugt bil årg. 2000 skal til service 5000
> efter købet, når ikke det står nogle steder.
>
> Værkføreren påstår i øvrigt, at jeg med min underskrift på købsaftalen
> forpligter mig til at få bilen serviceret hvor den er købt, eller fortabes
> reklamationsretten.
>
> Men i instruktionsbogen står at den skal til service for hver 30000 km.

> jeg har end ikke overvejet at den skulle til service, ud over olieskift.
>
> Er det mig der er helt galt på den, eller prøver de ikke bare at holde mig
> hen til 6 måneders reklamationretten er udløbet?
>
>
> Hilsen
> Kim Olsen
> Kia Clarus 2,0 glx, combi 2000
>
>



Ukendt (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-08-04 07:36


"Cyberlion" <ikkegyldig40@mail.tdcadsl.dk(fjern40)> skrev i en meddelelse

> Meld dig ind i FDM og lad dem klare sagen. Det er gratis når man er
medlem
> og værkstederne har respekt for dem.

De tager ikke sager " pr. efterkrav", hvis du ikke allerede er medlem når du
bliver rø..et. Kig på www.forbruger.dk om der er noget at gøre, en kollega
fik vha. den + forb.st. + noget ringen rundt, en forhandler til at "æde"
bilen igen. Det viste sig at være en genopbygget TOTALskade!!!! :((.



Ukendt (03-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-08-04 07:41


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

Kig på www.forbruger.dk om der er noget at gøre, en kollega
> fik vha. den + forb.st. + noget ringen rundt, en forhandler til at "æde"
> bilen igen. Det viste sig at være en genopbygget TOTALskade!!!! :((.
>
Forkert link,nogen har opkøbt domænet. Det hedder www.forbrug.dk .



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177521
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408662
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste