De tyskere om VW og nødservice - 0800-VOLK~
Fra : ThomasB

Dato : 02-08-04 15:40

Hej i gruppen..

Vi skulle en tur til Italien i vores Golf 1.8 fra 97'.

Havde nogle problemer med tomgangen, en eller anden "gasforstiller" var
kaput, men den kørte sgu ok alligevel.

Derned vi kom, og kørte hele ferien uden problemer.

Men da vi skulle hjem, havde vi læsset bilen med "lidt" godter fra Toscana,
så den var noget tynget.

Da vi havde kørt ca. 500 km, og stadig var i Italien kl. 01:00, gik den
bagerste potte - føj for en larm.
Nå videre skulle vi jo, og potten raslede en pæn del, og i bjergene lød den
som en overdimensioneret lastbil.

Nå, nu kom det næste problem selvfølgelig; bilen huggede når man slap gassen
(hvilket man tit gør, når nogle fartglade italienere *vil* overhæle, mens
man selv overhæler 117 lastbiler i række), forestil Jer hvordan en bil
hugger med 130 km/t, og motoren stopper brændstoftilførslen... (det har
sikkert også været med til at knække potten)

Nå, jeg havde besluttet at jeg absolut ikke ville forsøge at få bilen
repareret kl 02:00 on natten i norditalien, så vi fortsatte gennem Østrig,
og problemet blev da ikke mindre, for nu sagde den også grrr grrr grrr
(meget højt), når der var et lille bump på vejen. (grrr grrr grrr lyden har
vi haft problemer med i lang tid, men VW i DK har ikke formået at fjerne
grrr grrr grrr lyden de 3 gange den har været på værksted)

Nå, men nu var vi i Tyskland, og fandt en resteplads for at sove et par
timer.

Kl. 07:59 ringede jeg til 0800-VOLKSWAGEN nødservice (0800 - 865 579 2436),
og en flink dame bad mig fortælle på hvilken rasteplads jeg var på. Hun
fandt ud af hvor jeg var, og henviste mig til nærmeste VW-værksted
(Werneck). Jeg ringede til værkstedet og forsøgte at forklare hvad problemet
var, men da hun kun meget ringe kunne forstå hvad "rear exhaust pipe" var,
og jeg ikke vidste at udstødning hed "Auspu(s)t" (eller noget i den du'er),
tog det sin tid. Nå men til sidst forstod vi hinanden, og hun vidste nu at
min bil manglede bagerste potte, og gasforstilleren. Desværre havde hun ikke
reservedele på lager, men da det jo er Tyskland, kunne hun bestille dem
senest kl. 10:00 og have dem 3-4 timer senere. Som sagt så gjort.

Vi lagde os til at sove på en græsplæne, og da vi vågnede et par timer
senere, ved at min mobtelefon ringede, fortalte den søde tyske VW dame os,
at nu var bilen klar.

Vi hentede den, og sørme om de ikke havde vasket dytten :)

Jeg blev præsenteret for regningen på HELE 350 Euro = 2600 kroner og betalte
gladeligt.

Nu var det bare afsted, og bilen kørte som en DRØM, de havde også fået
fjernet grrr grrr grrr lyden, selvom jeg ikke havde gjort opmærksom på
problemet.

De tyskere kan altså bare et eller andet med biler :)

Da jeg kom hjem, ringede jeg til VW i DK, og spurgte om hvad de skulle have
for samme reparation - 5700 kroner var svaret..... 3100 kroner var sparet.
Det er faktisk ferieturen derned og tilbage i benzin og motorvejsafgifter +
lidt færgebillet.

Så 0800-VOLKSWAGEN nødservice kan klart anbefales, og mon ikke de lave tyske
priser kan betale en ferie en anden gang?

Mvh Thomas

Fra : Roland Vogt

Dato : 02-08-04 15:46

Dejlig historie

Man får lyst til at køre til tyskland

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 16:09

"Roland Vogt" <vogt@abekattenjens_midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Dejlig historie
>

> Man får lyst til at køre til tyskland

Ja det er en skam man ikke har en defekt bagpotte!

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 02-08-04 16:44

> Ja det er en skam man ikke har en defekt bagpotte!
Det kan arrangeres! X-]

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 16:50

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:410e613f$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det kan arrangeres! X-]

Ja, den sidste på min Mazda blev svejset og på min Ford knækket den og
skrabet hen af vejen, død pinligt!
Men hvad gør man så, man sætter den i bag så den knækker helt af og køre
videre

Fra : Elbarto

Dato : 02-08-04 17:39

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrabet hen af vejen, død pinligt!
> Men hvad gør man så, man sætter den i bag så den knækker helt af og køre

Tror det er en sygdom for ford for min har oss tabt den bagerste potte
men hvad faen så fik den lidt "brian lyd" uden at montere 2" Skal dog lige
have fixet en stump rør på for røgen kommer ud ved baghjulet og gør den
hvide beil temlig sort

Elbarto Simpsoniac

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 17:49

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
lige
> have fixet en stump rør på for røgen kommer ud ved baghjulet og gør den

Hehe..ja, familiesvaghed måske.
Min bageste faldt også af, men
det var nu fordi jeg bakkede op i en snedrive,
så den var nok moden til udskiftning alligevel.,o)

Fra : Martin Sand.

Dato : 03-08-04 01:39

> Hehe..ja, familiesvaghed måske.
> Min bageste faldt også af, men

Hmmm... jeg har aldrig hørt om, at ejerne af Ford biler taber deres røv

/Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-08-04 21:35

On Mon, 2 Aug 2004 17:49:50 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

> [...]
>skrabet hen af vejen, død pinligt!
>Men hvad gør man så, man sætter den i bag så den knækker helt af og køre

Da mig og min kammerat var ude og kører i hans bil og den så knækkede
potten af smed vi bilen ind til en side og fandt knivne frem og skar de
der gummibøsninger til potten af og smed den i bagagerummet på hans bil
og kørte hjem med den.
Flemming Jacobsen

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-08-04 15:15

_Carsten_ wrote:
> [...]
> skrabet hen af vejen, død pinligt!
> Men hvad gør man så, man sætter den i bag så den knækker helt af og

Husk lige at fjerne den fra vejbanen så den ikke slår en motorcyklist ihjel.
Eller skrammer en af de andre fine madkasser.

vh
Torben