Km på literen
Fra : phk

Dato : 02-08-04 09:15

90 km/timen med campingvogn bagefter - 11,4 km på literen - den tråd husker
I vel?

Nu har jeg så kørt en tankfuld op med 80 km/timen. I modsætning til sidste
gang var der kun udstyr i bil og campingvogn til 3 personer. Resultatet blev
nu 13,5 km på literen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-08-04 09:39

> [...]
> gang var der kun udstyr i bil og campingvogn til 3 personer. Resultatet

OK - jeg tør ikke skrive her hvad BMW'en formår at hælde igennem
systemet når vi hænger campingvognen bagefter

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v
LMC 495K 1100kg

Fra : phk

Dato : 02-08-04 10:41

> OK - jeg tør ikke skrive her hvad BMW'en formår at hælde igennem
> systemet når vi hænger campingvognen bagefter

Kom bare med det - vi har alle lært at tælle til 6 ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-08-04 11:10

> Kom bare med det - vi har alle lært at tælle til 6 ;)
>

> --
> Per, Esbjerg

Så behøver jeg jo ikke sige mere

Sjovt nok, så kører den lidt længere på litteren hvis vi kører 100-110km/t
men det mås man jo ikke med campingvogn

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Tigeren

Dato : 02-08-04 11:20

Hvor ved du så egentlig det fra???

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 11:38

> Hvor ved du så egentlig det fra???

Fra de tyske motorveje, hvortil der via den danske Færdselsstyrelse kan
indhentes en "Tempo 100"-tilladelse, selvfølgelig..

Hvor ellers..? )

(Er du i øvrigt ikke flink at svare nedenunder den tekst, som du svarer på?
Sådan er de vejedende regler for brug af de danske nyhedsgrupper, og det er
lettere, hvis alle gør det på samme måde.)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-08-04 11:44

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor ved du så egentlig det fra???
>
> Lasse

Bare noget jeg har hørt nede på den lokale

Ved faktisk heller ikke engang om BMW'en kan køre så stærkt

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 02-08-04 11:36

> [...]
> gang var der kun udstyr i bil og campingvogn til 3 personer. Resultatet

Med stort set samme bil og motor (Octavia med 90hk TDi) kørte jeg 20.8km/l
hjem fra Sydtyskland i lørdags. Det var med 120km/t, med Climatronic tændt
og på 17". Sådan en campingvogn er sq noget af en miljøbombe.

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk

Fra : onix

Dato : 02-08-04 13:29

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:410e1915$0$164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> hjem fra Sydtyskland i lørdags. Det var med 120km/t, med Climatronic tændt
> og på 17". Sådan en campingvogn er sq noget af en miljøbombe.

Hej måske så vi hindanden på autobahn *g* jeg kørte også hjem fra
sydtyskland i lørdags (sindssyg trafikkaos!) i vores lille fabia, men det
gik fint. Apropos campingvogn oplevede vi at køre bag en Opel m. stor
campingvogn der tonsede derudaf med 140-150 km / t. ! Vanvittigt.

Onix

Fra : jan nissen

Dato : 02-08-04 16:33

On Mon, 2 Aug 2004 10:14:37 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>gang var der kun udstyr i bil og campingvogn til 3 personer. Resultatet blev

Tja så er der ikke sket meget forbedring i bilernes benzin økonomi på
39 år. Sidst vi kørte til veterancampingvogntræf, en tur fra Aalborg
til Fåborg i vores Ford Anglia med 2 voksne og 2 børn + campingvogn
kørte vi 12,5 km på literen ved en hastighed på ca. 80 km/timen.
Ja ok. Bilerne og ikke mindst campingvognene er blevet noget større
end dengang.

mvh Jan

veterancamping.dk

Mvh Jan

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 17:19

> [...]
> til Fåborg i vores Ford Anglia med 2 voksne og 2 børn + campingvogn
> kørte vi 12,5 km på literen ved en hastighed på ca. 80 km/timen.

hehe jeg så engang en sådan motor på teknisk skole. Der er bare for fed med
sine 2 ventiler som sidder på SIDEN af cylinderen og ikke i topstykket
))

--
Tom

Fra : Claus

Dato : 02-08-04 16:51

> [...]
> gang var der kun udstyr i bil og campingvogn til 3 personer. Resultatet

Har lige taget en tur på 550 km også med campingvogn og Octavia Tdi (90 hk).
Jeg holder en marchfart på omkring 100 og kører 10,5 km/l. Jeg har i øvrigt
bemærket, lige som Brian, at forbruget ter sig underligt afhængig af farten.
Således bruger bilen det samme om jeg kører 85 i 4. gear eller 100 i 5. Det
kan også være at vind og vejr spiller ind, det er jo svært at regne med da
vinden nemt kan ændre sig efter et par hunderede km.

Octaviaen er næsten ny. så det kan være forbruget bliver bedre efter nogle
flere km ?

Vh. Claus

------
Fjern "slet" fra mailadresse ved svar.

Fra : phk

Dato : 02-08-04 18:46

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

> [...]
hk).
> Jeg holder en marchfart på omkring 100 og kører 10,5 km/l.

Bør nok lige nævne at mine km/timen opgivelse er ægte km/timen ..

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus

Dato : 03-08-04 18:01

> Bør nok lige nævne at mine km/timen opgivelse er ægte km/timen ..
>

> --
> Per, Esbjerg

Blærerøv...