T. Hansen, Harald Skrald eller ????
Fra : Basil

Dato : 02-08-04 07:30

Hej.
Jeg kom til at undre mig over at når nogen spørger til noget henvises der
ofte til Harald Skrald eller T. Hansen (eks. maling, lygter, lamper, osv.)
Findes der efterhånden meget få "fagmænd" i branchen, der har ting til biler
?
Kai

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 07:42

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev :

> [...]
>Findes der efterhånden meget få "fagmænd" i branchen, der har ting til biler

Nøehhh - der findes vist stadig dem der altid har været - men de der
"supermarkeder" er jo skudt op som paddehatte overalt.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : alexbo

Dato : 02-08-04 09:10

"Basil" skrev

> Jeg kom til at undre mig over at når nogen spørger til noget henvises der
> ofte til Harald Skrald eller T. Hansen

Det er fordi de er på nettet og har de billige ting der efterspørges.
De steder fagfolk handler har ikke varesortimentet liggende på nettet.
I hvert fald ikke så det kan ses uden adgangskode.

mvh
Alex Christensen

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 11:54

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> ofte til Harald Skrald eller T. Hansen (eks. maling, lygter, lamper, osv.)
> Findes der efterhånden meget få "fagmænd" i branchen, der har ting til

Folk vil jo spare hele tiden, så de er vel uddøende.
Jeg sku' ha' nogle gule pære til Ford'en på det lokale
reservedelslager, men 'det har vi ikke'...

Når udvalget er smalt, så gider folk vel ikke
komme.

Fra : Brian M

Dato : 02-08-04 16:50

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message news:<EelPc.28877$Vf.1715183@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> Findes der efterhånden meget få "fagmænd" i branchen, der har ting til biler

Det kunne også være fordi de (harald, Biltema, thansen osv...) mellem
alt skramlet også har nogle fine kvalitets ting til gode priser.

En anden grund kunne være, at de steder hvor de "fagmænd" handler, der
kan man sommetider føle sig lidt gået "forkert". De er ikke alle lige
mindede på amatører som skal have en dims til en Kadett og ikke ved
precist hvad det er han skal bruge og hvis man så oven i købet ikke
har en konto, men skal betale kontant.....

Jeg har da i hvertfald prøvet at handle steder hvor man, efter at en
lagermand endelig har fundet ud af hvad det er man vil have og fundet
det det, bliver sendt ind på kontoret, for at finde den kontordame der
har en lille pengekasse i skuffen, til de har trælse amatørkunder der
tager for meget af den dyre tid. Sådan kan man i hvertfald føler det.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 23:36

> Jeg kom til at undre mig over at når nogen spørger til noget henvises der
> ofte til Harald Skrald eller T. Hansen (eks. maling, lygter, lamper, osv.)

Det er fordi, det ikke er håndværkere med olie på fingrene - men
forretningsfolk - der vinder kampen om kunderne.

Håndværkerne er gode til at skrue i biler - men ikke til at tiltrække og
bevare kunderne.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 15:47

> Håndværkerne er gode til at skrue i biler - men ikke til at tiltrække og
> bevare kunderne.

Kloge ord.
Jeg kan genkende især det sidste med at "bevare kunderne"

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 16:02

> Jeg kan genkende især det sidste med at "bevare kunderne"

Håndværksrådet er klar med kurser - men jeg tror ikke, det nytter meget.

De små sevstændige, der ikke kan opføre sig "serviceorienteret", må lukke.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 16:10

> Håndværksrådet er klar med kurser - men jeg tror ikke, det nytter meget.
>
> De små sevstændige, der ikke kan opføre sig "serviceorienteret", må lukke.

Ja jeg kender mindst hvor jeg ville klappe i hænderne hvis det lukkede
"#¤%"# værksted.

--
Tom

Fra : Cyberlion

Dato : 03-08-04 07:00

http://www.cdcardic.dk/visdata.asp?m=7

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 04-08-04 08:34

Basil faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Findes der efterhånden meget få "fagmænd" i branchen, der har ting til
> biler ?

Jada. Der er da både Høyer ( http://www.hoyer-autodele.dk/ ) og DOS
( http://www.dosautodele.dk/ )...

* runs and hides... :D *