ang. skiftning af tandrem.
Fra : Britta Larsen

Dato : 02-08-04 07:18

Hej NG.

Hvor lang tid må et outoriseret værksted max værer om at skifte en tandrem?
Spørger af ren nysgerighed
M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-08-04 07:24

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Hvor lang tid må et outoriseret værksted max værer om at skifte en
> [...]

Kommer vel nok meget an på hvilken bil der er tale om

Forøvrigt har de fleste større værksteder (autoriseret eller ej) "fast-tids
tabeller"
som viser hvor lang tid det "må" tage

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 07:39

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev :

>som viser hvor lang tid det "må" tage

Høhø .... jeg tror du skal bytte "må" ud med *skal* tage

Præstationspriser er jo typisk sat med alle mulige forbehold i
tankerne.
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Brian S Jensen

Dato : 02-08-04 07:45

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Høhø .... jeg tror du skal bytte "må" ud med *skal* tage
>
> Præstationspriser er jo typisk sat med alle mulige forbehold i
> [...]

Korrekt - eller måske endda, hvor meget de *mindst* kan være
bekendt at tage

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 07:37

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev :

>Hvor lang tid må et outoriseret værksted max værer om at skifte en tandrem?
>Spørger af ren nysgerighed

Det kommer søreme an på hvilken bil vi snakker om

Nogen er nemme, andre smadder bøvlede
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Britta Larsen

Dato : 02-08-04 08:46

Det er en Opel kadett E (1989) det drejer sig om.

M.v.h.

Britta

Fra : alexbo

Dato : 02-08-04 09:13

"Britta Larsen" skrev

> Det er en Opel kadett E (1989) det drejer sig om.

1,5-2 timer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-08-04 09:37

alexbo wrote:
> "Britta Larsen" skrev

> 1,5-2 timer.

Noget i den stil, han bør nok kunne gøre det for ca 1000kr ialt med
moms og Opel-rem.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Morten Trab

Dato : 02-08-04 11:33

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Noget i den stil, han bør nok kunne gøre det for ca 1000kr ialt med
> moms og Opel-rem.

Jeg synes det virker som lang tid, iflg. hvad jeg ellers har ladet mig
fortælle om hvor nem den er at skifte remmen på...

Men okay, hvis i siger ca. en tudse så er det da billigt nok, det han har
gjort...

807,- incl moms for det hele...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 12:07

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev :

>Jeg synes det virker som lang tid, iflg. hvad jeg ellers har ladet mig
>fortælle om hvor nem den er at skifte remmen på...

Den er ikke specielt svær, men siden man bruger vandpumpen som
remstrammer, kan nogen blive svært overrasket hvis møget sidder
seriøst fast

(og det gør den, når den ikke må)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Claus

Dato : 02-08-04 16:40

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 1,5-2 timer.
>
> mvh
> Alex Christensen

Har selv haft en Kadett E men i diesel. Der er vist noget med at der sidder
et motorophæng i vejen så motoren skal halvvejs ud af bilen for at skifte
tandrem. Kan ikke huske præcis hvad det kostede, men mekkeren lagde det i
hvertfald ud som om at det blev meget mere besværligt af det.

Vh. Claus

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-08-04 07:57

Britta Larsen wrote:
> Hej NG.
>
> Hvor lang tid må et outoriseret værksted max værer om at skifte en tandrem?
> Spørger af ren nysgerighed

Såda en specifik operation plejer at være et fastpris-arrangement.
Dvs de siger prisen på forhånd og den kan ikke rokkes.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 11:32

> [...]
> Hej NG.
>
> Hvor lang tid må et outoriseret værksted max værer om at skifte en

Jeg håber sandelig ikke der er en tidsbegrænsning på !
Jeg har selv lige fået skiftet, og det tog en dags tid.
Værsktedet har travlt med at servicere tilfredse kunder,
så de arbejde ikke HELE tiden på min, men gik
lidt frem og tilbage.
Synes jeg er fint nok, da de 14 dage efter
fixede mit generatorproblem på 3 timer ALT incl.
(fra jeg afleverede den til jeg hentede den igen).

Jeg har den uskrevne aftale med værkstedet
jeg afleverer bilen kl. 7, og får den som regel
15:30.