skal jeg ringe til politiet
Fra : .sn

Dato : 01-08-04 21:39

Hej med jer

For et par år siden købte jeg en smuk grøn golf cabrio., Dejlig bil som blev
brugt til de yderste. Selv i sne :)

Men denne bil blev så lidt for lille og kalechen var ikke det tætteste så
den skulle sælges.

Jeg satte den til salg på bilbasen og 2 timer efter ringede en fyr. Han
ville se den. Ingen problemer i det. Han kom så ud og så den og efter at
have set på den i ca. 4 min sagde han at han ville købe den. Han spurgte om
den var synet og om der var nogen defekter osv. Jeg fortalte ham naturligvis
det med kalechen og hvad der ellers var. Han fortalte så at han havde en
magentil stående derhjemme. En han havde købt i USA for 8000 kr. ok tænkte
jeg. Rart med en reservedelsbil.

Jeg fik pengene kontant og var en glad mand. Han havde betalt det samme som
jeg selv havde givet og bilen var solgt på mindre end 4 timer. Så det må
være rekord.

Så her lørdags var jeg nede for at vaske min bil på tanken. Jeg kører så ud
fra halen og der lige foran mig holder en brun golf cabrio. Min var grøn,
hans var brun MEN (ja gæt.......tatatataaaaaa ) nummerpladen var den samme
som den der sad på min gamle cabrio.

Hvad så nu. Skal man holde kæft og lade manden passe sit eller ringe til hr.
uniform?????
Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her
virker lidt voldsomt eller?

hilsen
sn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-04 21:50

..sn wrote:

> Hvad så nu. Skal man holde kæft og lade manden passe sit eller ringe
> til hr. uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette
> her virker lidt voldsomt eller?

Har du overvejet om han måske har fået malet den ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : .sn

Dato : 01-08-04 23:22

> Har du overvejet om han måske har fået malet den ?
>
> --

du har nok ret. han har fået malet en flot næsten nymalet grøn golf om det
en solslidt brunfarve...

:)

sn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-08-04 15:52

..sn wrote:

> du har nok ret. han har fået malet en flot næsten nymalet grøn golf
> om det en solslidt brunfarve...

Og det meldte historien jo ikke noget om.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mikael L

Dato : 01-08-04 21:52

".sn" <sn@sn.sn> skrev i en meddelelse

> [...]
hr.
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Gør det du synes er passende. Her vil du formentlig få både for og imod.
Personligt havde jeg da nok ladet et ord eller to falde næste gang jeg kom
forbi den lokale politistation. Så kan de jo gøre hvad de synes de har tid
og lyst til.

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 01-08-04 21:52

> [...]
hr.
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Hehe, det var en grim en
Politiet, hmm tjaa, hvis gutten eller en bekendt læser med her, ved de da
hvem der har stukket dem ...ha' lige det med i overvejelserne, om det er det
værd

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-08-04 21:56

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> hvem der har stukket dem ...ha' lige det med i overvejelserne, om det er

Sådan skal det være.....man skal sgútte stå ved noget somhelst.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas H.

Dato : 01-08-04 22:27

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Sådan skal det være.....man skal sgútte stå ved noget somhelst.

Engang i mellem må man bare gøre op med sig selv, om det er bøvlet værd at
melde noget, det egentlig ikke generer en voldsomt.
Jeg ved alt om hvad det vil sige, at skrive noget i denne nyhedsgruppe, som
pludselig vender tilbage IRL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 22:28

Thomas H. skrev:

> værd at melde noget, det egentlig ikke generer en voldsomt. Jeg ved alt
> om hvad det vil sige, at skrive noget i denne nyhedsgruppe, som pludselig
> vender tilbage IRL

Noget du vil delagtiggøre os i?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-08-04 22:30

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> melde noget, det egentlig ikke generer en voldsomt.
> Jeg ved alt om hvad det vil sige, at skrive noget i denne nyhedsgruppe,

Det er blevet en dansk livsstil ikke stå ved noget, være anonym og sprede
rygter.

Der sidder smugkiggere som sågar nærer sig ved det...

Hr. Bjørn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 22:31

Bjørn Jørvad skrev:

> Det er blevet en dansk livsstil ikke stå ved noget, være anonym og
> sprede rygter.

Måske fordi man risikere liv og lemmer? Alle kender jo efterhånden nogle
"store gutter"... :-/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-08-04 22:34

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Måske fordi man risikere liv og lemmer? Alle kender jo efterhånden nogle
> "store gutter"... :-/

Njaeee .... disse "store gutter" er jo ikke en hverdagsforeteelse...

Men livsstilen holder interessen væk fra personens egen utilstrækkelighed

Hr. Bjørn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-08-04 22:36

Bjørn Jørvad skrev:

> Njaeee .... disse "store gutter" er jo ikke en hverdagsforeteelse...

Nja synes man hører ofte om nogle der "lige" har fået besøg.

Fra : Thomas H.

Dato : 01-08-04 22:57

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> Det er blevet en dansk livsstil ikke stå ved noget, være anonym og sprede
> rygter.

Muligt, jeg vejer bare hvem jeg gider at gider at have på nakken, op imod om
det er det værd ....

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-08-04 01:38

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Muligt, jeg vejer bare hvem jeg gider at gider at have på nakken, op imod
om
> det er det værd ....

Det kan jeg godt forstå.

Hr. Bjørn

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 22:31

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved alt om hvad det vil sige, at skrive noget i denne nyhedsgruppe,
som
> pludselig vender tilbage IRL

Var det ikke noget med en Ford forhandler og en Fiesta eller lign. ?

Fra : Thomas H.

Dato : 01-08-04 22:56

> Var det ikke noget med en Ford forhandler og en Fiesta eller lign. ?

Kan ikke huske det

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 09:26

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> det
>
> Sådan skal det være.....man skal sgútte stå ved noget somhelst.

tisk tisk

Jeg ville give politiet et tip, og så stå ved det, det koster måske et par
indkaldelse som vidne, samt et par ubehagelige telefonopkald, men de
stopper, når man ber' politiet tage sig af det.
Det er ikke omkostningsfrit at have et retssamfund.
Det ved jeg lidt om som den forurettede part, men det skal ikke få mig til
at afstå fra at holde på, at i et retssamfund har vi alle pligt til at
opretholde det og hjælpe til.
Politiet var flinke til at komme på min arbejdsplads til de indledende
"afhøringer" jeg fandt et mødelokale og gav kaffe. Samfundet vandt begge
sager.
Omkostningerne kan være store, men de kan på længere sigt være større ved at
lade være.
Nå ikke mere om det, så skal jeg vist over i videnskab jura.dk
--
Møller

Fra : Mikael L

Dato : 01-08-04 22:00

> [...]

> hvem der har stukket dem ...ha' lige det med i overvejelserne, om det er

Det kunne jo også tænkes at der var en i omgangskredsen som kendte til det
og var træt af ham. Måske der er en betjent eller to der læser med og
stopper en gammel brun Golf cabrio næste gang de ser den. Der er formentlig
ikke mange tilbage af dem.
Det kan jo sagtens lade sig gøre at snakke med politiet anonymt.

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 01-08-04 22:29

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo også tænkes at der var en i omgangskredsen som kendte til det
> og var træt af ham.

Sagtens, men du kan søge fra nu af og 1000 år frem på google groups, og
finde dette indlæg, hvor han overvejer om han skal gå til politet, det skal
folk bare huske...

Fra : Mikael L

Dato : 01-08-04 22:44

> [...]
>
> Sagtens, men du kan søge fra nu af og 1000 år frem på google groups, og
> finde dette indlæg, hvor han overvejer om han skal gå til politet, det

Så læren af dette må være. Lad være med at fortælle nogen om det og meld
ham.

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 01-08-04 22:56

> Så læren af dette må være. Lad være med at fortælle nogen om det og meld
> ham.

Jeps, det er bare ligesom lidt sent nu

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-08-04 21:54

".sn" <sn@sn.sn> skrev i en meddelelse

KLIP

> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her
> virker lidt voldsomt eller?

Skal "din bil" ikke snart synes..eller kunne den nemt klare et sådan...?

Hr. Bjørn

Fra : .sn

Dato : 01-08-04 23:23

> [...]
>
> KLIP

> Skal "din bil" ikke snart synes..eller kunne den nemt klare et sådan...?

han fik den nysynes så den skal nok op nu igen. men den burde kunne have
klaret endnu et syn. den gik næsten fejlfri igennem da jeg fik den synet

sn

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 21:46

> [...]
>
> sn
>
> Så fatter jeg altså ikke helt ideen i at flytte NR pladerne over på et
"vrag" hvis den grønne var i så god stand????

Jens

Fra : Morten Trab

Dato : 01-08-04 21:55

> [...]

hr.
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Min personlige mening...

Det er DYBT forkastelig, og manden fortjener et stort rap over snuden...
Det er jo desuden ulovligt at flytte nummerpladerne fra en bil til en
anden...

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 01-08-04 22:00

"Morten Trab" <morten@trab.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er DYBT forkastelig, og manden fortjener et stort rap over snuden...
> Det er jo desuden ulovligt at flytte nummerpladerne fra en bil til en
> anden...

Hvor ved du fra, manden har gjort noget ulovligt..?

Fem fjer er nu ved at udvikle sig til 5 høns.

Hr. Bjørn

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 22:05

> [...]
>
> Det er DYBT forkastelig, og manden fortjener et stort rap over snuden...
> Det er jo desuden ulovligt at flytte nummerpladerne fra en bil til en

Det er det sgu også at køre uden sele eller for stærkt, men fiser vi forbi
politiet og stikker folk hver gang vi ser den slag og er vi selv en skid
bedre når det kommer til stykket?

Carsten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 02-08-04 07:25

_Carsten_ telepaterede følgende til sin PC:
> Det er det sgu også at køre uden sele eller for stærkt, men fiser vi
> forbi politiet og stikker folk hver gang vi ser den slag

Næ, men kan dit eksempel give problemer for andre end dig selv?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : .sn

Dato : 01-08-04 23:24

> [...]
>
> Det er DYBT forkastelig, og manden fortjener et stort rap over snuden...
> Det er jo desuden ulovligt at flytte nummerpladerne fra en bil til en

klart men problemet er om man skal blande sig. Det er jo ikke som om han er
morder

sn

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 22:03

> [...]
hr.
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Har du ikke fået dine penge og er du ikke glad for en hurtig handel!
Så synes jeg bare du skal passe dig selv, kan jo være du roder dig ud i
nogen øretæver!

Carsten

Fra : .sn

Dato : 01-08-04 23:25

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du ikke fået dine penge og er du ikke glad for en hurtig handel!
> Så synes jeg bare du skal passe dig selv, kan jo være du roder dig ud i

heheh det tror jeg ikke. han er en middelaldrene mand. tror han var læge

sn

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 23:32

> heheh det tror jeg ikke. han er en middelaldrene mand. tror han var læge

Kan være han har jagttegn og kan blive meget gal!
Måske er han den læge der en dag står og skal rede dig, hvis du falder om
med hjerteanfald, tænk lige på det

Carsten

Fra : .sn

Dato : 01-08-04 23:39

> ".sn" <sn@sn.sn> skrev i en meddelelse

> Kan være han har jagttegn og kan blive meget gal!
> Måske er han den læge der en dag står og skal rede dig, hvis du falder om
> med hjerteanfald, tænk lige på det

men hvis det er holdningen skal man jo slet ikke anmelde nogen for noget. Så
skal vi alle bare stå og se på at naboens hus blive tømt, at se en
spritbilist tage flugten efter at have påkørt 7 børn eller måske tie når en
mand slagter en familie

sn

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 23:58

> [...]

> skal vi alle bare stå og se på at naboens hus blive tømt, at se en
> spritbilist tage flugten efter at have påkørt 7 børn eller måske tie når

Så skal vi også melde dem der køre uden sele og dem der køre for stærkt!
Forskelden er at de ikke skader eller berøver nogen noget, at de så tager en
chance, det står så på deres egen regning.
Alle køre for stærkt, ingen er hellig!

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-08-04 22:08

> [...]
hr.
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Hej

Jeg ville lade et ord falde til politiet. Reelt vedkommer det jo ikke dig,
men det at der kører en bil rundt, uden måske at være i trafiksikker stand -
og i hvert fald uden at have været til syn, gør jo at der ikke er
forsikring, der dækker evt. skader han måtte lave på andre.
Og hvis den bil kørte et af mine børn ihjel, pga. mgl. bremser, dæk eller
hvad ved jeg - ville jeg aldrig tilgive mig selv, at jeg ikke havde gjort
noget.

Hilsen
Kim Olsen

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 22:09

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad ved jeg - ville jeg aldrig tilgive mig selv, at jeg ikke havde gjort

Klart tumpen køber en brugt bil som ikke fremgår at være i en dårlig
trafiksikker stand, for derefter at flytte pladerne over på en bil som IKKE
er trafiksikker stand, det lyder logisk!

Carsten

Fra : Rasmus

Dato : 01-08-04 22:23

"_Carsten_" <h@hh.xx> wrote in message

> [...]
IKKE
> er trafiksikker stand, det lyder logisk!

.....bilen kører rundt uden en dækkende ansvarsforsikring hvis han har
flyttet pladerne fra en bil til en anden, uanset om det er samme mærke/model
eller ej.

mvh
Rasmus

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 23:19

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ....bilen kører rundt uden en dækkende ansvarsforsikring hvis han har
> flyttet pladerne fra en bil til en anden, uanset om det er samme
mærke/model
> eller ej.

Det gør det ikke mindre trafik sikkert, der er store chance for det
modsatte.

Carsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-04 23:30

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Det gør det ikke mindre trafik sikkert, der er store chance for det
> modsatte.

Hvor ved du det fra?, der kan være alle mulige årsager til han laver det
stunt, udstyr,motor,kalechen etc. etc. . Og en bil som er typegodkendt til
US. overholder ikke nødvendigvis de danske,europæiske regler. Så det, og
navnlig den mangl. forsikring, gør der er god grund til at få den af vejen
så hurtigt så muligt. Og det kommer den senest ved næste syn.

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 00:01

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> navnlig den mangl. forsikring, gør der er god grund til at få den af vejen
> så hurtigt så muligt. Og det kommer den senest ved næste syn.

Logisk tanke gang!
Når man laver sådan et stund vil man ikke trække sig unødvendig opmærksomhed
og bytte plader over på en bil som er af bedre stand, der findes
undtagelser-

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 19:26

Kim Olsen wrote:

> [...]
> og i hvert fald uden at have været til syn, gør jo at der ikke er
> forsikring, der dækker evt. skader han måtte lave på andre.

Hvem siger bilen ikke har været til syn? Måske er grunden til at
han ikke følger reglerne at han ikke mener T&S har en realistisk
vurdering af afgiften. Nu har jeg ikke prøvet at importere en bil,
men jeg mener at vide at de bliver synet i forbindelse med
afgiftsvurderingen, anyone?? SN skrev noget om USA import og
solfalmet lak, det får mig til at tænke på noget rustfrit
importeret fra en solstat. Grunden til at han ikke kører lovligt
er måske ligefrem at importbilen er i en bedre stand end den på
danske plader, det er nærliggende at tro, for hvorfor skulle han
ellers fuske med pladerne?? Mit gæt er at T&S har forlangt 30.000
for at udlevere plader til hans importbil og så har han valgt i
stedet at købe SN's bil for 8000 og skide T&S et stykke..

Hvad angår forsikring, så har du og jeg ikke noget at frygte, for
forsikringen på pladerne *skal* dække for de skader han forvolder.
Kaskoen kan han vinke farvel til og forsikringsselskabet vil
sandsynligvis også forlange regres, dvs. at han hoster op med de
skillinger forsikringen har lagt ud for skaderne, men det kan du
og jeg jo være ligeglade med..

> Og hvis den bil kørte et af mine børn ihjel, pga. mgl. bremser, dæk eller
> hvad ved jeg - ville jeg aldrig tilgive mig selv, at jeg ikke havde gjort
> noget.

Jeg vil også foretrække at pladerne sidder på noget der er synet,
men derudover er det udelukkende et økonomisk anliggende mellem
ham og myndighederne, måske noget med en bedragerisag hvis det går
højt - alt sammen noget vi kan være temmeligt ligeglade med..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-08-04 20:14

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> for at udlevere plader til hans importbil og så har han valgt i
> stedet at købe SN's bil for 8000 og skide T&S et stykke..

Uanset set hvad du mener er ret og rigtig, er det du vil se gennem fingre
med, rene bananreplublikmetoder, og efter dansk lovgivning ulovligt basta.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 22:28

"Hans L. Jørgensen" wrote:

> Uanset set hvad du mener er ret og rigtig, er det du vil se gennem fingre
> med, rene bananreplublikmetoder, og efter dansk lovgivning ulovligt basta.

Jeg er udemærket klar over det er ulovligt, det er ikke det jeg
debatterer. Problemet består ene og alene i at vi har nogle
afgiftsregler der er tossede, uden denne afgift ville vedkommende
sandsynligvis have registreret sin importerede bil i stedet for at
fuske.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Aksel

Dato : 01-08-04 22:31

> [...]
hr.
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Hvis han kører med dine nummerplader kører han også på din forsikring, gå på
motorkontoret og afmeld den så hurtigt som muligt og fortæl dem at en anden
kører rundt med dine plader.

Hilsen Aksel

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 23:20

"Aksel" <akselj@ny-post.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis han kører med dine nummerplader kører han også på din forsikring, gå

> motorkontoret og afmeld den så hurtigt som muligt og fortæl dem at en
anden
> kører rundt med dine plader.

Det kan han ikke hvis han har solgt bilen med plader!

Carsten

Fra : .sn

Dato : 01-08-04 23:27

> Hvis han kører med dine nummerplader kører han også på din forsikring, gå

> motorkontoret og afmeld den så hurtigt som muligt og fortæl dem at en
> [...]

det er ikke mine plader mere. han har jo købt bilen og afmeldt den på
motorkontoret, plus det er to år siden nu

sn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 01-08-04 23:38

".sn" <sn@sn.sn> skrev i en meddelelse news:410d6e22

> motorkontoret, plus det er to år siden nu

Har den været igennem et periodisk syn?, for så er der godt nok en
"synshans" som har snosk sovet :(.

Fra : .sn

Dato : 01-08-04 23:51

> Har den været igennem et periodisk syn?, for så er der godt nok en
> "synshans" som har snosk sovet :(.

aner det ikke men det er to år siden jeg solgte den og den var lige synet
der.

..salem

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 00:03

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Har den været igennem et periodisk syn?, for så er der godt nok en
> "synshans" som har snosk sovet :(.

Tror du ikke han småske har kifter pladerne tilbage når han syner den?
Kan jo også tænkes at han har byttet stel nr. og det tjekker de sgu heller i
til syn, det har de da aldrig gjort de gange jeg har været til syn.

Carsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-04 05:54

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke han småske har kifter pladerne tilbage når han syner den?

Det kan tænkes, men så skal han holde 2. gl Gålf i synsklar tilstand.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-08-04 11:14

_Carsten_ wrote:

> Kan jo også tænkes at han har byttet stel nr. og det tjekker de sgu
> heller i til syn, det har de da aldrig gjort de gange jeg har været
> til syn.

Så må jeg se skummel ud. De har tjekket stelnummeret hver gang jeg har
været til syn.

mvh
Henning

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 12:04

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Så må jeg se skummel ud. De har tjekket stelnummeret hver gang jeg har
> været til syn.

Åbenbart!

Carsten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-08-04 17:26

Henning Præstegaard wrote:

> Så må jeg se skummel ud. De har tjekket stelnummeret hver gang jeg har
> været til syn.

Det er en væsentlig ting ved syn "bilens indentitet" stelnummer, og skal
checkes, måske du ikke lægger mærke til det, ofte har de en "scanner" hvori
man uploader bilens stelnummer, derefter tager det ikke mange sekunder at
sammenligne.

Dog ikke alle haller der bruger dette hjælpeværktøj.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 12:13

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev :

>og det tjekker de sgu heller i
>til syn, det har de da aldrig gjort de gange jeg har været til syn.

Hvilken synshal bruger du da ?

Jeg er til syn 8-10 gange årligt, og det er stensikkert de
kontrollerer stelnummeret - det *skal* de faktisk gøre.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-08-04 15:54

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Hvilken synshal bruger du da ?
>
> Jeg er til syn 8-10 gange årligt, og det er stensikkert de
> kontrollerer stelnummeret - det *skal* de faktisk gøre.

Jeg kan heller ikke komme i tanker om at de ikke har tjekket det, men på den
anden side, så er det meget nemt at skifte det så det ikke kan ses, måske
han (manden med Golf'en) har gjort det ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-08-04 15:51

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Har den været igennem et periodisk syn?, for så er der godt nok en
> "synshans" som har snosk sovet :(.

Hvorfor dog det ?
Det er da en smal sag at skifte identitet på en bil, så det er meget svært
at se bagefter.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 19:29

".sn" wrote:

> det er ikke mine plader mere. han har jo købt bilen og afmeldt den på
> motorkontoret, plus det er to år siden nu

Han har vel kun ejerskiftet den? Hvis han havde afmeldt den havde
han jo ikke haft nummerpladerne at flytte over..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lykke

Dato : 02-08-04 06:29

> [...]
hr.
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Ja selvfølgelig skal du ringe til politiet. Hvis det fjols kører ind i nogen
er der ingen forsikring på bilen, da det følger stelnummeret.
Og her tænker jeg på at de skader han forvolder, skal dem det går ud over,
måske slåsse med ham i byretten.

Poul

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 07:59

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er der ingen forsikring på bilen, da det følger stelnummeret.
> Og her tænker jeg på at de skader han forvolder, skal dem det går ud over,

Hvad er der at slås om?
Han skal helt sikker nok komme til at betale sin del, og det er noget
forsikrings selvskabt fra offeret side tager sig af.

Carsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-04 10:42

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Han skal helt sikker nok komme til at betale sin del, og det er noget
> forsikrings selvskabt fra offeret side tager sig af.

Og hvis der ikke er noget at betale med, "man kan ikke klippe en skaldet".
At han havner i "gældsfængsel" hjælper offeret NADA :((.

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 11:07

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvis der ikke er noget at betale med, "man kan ikke klippe en skaldet".
> At han havner i "gældsfængsel" hjælper offeret NADA :((.

Så må du heller huske at betale DIN forsikring, så går det nok skal du se!

Carsten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-08-04 13:42

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Så må du heller huske at betale DIN forsikring, så går det nok skal du se!

?? Hvad skal det hjælpe. Dine argumenter bliver lidt "tynde" efterhånden.

Fra : Lykke

Dato : 02-08-04 10:58

> [...]
>
> Carsten
>
> Det kommer da an på om ofret har kasko. Hvis ikke må han selv hive manden
i retten.
Hvad hvis der sker personskade, det er ret uhyggeligt at tænke på.
Poul

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 11:05

> [...]
> i retten.
> Hvad hvis der sker personskade, det er ret uhyggeligt at tænke på.

Hvis man ellers selv har husket at betale sin forsikring, så er det nok
noget de tager sig af, ellers er der ikke den store ide med at tegne
forsikring.
Det bliver et slagsmål ens forsikringsselskab og den ansvarlige.

Carsten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-08-04 15:56

_Carsten_ wrote:

> Hvis man ellers selv har husket at betale sin forsikring, så er det
> nok noget de tager sig af, ellers er der ikke den store ide med at
> tegne forsikring.

Og hvad så hvis man kun har en ansvars forsikring, den dækker intet i sådan
et tilfælde.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Lykke

Dato : 02-08-04 17:17

> [...]
> forsikring.
> Det bliver et slagsmål ens forsikringsselskab og den ansvarlige.

Kære Carsten, jeg syntes du er lidt naiv hvis du tror at
forsikringsselskabet tager sig af en sådan sag.
Er der ingen forsikring på ulykkesbilen og du ikke har kasko så er der nul
hjælp at hente.
Vi snakker forsikring og ikke socialkontor.
Det der med at nogen måske gør noget hvis nogen her gjort noget, duer ikke.
Forsikringsselskaberne betaler kun hvis du er forsikret eller gør de ikke.
Kører man foreks. spritkørsel vil forsikringen dække, da bilen er forsikret,
men regningen vil blive sendt videre til ejeren af bilen . Er den ikke
forsikret så er det nul hjælp at hente.

Poul

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 17:36

> [...]
forsikret,
> men regningen vil blive sendt videre til ejeren af bilen . Er den ikke

Nu tænker jeg mest på at ens Kasko træder i kraft og tager slagsmålet i
retten.
Men hvis en af samfundet taber på bistand, overfalde en uskyldig person og
invalider ham, og bliver dømt til at betale erstatning, så er det vist
samfundet der i første omgang ligger ud for erstatningen og senere vil
opkræve beløbet hos gerningsmanden, det samme vil jeg mene er tilfældet hvis
en person uden forsikring gør skade på andre i bil.

Carsten

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 02-08-04 18:24

On Mon, 2 Aug 2004 18:35:46 +0200, "_Carsten_" <h@hh.xx> wrote:

> [...]
>opkræve beløbet hos gerningsmanden, det samme vil jeg mene er tilfældet hvis
>en person uden forsikring gør skade på andre i bil.

Mig bekendt har forsikringsselskaberne en fælles pulje, der i første
omgang betaler for skader lavet af uforsikrede motorkøretøjer.
Bagefter plukker de skadevolderen, hvis der er noget at plukke.
--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : phk

Dato : 02-08-04 18:47

"Morten From Søndergaard" <from@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt har forsikringsselskaberne en fælles pulje, der i første
> omgang betaler for skader lavet af uforsikrede motorkøretøjer.
> Bagefter plukker de skadevolderen, hvis der er noget at plukke.

Det mener jeg nu også at have læst.

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-08-04 18:48

Morten From Søndergaard wrote:

> Mig bekendt har forsikringsselskaberne en fælles pulje, der i første
> omgang betaler for skader lavet af uforsikrede motorkøretøjer.
> Bagefter plukker de skadevolderen, hvis der er noget at plukke.

Dækker den ikke kun indregistrerede køretøjer, hvor man for eksempel har
"glemt" at betale sin præmie ?
Og ikke som i dette tilfælde, hvor bilen ikke er indregistereret.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 18:54

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Dækker den ikke kun indregistrerede køretøjer, hvor man for eksempel har
> "glemt" at betale sin præmie ?
> Og ikke som i dette tilfælde, hvor bilen ikke er indregistereret.

Det tror jeg ikke, for så skulle man nok ikke lukke diverse udenlandske
køretøjer ind i Danmark fra de gamle Øst lande før i tiden, for der er
forsikring en by i Rusland

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 19:05

> Det tror jeg ikke, for så skulle man nok ikke lukke diverse udenlandske
> køretøjer ind i Danmark fra de gamle Øst lande før i tiden, for der er
> forsikring en by i Rusland

Pjat, de har de samme krav til ansvarsforsikringer og nummerplader.

--
Tom

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 19:12

> Pjat, de har de samme krav til ansvarsforsikringer og nummerplader.

Sikkert!
Det er derfor mange af vores stjålet biler køre rundt der nede med plader på

Da jeg var soldat i 92 og krigen i Ex Jugoslavien raset og landet var totalt
splittet, der kom flygtninge her op i deres egne biler og kørte rundt i dem
mens de boede i flygtninge lejer.
Der var nok ikke meget forsikring på disse biler.

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 19:13

> Sikkert!
> Det er derfor mange af vores stjålet biler køre rundt der nede med plader

De har helt sikkert nye regler nu efter de er kommet med i EU.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 19:17

> på

Det er "bare" registreringsattesten som bliver forfalsket. Hvis de skal have
nummerplader på i østblokken så gælder der samme krav til en lovpligtig
ansvarsforsikring.

> De har helt sikkert nye regler nu efter de er kommet med i EU.

Nej det har været det samme siden mindst 1986 hvor min viden stopper.

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-08-04 19:52

Lykke wrote:

> [...]
> bilen er forsikret, men regningen vil blive sendt videre til ejeren
> af bilen . Er den ikke forsikret så er det nul hjælp at hente.

Jeg er ret sikker på at ansvar altid vil dække hvis køretøjet er med
nummerplader uanset om disse plader hidrører fra et andet køretøj.

F.eks. en bekendt fik sin parkerede bil torpederet af en stjålet bil hvor
nummerplader var stjålet fra en helt anden bil. Hele hans skade blev dækket.

Det er naturligvis helt sikkert at hvis du kører spirituspåvirket og smadrer
din bil og laver skade på andre, vil både kasko og ansvar forfølge dig til
helvede, men skadelidte bliver holdt skadesløs.

Hvis du derimod sætter dig ind i en bil hvor føreren er spirituspåvirket og
kører galt vil du få problemer hvis der bliver en forsikringstvist om
skadeserstatning til dig.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Reino Andersen

Dato : 02-08-04 21:27

Hans L. Jørgensen wrote:

> Det er naturligvis helt sikkert at hvis du kører spirituspåvirket og
> smadrer din bil og laver skade på andre, vil både kasko og ansvar
> forfølge dig til helvede, men skadelidte bliver holdt skadesløs.

Nej, det er ikke sikkert - det kommer an på promillen.

--
Reino

Fra : Olesen

Dato : 02-08-04 22:03

> [...]
forsikret,
> men regningen vil blive sendt videre til ejeren af bilen . Er den ikke

Når manden har et sæt nr plader er der som minimun betalt ansvarspræmie, at
pladerne så sidder på en forkert bil får ingen indflydelse overhovede, der
vil ALTID BLIVE UDBETALT ERSTATNING til skadelidte. Derefter vil
forsikringselskabet så lægge "regræs" mod ham der har fusket, og hvad det så
ender med af gældsveksler og bedragerisager er jo en evt skadelidt personage
fuldstændig uvedkommende.

Personligt ville jeg da orientere den lokale sherif ikke så meget pga det at
han fusker men mere pga riskoen for uheld, og det at han tager resten af os
ærlige skattebelastede borgere ved næsen.

Mvh

Jens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 19:36

_Carsten_ wrote:

> Hvis man ellers selv har husket at betale sin forsikring, så er det nok
> noget de tager sig af, ellers er der ikke den store ide med at tegne
> forsikring.

Hvad hvis det er en fodgænger han baldrer ned, fodgængere har ikke
nødvendigvis ansvars- eller kaskoforsikring..

--
Hygge..
Thomas

Fra : _Carsten_

Dato : 02-08-04 19:39

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Hvad hvis det er en fodgænger han baldrer ned, fodgængere har ikke
> nødvendigvis ansvars- eller kaskoforsikring..

Ja eller en på cykel der køre over for rødt og laver en bule i siden, han er
heller ikke en lov pligtig forsikring.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 19:34

Lykke wrote:

> Ja selvfølgelig skal du ringe til politiet. Hvis det fjols kører ind i nogen
> er der ingen forsikring på bilen, da det følger stelnummeret.

Er du sikker på det ikke følger nummerpladerne, det er da
registreringsnummeret, ikke stelnummeret, der står på min
forsikringsopgørelse?? Hvis det fulgte stelnummeret burde man jo
kunne forsikre en bil uden nummerplader, fx. hvis bilen
vinteropbevares, men uden plader, ingen forsikring.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Lykke

Dato : 03-08-04 10:07

> [...]
> kunne forsikre en bil uden nummerplader, fx. hvis bilen
> vinteropbevares, men uden plader, ingen forsikring.

Det er bilen stelnummer der er afgørende, Nummerplader er kun til for at
politiet kan sende fartbøder ud.
Der er intet ivejen for at kunne forsikre en bil uden nummerplader. Står
bilen i en lade vinteren over og er ved at blive klargjort, kan der sagten
tegnes en særskilt brand/storm skade på den. Alt kan forsikres, det er kun
ordlyden der bestemmer prisen på præmien.
Jeg syntes vi er ved at køre af sporet vedrørende det oprindelige indlæg.

Poul

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 04-08-04 05:59

Lykke wrote:

> Det er bilen stelnummer der er afgørende, Nummerplader er kun til for at
> politiet kan sende fartbøder ud.

Okay.

> [...]
> ordlyden der bestemmer prisen på præmien.
> Jeg syntes vi er ved at køre af sporet vedrørende det oprindelige indlæg.

Jeg synes det er interessant i forhold til problemstillingen.. Jeg
har som nævnt ikke det store problem med det afgiftsmæssige aspekt
i sagen, men hvis han ikke har en forsikring på bilen, bliver
problematikken en anden..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 19:13

".sn" wrote:

> [...]
> uniform?????
> Normalt er jeg ikke typen der vil blande mig i folks ting men dette her

Med det dybt uretfærdige afgiftssystem vi har på biler, har jeg
ikke ondt i måsen over den problemstilling.

I mine øjne har han taget en gammel Golf og erstattet med en anden
gammel Golf. Så længe han ikke bruger en nummerplade pr. bil, så
han kan køre i den ene, mens konen kører i den anden, kan jeg ikke
se hvem der mister noget. Told & Skat har på et tidspunkt fået en
afgift (den fra din bil) baseret på at der kører en Golf rundt i
landet. Gutten har tilsyneladende "pensioneret" din bil til fordel
for en anden Golf. Alt i alt kører der eksakt det samme antal
gamle Golf'er rundt i landet, samme forureningsmængde, samme slid
på vejene, der er nul forskel - *men* T&S synes at der skal penge
på bordet fordi stelnummeret er skiftet, *uden* at de refunderer
afgiften for den Golf der nu ikke længere kører rundt på vejene.
Jeg synes det er bullshit at man ikke kan få lov til at pensionere
en bil til fordel for en identisk model i en bedre stand. På mig
virker det som T&S siger "Hvad fanden er meningen, nu har vi i 15
år forsøgt at tage livet af din bil med salt, så skal du fanme
ikke 'nulstille tælleren' ved at importere en rustfri bil magen
til fra Californien! Giv op, køb en anden bil og hit med
skillingerne!!"

Havde han stjålet pladerne, havde den importerede bil været i en
markant dårligere stand end din nysynede eller noget tilsvarende,
så ville jeg reagere, men at han har valgt at løbe risikoen for en
bedragerisag fordi han ikke vil flås af T&S's urimeligheder er
hans sag, ikke min.. Forsikringsmæssigt er det også kun ham selv
der løber en risiko ved nummeret..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 19:24

> [...]
> ikke 'nulstille tælleren' ved at importere en rustfri bil magen
> til fra Californien! Giv op, køb en anden bil og hit med

Det har vel sin forklaring i at folk ellers ville spekulere i at købe et
gammelt vrag i danmark og så bytte den ud med en bedre af samme model fra
tyskland.

--
Tom

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-08-04 22:12

Tom wrote:

> Det har vel sin forklaring i at folk ellers ville spekulere i at købe et
> gammelt vrag i danmark og så bytte den ud med en bedre af samme model fra
> tyskland.

Og hvorfor skulle folk ikke også have lov til det, så længe den gamle
bil bliver ophugget?

--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 22:13

Tom wrote:

> Det har vel sin forklaring i at folk ellers ville spekulere i at købe et
> gammelt vrag i danmark og så bytte den ud med en bedre af samme model fra
> tyskland.

Korrekt, men jeg fatter ikke hvad problemet i det skulle være..
Der er oprindeligt hentet en bil til Danmark og betalt en hulens
bunke kroner i afgift, så om man holder liv i den i en masse år
vhja. pladesmeden og mekanikeren eller om man skrotter den til
fordel for en af samme årgang i en bedre stand kan da komme ud på
et. Sålænge der ikke pludselig kører to biler rundt på en afgift
kan jeg ikke se hvordan staten er blevet snydt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-08-04 12:04

Thomas Strandtoft fik på mystisk vis skriblet følgende:

> [...]
> vhja. pladesmeden og mekanikeren eller om man skrotter den til
> fordel for en af samme årgang i en bedre stand kan da komme ud på

Bortset fra en masse arbejdsløse pladesmede og mekanikere, men det er
jo en anden historie (og det er næppe noget man tænker ret meget på i
politikerkredse).

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 15:17

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message

KLIP og KLIP

Jeg kan næsten ikke følge med mere:

En bil bliver solgt
Pladerne flyttes over på en 8.000 kr's bil fra USA.
Er der betalt afgift?
Hvor er den oprindelige grønne bil? Solgt, forsikringssvindel, druknet, endt
på teknisk museum eller hvad?

Hele forsikringsproblematikken er vist urelevant, det kan højest blive et
spørgsmål om regres, eller hur?

Så spørgsmålet er nærmere, har vi alle været med til at betale for at der
ikke er betalt registreringsafgift, eller betaler for høje
forsikringspræmier p.g.a. et omfattende forsikringssvindel med "stjålne"
biler
--
Møller