Opel Kadet GTE fra 84
Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 18:33

Jeg er blevet tilbudt en Opel Kadet GTE fra 84 til 12.500 kr. 1½ til syn,
eller meget pæn, ingen synlig rust.
Er den pengne værd?

Carsten

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 18:42

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev :

>Er den pengne værd?

*Hvis* der står GT/E på reg-attesten, og ligger den rette maskine i
hullet (2.0 Injection) - Jep, så er den vist sagtens det værd - men de
ruster som bare pokker
(Har den de rette farver ? Gul med sorte stafferinger)

(bliver maskinen prikket op, får du en herlig køremaskine)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 18:45

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ruster som bare pokker
> (Har den de rette farver ? Gul med sorte stafferinger)

Den var metalic blå/violet
Renoveret i 2001 så den stod pæn i lak og ingen synlig rust.
Har ikke set reg-attesten, men det var en GTE kabine.

> (bliver maskinen prikket op, får du en herlig køremaskine)

Hvad vil det sige?

Carsten

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 18:54

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Den var metalic blå/violet

Se det er mig bekendt en uoriginal briansammensætning,
og jeg ville pænt takke nej tak, selvom den ikke har
synlig rust...måske der aldrig før er blevet tykket
SÅ meget Dandy af den tidligere ejer..

> Renoveret i 2001 så den stod pæn i lak og ingen synlig rust.

Har du kvittering ?
Hvad er den 'renoveret' for ?
Hvis den har fået en salgslakering, så var
den matte men originale lak nok at foretrække trods alt.
Måske den sku' shines op til endnu engang at være
"med i krigen", men ejer fortrød da bilens stand
iøvrigt ikke ku leve op til forventningerne.

> Har ikke set reg-attesten, men det var en GTE kabine.

Hvis det er en ægte GTE, så ville ejer nok fortælle
det til omgivelserne, og ha' fået fat i de originale badges/mærker.
Måske det bare er en 1200'er som er gejlet op til sommeren 2001..,o)

> Hvad vil det sige?

En stærk maskine i et let karosseri, sat op til sport
fra fabrikkens side må fortælle alt.
Blev ofte brugt i Rallies før i dage.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 19:03

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev :

>Den var metalic blå/violet

Synd og skam ;) En GT/E havde en markant måde at skille sig ud fra
de andre på
(hmmm.... jeg tænker sgu'da på Kadett C modellen nu, en 84'er er jo
en D'er

>Renoveret i 2001 så den stod pæn i lak og ingen synlig rust.
>Har ikke set reg-attesten, men det var en GTE kabine.

Bare du sikrer dig, *at* det er en GT/E, og ikke en klon, så er det
fint nok - der er lavet alt for mange wanna_bee GT/E'ere

>Hvad vil det sige?

Det vil sige at man river 170-180 hypper ud af maskinen, og så får man
qua bilens ret lave vægt, noget der seriøst kan rubbe neglene

men - bottomline: det skal stå på reg-attesten, hvis prisen skal være
de 12-13 stykker - de andre er jo overalt
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 07:19

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> *Hvis* der står GT/E på reg-attesten, og ligger den rette maskine i
> hullet (2.0 Injection) - Jep, så er den vist sagtens det værd - men de
> ruster som bare pokker

Jan, du har blandet den rwd og en fwd sammen. Når vi snakker årg. 84, er det
en Kadett D, og så er GT/E maskinen "kun" en 1.8 8v m. 115hk (motorkode:
18E)

> (Har den de rette farver ? Gul med sorte stafferinger)

Det er den gamle Kadett C Coupé! Der har de farver ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 07:36

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev :

>Jan, du har blandet den rwd og en fwd sammen. Når vi snakker årg. 84, er det
>en Kadett D, og så er GT/E maskinen "kun" en 1.8 8v m. 115hk (motorkode:
>18E)

Jep - jeg ved det Bjørn - den skinbarlige sandhed dukkede jo op i et
andet indlæg. Jeg sad sgu' helt og drømte mig tilbage i tiden til
man var en stor 22 årig knejt, der skulle imponere rødderne, ved at
vise dem hvad sådan en satan kunne , og det var netop, som du siger en
C-model - i de farver.

(Men hold op, hvor Golf-drengene blev nervøse ;)

hmmm.... de er vist aldrig nogen sinde kommet ovenpå siden ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 18:43

> Jeg er blevet tilbudt en Opel Kadet GTE fra 84 til 12.500 kr. 1½ til syn,
> eller meget pæn, ingen synlig rust.
> Er den pengne værd?

Se, nu var det jo nemt at feje den af bordet med
et nej.
Men netop dên model er en klassiker.
Og det tror jeg også du ved.
Om den er 12.500,- værd ?
Det kommer jo an på øjnene der ser,
men hvis man vil køre Kadett fra 1984,
så vil jeg mene ABSOLUT NEJ !!!

Men en GTE, som nok er blevet
passet flot i en stor del af sin levetid
og sågar uden synlig rust (hvad med den skjulte ?)
den kan måske godt være pengene værd, hvis
du vil beholde den i sin originale stand.
Er den gul-hvid ???

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 18:51

> Se, nu var det jo nemt at feje den af bordet med
> et nej.
> Men netop dên model er en klassiker.
> Og det tror jeg også du ved.

Har ikke en dyt forstand på biler som sådan, så jeg ved ikke så meget andet
en jeg har forstået at den er sjælden og lidt af en hidsig bil.

> Om den er 12.500,- værd ?
> Det kommer jo an på øjnene der ser,
> men hvis man vil køre Kadett fra 1984,
> så vil jeg mene ABSOLUT NEJ !!!

Lyder 10.000 bedre?

> [...]
> og sågar uden synlig rust (hvad med den skjulte ?)
> den kan måske godt være pengene værd, hvis
> du vil beholde den i sin originale stand.

Den er som nævnt renoveret i 2001 og er malet metali blålig.

Jeg skal bare bruge en billig bil for at have noget at køre i.
Men den her er nok ikke lig så økonomisk at køre i

Carsten

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 19:04

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev :

>Men den her er nok ikke lig så økonomisk at køre i

Hehe - det er kun dig selv der afgør *den* ting ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 19:13

> Hehe - det er kun dig selv der afgør *den* ting ;)

Den køre sikkert ikke så lang på literen og så er den sikkert dyr i
forsikring, selv om den er 20 år gammel.

Carsten

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 19:00

> Har ikke en dyt forstand på biler som sådan, så jeg ved ikke så meget
andet
> en jeg har forstået at den er sjælden og lidt af en hidsig bil.

Det er korrekt. Hvis du ser det som en fordel
at blive animeret til fræk kørsel, så er den (måske)
den rigtige. Men jeg vil da mene, hvis du blot skal
ha' en bil at køre rundt i, er der væsentlig nyere
alternativer som nok kører lige så godt, omend
knapt så hurtig.

> Lyder 10.000 bedre?

Ja, pres pres pres...nævn det
er en gammel slæde, sikkert voldskørt
og skamgasset en mass og det er uoriginal
lak som kan skjule mange sjove ting..

> Jeg skal bare bruge en billig bil for at have noget at køre i.
> Men den her er nok ikke lig så økonomisk at køre i

Jeg tror allerede du har købt den, du har smiley'en fremme..
Det er en gammel bil, men hvad med resten af teknikken ?

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 19:12

> Jeg tror allerede du har købt den, du har smiley'en fremme..
> Det er en gammel bil, men hvad med resten af teknikken ?

Nej jeg har ikke købt den, er sådan set på udkig efter en Corolla XLi fra
90-92 som min nye brugte bil.
Men er i min søgen stødt på den her.

Carsten

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 19:16

"_Carsten_" <h@hh.xx> skrev i en meddelelse

> Nej jeg har ikke købt den, er sådan set på udkig efter en Corolla XLi fra
> 90-92 som min nye brugte bil.

Knabt så spændende, men nok mere fornuftigt samtidigt.
Er de virkelig allerede nede i samme prisniveau som GTE' en ?

Fra : _Carsten_

Dato : 01-08-04 19:28

> Knabt så spændende, men nok mere fornuftigt samtidigt.
> Er de virkelig allerede nede i samme prisniveau som GTE' en ?

Ja de fås for omkring 12.000 synet.

Fra : Roland Vogt

Dato : 01-08-04 19:07

Der findes vist flere GTE´er ......

Der findes i hvert fald en 112 HK 1,8i.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 07:20

"Roland Vogt" <vogt@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Der findes vist flere GTE´er ......
>
> Der findes i hvert fald en 112 HK 1,8i.

Nej, der gør ikke ;) Ikke når vi snakker årg. 84. Så findes der kun 1 GT/E.

Den 112hk motor du snakker om hedder 18SE, og ligger i Kadett E GT. :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94