Toyota Prius
Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 15:46

Ser denne hybridbil er ganske uøkonomisk,
og helvedes dyr i anskaffelse.

Den er mere uøkonomisk end en
alm. dieselvogn, men forurener klart
mindre.

Ekstrabladet testede den over
flere tusinde km, og var ikke
imponerede.

Alene elmotoren som skulle
være en kæmpe fordel i
byerne er næsten intet værd.

Den hjælper ikke meget under
acceleration, den kan kun klare
køkørsel ca. 2 km, så starter
benzinmotoren og lader batteriet...

Diesel ER nok vejen frem
hvad økonomi angår, indtil
brint er dagligdag.

Argumenter imod ?

Fra : Basil

Dato : 01-08-04 17:19

> Ser denne hybridbil er ganske uøkonomisk,
> [...]

Jeg ved at den er blevet meget populær i USA, vistnok i og omkring
Hollywood, men ellers ingen argumenter, hverken for eller imod.
Kai

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-08-04 17:58

Basil wrote:

> Jeg ved at den er blevet meget populær i USA, vistnok i og omkring
> Hollywood, men ellers ingen argumenter, hverken for eller imod.
> Kai

Jeg tror også det er et fint sted til en miljøvenlig bil. Californien har
allerede meget skrappe regler ang. forurening. Ud over det, er det vel nok
den rigeste stat i USA, og derfor burde der være penge til at prøve nye
miljøvenlige biler. Udover det er benzinpriserne også steget helt gevaldigt
meget i USA, de er helt oppe at betale op i mod 2,5 dollars per gallon
(3,79liter) benzin .. dvs. noget lign. 4,5 kroner per liter benzin

Los Angeles og San Francisco lider også af smog og jeg tror heller ikke folk
synes det er rart at bo i... I LA kan man f.eks. ikke se Hollywood skiltet
fra gaden, selvom man kan se noget andet, når man er i biografen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-08-04 17:53

Olesen wrote:

[KLIP]

> Argumenter imod ?

Jeg læste godt noget af artiklen. Synes det var fornuftigt at skrive, at
maskinen var tilkørt.. Men stoppede med at læse da de skrev, at de havde
kørt med fartpilot.. Synes ikke det er særlig smart at køre med fartpilot
når nu man hører så meget om, at det ødelægger økonomien totalt.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 18:48

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kørt med fartpilot.. Synes ikke det er særlig smart at køre med fartpilot
> når nu man hører så meget om, at det ødelægger økonomien totalt.

En fartpilot får vel folk til at tro, at jævn kørsel sparer dråber.
Men da den er fabriksmonteret af Toyota, så må der være
en miljømæssig gevinst i dên er der, istedet for komforten.

Skrev de ikke også, at den gik mest ligeud af motorvejen
med ca. 130 på piloten ?

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 15:43

> [...]
> kørt med fartpilot.. Synes ikke det er særlig smart at køre med fartpilot
> når nu man hører så meget om, at det ødelægger økonomien totalt.

En fartpilot ødelægger ikke økonomien.

M.v.h.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 05-08-04 01:58

I kan se en masse fakta om Prius her bla har gutten lavet kørebøger og
skemaer siden bilen var ny og i kan se video og meget mere han har holdt den
på ca 29 Km/l fra bilen var ny og han bruger den hele året !!

http://john1701a.com/

Så om den er sååå tosset igen tror jeg ikke, dem jeg har trillet rundt i her
er ganske kvikke og ilfg kørecomputeren klarer den nemt 25 Km/l ved alm
bykørsel

JEG køber HELT sikkert een når der engang skal/bliver råd til at bytte Saab
9000´eren ud

--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Henrik B.

Dato : 05-08-04 10:39

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
her
> er ganske kvikke og ilfg kørecomputeren klarer den nemt 25 Km/l ved alm

Jep, jeg har også prøvet en tur i så'n en svend. Og det er gangske nemt at
få den til at køre 25 km/l ved 80 km/t.

> JEG køber HELT sikkert een når der engang skal/bliver råd til at bytte
Saab
> 9000´eren ud

Set ud fra et økonomisk synspunkt ja, men derudover, er det da godt nok en
underlig æske. Udsynet fra førersædet er katastrofal. Instrumenteringen er
mere pop end anvendelig. Bilen larmer ad helvede til. Det er kun ved
konstant hastighed at det foregår rimelig lydløst. Og designet er generelt
intetsigende.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 05-08-04 11:11

> Jep, jeg har også prøvet en tur i så'n en svend. Og det er gangske nemt at
> få den til at køre 25 km/l ved 80 km/t.

Åbenbart ikke for Ekstrabladet.

> [...]
> mere pop end anvendelig. Bilen larmer ad helvede til. Det er kun ved
> konstant hastighed at det foregår rimelig lydløst. Og designet er generelt

Ja, den er nok alligevel stadig en konceptbil, selvom den er sat i
produktion.