En lille udfordring: Den "perfekte" bil ti~
Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-08-04 11:38

Well, nu er jeg jo ved at være voksen, er der nogen der siger.
Kæresten og jeg kigger på huse, og idet vi vil flytte ud fra storbyens
bekvemmeligheder, skal vi investere i en bil.

Kørselsbehovet er ca. 15-20.000 km om året. Jeg er parat til at kaste
70k efter en dieselbil og lidt mindre hvis det skal være benzin. Jeg
har mulighed for at få lavet småreparationer ved "folk jeg kender".

Nårh ja... Der skal med tiden være plads til barnevogn i dytten, er
der nogen der siger.

Overvejer selv en Suzuki Wagon R. Erfaringer med sådan en?

Kom frisk med jeres bud.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Niels Skaaning

Dato : 01-08-04 12:20

Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Overvejer selv en Suzuki Wagon R. Erfaringer med sådan en?

Er du under tøflen eller hvad? En Wagon R er da kun for tøffelhelte.

NS

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 01-08-04 13:00

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er du under tøflen eller hvad? En Wagon R er da kun for tøffelhelte.

Hvorfor? Hvis manden mener, den lever op til hans behov!

Citroen er for gamle mennesker - er du gammel?

\Mandal

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 13:17

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor? Hvis manden mener, den lever op til hans behov!
>
> Citroen er for gamle mennesker - er du gammel?

*LOL*

M.v.h.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 01-08-04 13:39

> "Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse

> *LOL*

Det er ondt at grine ad gamle mennesker.

NS

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-08-04 13:52

On Sun, 1 Aug 2004 14:38:35 +0200, "Niels Skaaning"
<niels_skaaning@hotmail.com> wrote:

>Det er ondt at grine ad gamle mennesker.

Det hedder: "Det er ondt at grine af gamle mennesker".

Når det er sagt, og du skal causere over vores behov for et automobil,
som har ført debatten et andet sted hen, end hvad jeg har ønsket, så
vil jeg da gerne høre dit forslag til, hvad vi skal kaste nogle penge
efter.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-04 14:07

> [...]
> som har ført debatten et andet sted hen, end hvad jeg har ønsket, så
> vil jeg da gerne høre dit forslag til, hvad vi skal kaste nogle penge

En mondeo, en SAAB, en Opel, en VW, en Corolla........
Alt andet end en Wagon......ja når du spørger så får du måske også svar du
ikke kan lide
En Wagon...GAAAB, det er sådan noget hjemmeplejen i vores kommune fiser
rundt i og jeg har faktisk selv prøvekørt en sådan. Den larmer som et ondt
dyr når den skal over 100 Km/t så den er så absolut IKKE til
motorvejskørsel.
www.bilbasen.dk er et fint sted at søge lidt rundt med det beløb man er
villig til at give.

--
Tom

Fra : Hans Pedersen

Dato : 01-08-04 14:19

On Sun, 1 Aug 2004 15:07:02 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>ja når du spørger så får du måske også svar du
>ikke kan lide

Måske, men jeg forlanger sq en eller anden form for argumentation. Som
du så også har givet for det ikke skal være en Wagon R
--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Reino Andersen

Dato : 01-08-04 15:32

Hans Pedersen skrev:

> Måske, men jeg forlanger sq en eller anden form for argumentation.

Det hedder: "Måske, men jeg forlanger sgu en eller anden form for
argumentation".

Når det er sagt, kan du ikke forlange noget her i nyhedsgrupperne...

PS Man kan godt skrive: "Det er ondt at grine ad gamle mennesker".

--
Reino

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 15:22

> En mondeo, en SAAB, en Opel, en VW, en Corolla........

> En Wagon...GAAAB, det er sådan noget hjemmeplejen i vores kommune fiser
> rundt i

Du sagde bare ikke SAAB ?
GAAB, det er sådan noget min moster
kører rundt i, og hun vejer 120+ og sidder
med rattet mellem brysterne..(o: .nej,
så hellere en fornuftig Wagon R,
som nok er grim, men teknisk
OK, (pressen har vidst aldrig
sagt noget direkte negativt)...
Dên kan man da betale sig
fra, uanset hvilken vinkel
man betragter den fra.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 15:48

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>(pressen har vidst aldrig
>sagt noget direkte negativt)...

At kalde den en "mursten på hjul" ville jeg da ikke hælde i kategorien
positiv omtale ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 15:56

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> At kalde den en "mursten på hjul" ville jeg da ikke hælde i kategorien
> positiv omtale ;)

Nej, nu er det jo også begrænset hvad vi ser
af Volvo 240'er tilbage, så må en anden vel
træde til i dên kategori.:

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 16:11

>Nej, nu er det jo også begrænset hvad vi ser
>af Volvo 240'er tilbage, så må en anden vel
>træde til i dên kategori.:

Nu har Völlerne vist aldrig været omtalt som andet end traktorer med
ekstra sæder, det ændrer nu ikke ved at de der waggon R, eller Opel
klonen ser ud som, og kører som en mursten på hjul.

Bevares - som bybil, er den fin nok, men en Bingo ville jeg nok
hellere vælge, den er om muligt endnu mere praktisk

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-08-04 16:22

> Bevares - som bybil, er den fin nok, men en Bingo ville jeg nok
> hellere vælge, den er om muligt endnu mere praktisk

Bingo = Citroen Berlingo?
Hvis ja, så er jeg enig, og de første Berlingo'er som kom til landet koster
nu netop omkring de 70.000 kr, for en benzin-udgave. Om der findes en
diesel-udgave ved jeg ikke?

Mvh

Emil

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 16:39

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Bingo = Citroen Berlingo?

Yep - dens kælenavn er Bingo

>Hvis ja, så er jeg enig, og de første Berlingo'er som kom til landet koster
>nu netop omkring de 70.000 kr, for en benzin-udgave. Om der findes en
>diesel-udgave ved jeg ikke?

De findes også i diesel - en af kammesjukkerne havde en 1.4'er - den
kørte såmænd ganske hæderligt

(prismæssigt ved jeg ikke hvor de rangerer)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 23:44

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
koster
> nu netop omkring de 70.000 kr, for en benzin-udgave. Om der findes en

Jo, det gør der skam. Sløve og uøkonomiske er de, de første uden HDI motor.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 01-08-04 16:28

> Nu har Völlerne vist aldrig været omtalt som andet end traktorer med
> ekstra sæder, det ændrer nu ikke ved at de der waggon R, eller Opel
> klonen ser ud som, og kører som en mursten på hjul.

Hvis noget er firkantet, så har det netop altid være Volvo
som har haft dêt billede hængende på sig.

> Bevares - som bybil, er den fin nok, men en Bingo ville jeg nok
> hellere vælge, den er om muligt endnu mere praktisk

Der er da ikke megen plads i en Twingo... og en Berlingo
er nok dyrere end en Wagon 'R'.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 16:40

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

>Der er da ikke megen plads i en Twingo... og en Berlingo
>er nok dyrere end en Wagon 'R'.

Glem Twingo'en - og nej, jeg tror faktisk ikke Berlingo'en er dyrere
end murstenen - der har jo været solgt en veritabel skov af dem

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 01-08-04 20:48

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Glem Twingo'en - og nej, jeg tror faktisk ikke Berlingo'en er dyrere
> end murstenen - der har jo været solgt en veritabel skov af dem

Har ikke check på dagsprisen på en ny "bingo" Berlingo, ved introduktionen
kunne den fåes fra 156,000 kr. og opefter.

Den kan i dag leveres med diesel HDI op til 1,9 motor.

Og der er meget plads i den både til børn og barnevogn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 02-08-04 09:09

Hans L. Jørgensen wrote:

> Har ikke check på dagsprisen på en ny "bingo" Berlingo, ved introduktionen
> kunne den fåes fra 156,000 kr. og opefter.
>
> Den kan i dag leveres med diesel HDI op til 1,9 motor.

Jeg tror at 1.9 diesel IKKE er en HDi-motor, men derimod den gamle,
sløve og uøkonomiske turbo-diesel som også sad i tidlige
diesel-Xantia'er. Muligvis er der rimeligt med spræl i den, når den
sidder i en Berlingo.

Mvh.
--
Lars - Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 10:42

> [...]
tidlige
> diesel-Xantia'er. Muligvis er der rimeligt med spræl i den, når den

Der er to dieselmotorer i Berlingo: En med turbo og en uden turbo:

1,9: sugediesel og 70 hk.
2,0: Commonrail HDi med turbolader (ingen ladeluftkøler): 90 hk.

Den gamle turbodiesel findes ikke i Citroën-programmet længere.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : JacWin

Dato : 02-08-04 17:15

Citroen/Peugeot's ældre 1,9 Turbo Diesel, vil jeg ikke definere som
uøkonomisk - jeg har selv en Peugout 405, med ovenstående motor. Jeg køre i
snit 18 km/l ved frisk kørsel til og fra arbejde. Det mener jeg er pænt godt
af en motor med 10 år på bagen og 250000 på klokken.
Derfor vil jeg godt sige at ovenstående motor er et godt alternativ til
HDI'en.

Iøvrigt vil jeg ikke anbefale morten uden turbo, jeg har prøvekørt en 306er
og den var næsten lige så sløv fra 80 til 120 som min gamle Renault Clio
1,2'er.

Mvh Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 20:01

"JacWin" <j[SPAM]w@info.dk> skrev i en meddelelse
> Citroen/Peugeot's ældre 1,9 Turbo Diesel, vil jeg ikke definere som
> uøkonomisk - jeg har selv en Peugout 405, med ovenstående motor. Jeg køre

Nu snakker i jo ikke lige om den samme motor. For den 1,9 Diesel i en Bingo
er, som Jan W. nævner, uden turbo. Og den er uøkonomisk ad helv. til.

M.v.h.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 02-08-04 20:41

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Nu snakker i jo ikke lige om den samme motor. For den 1,9 Diesel i en
> Bingo er, som Jan W. nævner, uden turbo. Og den er uøkonomisk ad

Alt kan køres "uøkonomisk ad helv. til", selv en 3L lupo kan med rådden
kørsel bringes under 20 kml.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-08-04 21:30

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Alt kan køres "uøkonomisk ad helv. til", selv en 3L lupo kan med rådden
> kørsel bringes under 20 kml.

Min kollegas har aldrig været over 15 km/l - og det er inkl. langture...

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 23:32

> Min kollegas har aldrig været over 15 km/l - og det er inkl. langture...

Så er det fordi, han kører over 160 km/t hele tiden - så kører de nemlig
omkring 15 km/ltr. Eller gør de ikke - medmindre der er noget galt med dem.

Hvis han kører så hurtigt, skulle han havde købt en A2 med samme motor i
stedet.

På grund af A2´erens bedre aerodynamik (CW 0,25) er det klart mere økonomisk
ved højere hastigheder. Det er i hvert fald min erfaring, og jeg har 4
eksemplarer af Lupo 3L´er som sammenligningsgrundlag.

For nylig kørte jeg 600 km i en Audi A2 med et gennemsnit på 28 km/ltr. De
første 200 km var med 130 km/t (præcis), og de næste 400 km var med 140-150
km/t (præcis). Der blev kør i Tyskland.

Man tror ikke sin egne øjne, når man tanker A2´eren, der også er en mere
behagelig rejsevogn.

Jeg kører lige så gerne til Spanien i sådan en, som i min egen Vectra eller
en Mondeo mrk I - eller hellere måske... Den kører meget fint og er jo
langt, langt større end Lupo´en. Der er plads til 4 voksne og knap 400 ltr
bagage.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 03-08-04 17:09

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> [...]
dem.

> Hvis han kører så hurtigt, skulle han havde købt en A2 med samme motor i

Jan for fa'n, følg nu med ik'.....

Jeg snakker 'Bingo 1,9 Sløv.....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 18:55

> Jan for fa'n, følg nu med ik'.....
> Jeg snakker 'Bingo 1,9 Sløv.....

Ja, ok, så..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 03-08-04 12:08

Henrik B. fik på mystisk vis skriblet følgende:

Mener du 3L eller 1.9D?

/Jakob

Fra : Henrik B.

Dato : 03-08-04 17:08

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mener du 3L eller 1.9D?

Bingo 1,9 sløv....

M.v.h.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-08-04 08:55

On Mon, 2 Aug 2004 21:01:22 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Nu snakker i jo ikke lige om den samme motor. For den 1,9 Diesel i en Bingo
>er, som Jan W. nævner, uden turbo. Og den er uøkonomisk ad helv. til.

Min kammerat, som ganske vidst kører relativt fornuftigt, kører ca. 20
km/l i snit i hans Citroën ZX 1,9 diesel. Så at kalde den decideret
uøkonomisk vil jeg ikke være med til.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : JacWin

Dato : 01-08-04 16:40

Jeg vil anbefale dig at kikke lidt på en Peugeot 405,

Jeg har selv købt en Peugeot 405 Turbo Diesel fra 1994 - dejlig bil med
"masser" kraft til en "sveden" overhaling. Og så er bilen forholdsvis billig
i reservedele

Mht barnevogn, så vil stationcar var det rigtige, men jeg vil påstå at sedan
også nemt kan rumme barnevognen.

Det er jo et spørgsmål om købe en barnevogn der passer til bilen *G*

Hilsen Jacob

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-08-04 22:35

On Sun, 01 Aug 2004 12:38:05 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
wrote:

>Kom frisk med jeres bud.

Jeg tror det bliver til, at jeg lader noget af min familie finde det
bedst mulige eksemplar af en Golf III Turbo Diesel til ca. 70.000
inkl. afgifter, der ikke har gået for langt, og som er importeret.

Der er et par af mine familiemedlemmer, der har mange erfaringer
med de lidt ældre Golf'er, så det er nok det, der bliver vejen.

Men tak for jeres udmærkede indlæg.
--
Hans Pedersen
Esbjerg