Q: Motorcykler og parkering!
Fra : KP

Dato : 01-08-04 10:57

Hejsa... lige et (for de vidende nok dumt spørgsmål ;))....men:

Når man parkerer en motorcykel i Danmark så er det altid i P-båse og aldrig
på fortov ikke? ...
Hvordan så med steder hvor der er påkrævet at man som bilist stiller sin
p-skive...hvad gør motor-cyklister så? skal de i princippet have sådan en et
eller andet sted? og giver det overhovedet mening (den er jo blottet)?

pft...

Fra : ///JJ

Dato : 01-08-04 11:03

KP wrote:
> Hejsa... lige et (for de vidende nok dumt spørgsmål ;))....men:
>
> og giver det overhovedet mening (den er
> jo blottet)?

Hehe - *det* er ikke nogen undskyldning - cabrio'er skal også sætte skiver!

///JJ

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-08-04 11:29

"///JJ" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe - *det* er ikke nogen undskyldning - cabrio'er skal også sætte
skiver!
> --
>

> Mvh
> ///JJ

Nej motorcykler skal ikke benytte p-skive !
Og faktisk må man i nogle byer (f.eks. København) slet ikke holde i p-båse
til alm. biler, men kun i de særlige MC-båse, som Københavns kommune har
lavet til os.

I de fleste andre byer accepteres parkering på fortorv, bare vi ikke holder
i vejen, og parkering på alm. bilpladser heldigvis også.

Kim Olsen

Fra : Brian A.

Dato : 01-08-04 11:32

"Kim Olsen" <kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
holder
> i vejen, og parkering på alm. bilpladser heldigvis også.

Er der ikke en (uskreven?) regel om at der, ved parkering på fortov, skal
kunne komme en barnevogn forbi?

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-08-04 12:12

> Er der ikke en (uskreven?) regel om at der, ved parkering på fortov, skal
> kunne komme en barnevogn forbi?

Jo en tvillingebarnevogn med sporforøger og hele skidtet

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-08-04 16:04

"skal kunne komme en barnevogn forbi"

Jo, men det afhænger også af hvilken politikreds vi snakker om. Der er
desværre ikke de samme regler og hele landet

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-08-04 16:19

Det er forskelligt fra politikreds til politikreds.

Man er nødt til at ringe til politiet, hvis man kører til en "fremmed" by,
hvor man ikke kender reglerne.

Fx. Da jeg tog kørekort til MC, kunne man i Odense parkere sin MC i en
betalingsbås uden at betale!!! Men det er nu ændret, så nu skal man betale,
man skal bare have sin kvittering på sig og gemme den, tilfælde af at man
får en bøde. Så man kan dokumentere at der var betalt.
Sidste år ringede jeg til Odense Politi, for lige at blive opdateret. Og nu
har de en vanvittig regel om at man kun må holde en MC i en bil-bås!!
Fuldstændig tåbeligt, når man ofte kan holde op til 4. Prøv lige at
forestille jer, at vi er på tur, 10-50 MC'er og vi så lige booker 10-50 båse
en lørdag formiddag midt i Odense. Til dato har vi dog aldrig fået bøde for
det, og det skal de andre billister nok være glade for :-/

Mht. P-skive, så skal man ikke have sådan en på sin MC. Men
tidsbegrænsningen gælder alligevel.

Fra : Soren Kuula

Dato : 01-08-04 21:12

KP wrote:

> [...]
> eller andet sted? og giver det overhovedet mening (den er jo blottet)?

Jeg lærte da i køreskolen af p-skive ikke er påkrævet på MC, åbne biler
og andre køretøjer / entreprenørmaskiner uden førerhus.

MVH
Søren

Fra : KP

Dato : 02-08-04 18:34

Hej

"Soren Kuula" skrev:
> Jeg lærte da i køreskolen af p-skive ikke er påkrævet > på MC, åbne biler
> og andre køretøjer / entreprenørmaskiner uden > førerhus.
[snip]

Ok! Det var også det jeg tænkte !