Frauenparkplatz?
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-08-04 10:18

Har lige været et smut sydover, kom bl.a forbi Lübeck, hvor vi i Karstadts
parkeringshus så dette fænomen. En hel side af en etage med dette skilt ved
hver bås. - Er det virkelig sådan at det er for damer?
Se news:dk.binaer.motor

-M

Fra : ChristianTC

Dato : 01-08-04 10:35

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
ved
> hver bås. - Er det virkelig sådan at det er for damer?

Hej Morten

Der er faktisk en meget logisk forklaring. Som regel er det kvinder der er
mest udsat for ubehageligheder når det er mørkt, foreksempel voldtægt etc.
Derfor har de i tyskland lavet parkeringspladser til kvinder der er tæt på
indgangen til supermarked eller i dette eksempel Karstadt, sådan at de ikke
skal gå alt for langt for at nå ud til bilen, eller ind i markedet.

Mvh
Christian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-08-04 10:42

Hej!

ChristianTC wrote:

> [...]
> indgangen til supermarked eller i dette eksempel Karstadt, sådan at de ikke
> skal gå alt for langt for at nå ud til bilen, eller ind i markedet.

_Og_ mænd slipper for 'kvinde-buler' i deres biler

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Nielsen

Dato : 01-08-04 12:27

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message
> Hej!

> _Og_ mænd slipper for 'kvinde-buler' i deres biler

Og omvendt

vh
Nielsen
kvinde, 47 år, 0 buler, 0 bøder, 0 ulykker, kører meget

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 13:26

"Nielsen" <ingenmail@invalid.dut> skrev i en meddelelse news:410cd373$0$178>
> _Og_ mænd slipper for 'kvinde-buler' i deres biler
>
> Og omvendt
>
> vh
> Nielsen
> kvinde, 47 år, 0 buler, 0 bøder, 0 ulykker, kører meget

SÅDAN!! )))

M.v.h.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-08-04 14:25

Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Nielsen
> kvinde, 47 år, 0 buler, 0 bøder, 0 ulykker, kører meget

Ja, der findes jo undtagelser...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 06-08-04 00:51

On Sun, 01 Aug 2004 11:41:48 +0200, Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>_Og_ mænd slipper for 'kvinde-buler' i deres biler

Det hjælper jo ikke når konen snupper mandens bil.

Fra : Broegger

Dato : 01-08-04 12:57

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev

> [...]
> kvinder der er tæt på indgangen til supermarked eller i dette eksempel
> Karstadt, sådan at de ikke skal gå alt for langt for at nå ud til

Det findes også på mange rastepladser. Første gang jeg så dem var jeg ved
at dø af grin. Især fordi de var lavet så de næsten var i dobbelt bredde.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-08-04 13:22

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> skal gå alt for langt for at nå ud til bilen, eller ind i markedet.

Super idé. - Tak for forklaringen, vi var lige ved at få hovedbrud :)

-M

Fra : MIC

Dato : 01-08-04 13:02

> En hel side af en etage med dette skilt ved
> hver bås. - Er det virkelig sådan at det er for damer?

Sådan er det også ved Citti Park i Flensburg. Der er en hel række hvor de
allesammen på nær een er Frauenparkplatz. Den sidste bås i denne række er en
ikke Frauenparkplatz.
Hint. Ved denne bås er der rimelig småt med plads mellem en Cementsøjle og
yderbegrænsningen. Total griner. - Det må være en Herren Parkplatz!
MVH MIC