farvekode ?? T 6 (Ford)
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 20:22

Hejsa rødder

Er der en der sidder inde med en farvekode tabel over Ford , og kan se
hvad T 6 kaldes

ligner koksmetallic - men er måske grafitagtig

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-04 20:19

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Er der en der sidder inde med en farvekode tabel over Ford , og kan se
> hvad T 6 kaldes

Du er skisme så ofte ovre hos Ford, at du lige så godt kan tage spørgsmålet med
derover

Ahem :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 20:41

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Ahem :)

Selv Ahem du ;)

- jeg spurgte, fik, og glemte svaret ;(

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-04 20:58

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Selv Ahem du ;)
>
> - jeg spurgte, fik, og glemte svaret ;(

*LOL* Må man foreslå papir og blyant? ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 21:32

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>*LOL* Må man foreslå papir og blyant? ;)

Århhhh hold da op ;) - jeg havde sgu' travlt i dag, til syn, hente
forsikringsbevis, hente plader, og derimellem også lige klare et
kundebesøg i Hillerød - så er dagen sgisme brugt op

(Hvis der nogensinde skal uddeles præmier for snegleri, kender jeg et
motorkontor, der kandiderer ;)

Synet, derimod var da en helt fornøjelig oplevelse - de kiggede sgu'
noget i maskinehallen - den store vaccumdåse (bremseforstærkeren folk
kender) glimrer nemlig ved sit fravær, den kasse har højttryksbremse
system a'la citrobang ..... spøjst system, men sådan er TEVES Mk II

(der er 130-190Bar ... auchhhhhh)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-08-04 20:40

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender) glimrer nemlig ved sit fravær, den kasse har højttryksbremse
> system a'la citrobang ..... spøjst system, men sådan er TEVES Mk II

Er det ikke nogenlunde standard ABS?
Kiggede engang på sådan en trykbeholder.
Testet til 210 Bar, mener jeg der stod.

og jeg skulle også hilse og soge at det er meget dumt at gøre følgende:
Haves:
1 stk komplet ABS-system (fra Scorpio) liggende løst på gulvet.
Ingen slanger hjulcylindre monterede.

Test udføres:
Strømmen tilsluttes til de nødvendige relæer og pumper.
Tænding tilsluttes.

Resultat:
Et gulv der MEGET hurtigt flyder med bremsevæske.
(Been there, got the t-shirt er ikke stolt over den

Mener foriøvrigt at den største forskel mellem Scorpio og Sierra ABS, er
hvor fordelerblokken sidder.
På Sierra: På inderskærmen
På Scorpio: Påmonteret pumpe/trykbeholder

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (uden ABS, forsøget er ikke gentaget

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-08-04 01:49

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Er det ikke nogenlunde standard ABS?

Den gamle Scorpio (90'eren) har Teves MkII ABS, og den anden (min) har
MkIV - der er pokker til forskel på dem

>Resultat:
>Et gulv der MEGET hurtigt flyder med bremsevæske.
>(Been there, got the t-shirt er ikke stolt over den

Hvor mange T-shirts har du efterhånden samlet sammen ? <grin>

Jeg er btw grumme muggen her sent - her har man bakset en ny bagpotte
på , og havde held med at undgå at smadre mellempotten ..... så kører
hun 500 meter, og satme <pardon_my_french> om ikke den ene kaliber
bagtil sætter sig på tværs .... grrrrrrrrrrr og det er ikke nogen
man sådan bare lige henter nogensteder

>Mener foriøvrigt at den største forskel mellem Scorpio og Sierra ABS, er
>hvor fordelerblokken sidder.
>På Sierra: På inderskærmen
>På Scorpio: Påmonteret pumpe/trykbeholder

På Scorpio 90, sidder klumpen samlet, på Scorpio92 frem, sidder
modulatordyret under batteriet.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-08-04 20:21

> Hvor mange T-shirts har du efterhånden samlet sammen ? <grin>

Kan nok gå en lille måned uden at gentage mig selv

> På Scorpio 90, sidder klumpen samlet, på Scorpio92 frem, sidder
> modulatordyret under batteriet.

Lyder som om '92 ligner det der sidder i Sierra.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-08-04 22:04

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Kan nok gå en lille måned uden at gentage mig selv

ahhh... jeg er ikke alene ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-08-04 20:05

> ahhh... jeg er ikke alene ;)

En ekspert er blot en, der har begået alle fejl der er mulige, på et snævert
område-

og lært af dem

Jeg plejer ikke at begå den samme fejl 2 gange.

(jeg finder hele tiden på nye

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 21:18

> Er der en der sidder inde med en farvekode tabel over Ford , og kan se
> hvad T 6 kaldes

Den tabel kan du lede længe efter.
Ham autolakereren som jeg kender siger at Ford (og andre mærker), ændrer
deres koder så man ikke engang kan slå dem op i deres farvetabeller mere.
Alene inden for den sølvmetallic (husker ikke lige koden på den) findes der
4 varianter bare i 1997 fra Ford (mondeo).
Det er bl.a. derfor at malerne har så svært ved at ramme farven helt precist
i nogle tilfælde.

Mener dog han sagde at det værst var hos Peugeot i rød farve hvor der var 16
farvenuancer (med samme kode) ))

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 21:33

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Den tabel kan du lede længe efter.

Jamennnnn - Ford her i byen kender jo farven, men glemte at jeg
er glemsom ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Who now

Dato : 01-08-04 15:25

Her er et bud:
Manufacture name: Colour name:
FORD EUROPE JEWEL (PAPAYA) VIOLET EFFECT
Manufacture colour code: Model: Stock code:
T6 L9943

--
Venlig Hilsen
SBC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 15:47

"Who now" <ikkeoplystREMOVEREMOVE@email.com> skrev :

>Her er et bud:
> Manufacture name: Colour name:
> FORD EUROPE JEWEL (PAPAYA) VIOLET EFFECT
> Manufacture colour code: Model: Stock code:
> T6 L9943

Den lyder ikke helt rigtig , jeg kan ikke se noget violet skin, i
bilens lak - den er nærmest koksfarvet/grafitgrå - grafitagtig, som
når man tager en blyant og sværter et stykke pair

du kan se omtale bil på denne side
http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/scorpio90/index.htm

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-08-04 15:58

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Den lyder ikke helt rigtig , jeg kan ikke se noget violet skin, i
> bilens lak - den er nærmest koksfarvet/grafitgrå - grafitagtig, som
> når man tager en blyant og sværter et stykke pair

Tja, har den været omlakeret?

> du kan se omtale bil på denne side
> http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/scorpio90/index.htm

Yes, yes. Hvad er iøvrigt "en solid gang gummihus" ?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 16:07

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Tja, har den været omlakeret?

Nope.

>Yes, yes. Hvad er iøvrigt "en solid gang gummihus" ?

Det er da gummihud, skrevet på et DefteK TesteTur

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Who now

Dato : 01-08-04 19:07

Nyt bud:
Manufacture name: Colour name:
FORD EUROPE FLINT (NAUTILUS) GREY EFFECT
Manufacture colour code: Model: Stock code:
T9 SCORPIO/GRANADA G9007

--
Venlig Hilsen
SBC

begin 666 curve_lo.gif
M1TE&.#EA$@`2`+,``*5*5(X<*)(E,:U:8^[<WHD3(/OX^.;-T+1J<K]_AM&C
MJ/+EYO___X@1'@```````"'Y! ``````+ `````2`!(```1+L+1)JYWBZ@JV
M1Y)W*:)V!*5E#&G%*&C;,$LG,V_6XD82ES@&8?#S!!D'(O"8+%Z..$)"$'I"
7&08%(%"E7(,+!;%0_1X-!P4"0(T``#L`
`
end

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 20:06

> [...]

> Manufacture name: Colour name:
> FORD EUROPE FLINT (NAUTILUS) GREY EFFECT
> Manufacture colour code: Model: Stock code:

Hvis man sætter granit = flint - og grå effekt , er det tæt på

(pokkers osse jeg har glemt det korrekte navn)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-04 15:27

> Hvis man sætter granit = flint - og grå effekt , er det tæt på
>
> (pokkers osse jeg har glemt det korrekte navn)

smokestone?

--
Tom

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 22:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>smokestone?

Så langt ude i tovene er jeg nu heller ikke kommet - der stod
flint-grå metallic på lakstiften.

;)

--
jan@Fedtegreven.dk