Så kom endnu en af fedtegrevens biler genn~
Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 18:13

Halløjsa i hytterne ;)

Måske nogen har ventet at høre nyt om resultaterne af Molbohistorien -
well, i dag fik jeg sgisme plader på den kære Scorpio fra Århus
http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/scorpio90/index.htm

og regnskabet er gjort op : 15 tusinde bananer alt i alt.
(ikke så ringe endda for sådan en æske, Nysynet !)

Hvis jeg havde været en smule senere på motorkontoret, havde jeg sgu
fået en helt fin nummerplade, men sådan er livet jo - VZ 44 444,
havde sgu' været svært sjovt at ende op med, men jeg var knap
halvanden snes for tidligt på den - Æuwww osse.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-04 19:27

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Måske nogen har ventet at høre nyt om resultaterne af Molbohistorien -
> well, i dag fik jeg sgisme plader på den kære Scorpio fra Århus
> http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/scorpio90/index.htm

Jamen, tillykke :)

> og regnskabet er gjort op : 15 tusinde bananer alt i alt.
> (ikke så ringe endda for sådan en æske, Nysynet !)

Nej, det er da en fin pris. Du var vel ude i byen og betale dig fra
pladearbejdet oder?

> [...]
> havde sgu' været svært sjovt at ende op med, men jeg var knap
> halvanden snes for tidligt på den - Æuwww osse.

Hmm, det er da ganske fint arbejde med Photoshop IMHO

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 19:50

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Jamen, tillykke :)

Takker - den kører sgu' helt fint, den potte

>Nej, det er da en fin pris. Du var vel ude i byen og betale dig fra
>pladearbejdet oder?

Jep - jeg har en kammesjuk, der er ganske ferm til at riste vanger i
Sierra/Scorpio - en af hans mænner er tidligere pladesmed fra Ford, så
han er jo på hjemmebane.

>Hmm, det er da ganske fint arbejde med Photoshop IMHO

Ja - ikkesandt , bortset fra det er Paintshop - jeg havde da lumsk
gerne hapset "den plade" - men sådan gik det jo ikke.

Sjovt det kunne være ;) Man kunne tage et billede og alle ville tro
det er manipuleret.....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-04 20:08

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jep - jeg har en kammesjuk, der er ganske ferm til at riste vanger i
> Sierra/Scorpio - en af hans mænner er tidligere pladesmed fra Ford, så
> han er jo på hjemmebane.

Så er de skisme kommet på arbejde mht. alle de slæder du henter hjem

> Ja - ikkesandt , bortset fra det er Paintshop - jeg havde da lumsk
> gerne hapset "den plade" - men sådan gik det jo ikke.

Sådan kan det gå... Men du kan jo betale dig fra problematikken med en
ønskeplade. Meeeen at give 8000,- for UZ 12345 er måske liiige i overkanten :)

> Sjovt det kunne være ;) Man kunne tage et billede og alle ville tro
> det er manipuleret.....

Exactemundo :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 20:16

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Så er de skisme kommet på arbejde mht. alle de slæder du henter hjem

Hehe - vi handler jo begge veje ;)

>Sådan kan det gå... Men du kan jo betale dig fra problematikken med en
>ønskeplade. Meeeen at give 8000,- for UZ 12345 er måske liiige i overkanten :)

Mjoehhh - 700kr ekstra, og hele bilen følger med ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-07-04 21:14

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Jep - jeg har en kammesjuk, der er ganske ferm til at riste vanger i
> Sierra/Scorpio - en af hans mænner er tidligere pladesmed fra Ford, så
> han er jo på hjemmebane.

Hvis det er ham jeg tror det er, så kan han også riste i Volvo..
Jeg var til syn idag og selveste chefen i skjorteærmer og slips
tog sig af synet. Hans kommentar var "Din bil ser værre ud end den
er".. Han endte dog med at dumpe den på håndbremsen der trækker
skævt, manglende positionslys foran og at den ikke selvopretter
hurtigt nok - alt i alt nådigt sluppet for en bil der er over 30
år.

Castervinklen bliver tweeket på søndag, håndbremsen strammer jeg
op en aften i næste uge og mon ikke også jeg hitter ud af at
skifte en pære i den ene side og trække en ny ledning i den
anden??

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 21:28

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Hvis det er ham jeg tror det er, så kan han også riste i Volvo..

Og fiat ;)

> [...]
>skævt, manglende positionslys foran og at den ikke selvopretter
>hurtigt nok - alt i alt nådigt sluppet for en bil der er over 30

tsk tsk - lygterne mand ........ alle ved jo de sataner skal kunen
lyse ;)

dvs. du fik en omstiller ?

(eller en betinget dom ?)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-07-04 21:51

jan@fedtegreven.dk wrote:

> tsk tsk - lygterne mand ........ alle ved jo de sataner skal kunen
> lyse ;)

Tjooe, men der sidder jo to store runde lygter lige ved siden af
og de fungerer også som parkeringslys, så et eller andet sted er
de små hvide ret ligegyldige for alle andre end en synsmand..
Anyway, en pære og en ledning og alle er glade..

> dvs. du fik en omstiller ?

Jeg skal forbi en tur mere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : N/A

Dato : 30-07-04 20:13

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-07-04 20:13

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :

>Flot arbejde ! - men inden du lokker andre ud på den boldgade, skylder du
>vidst at fortælle evt. nytilkommere at den pris ikke inkluderer arbejdsløn -
>skulle man have det gjort på et værksted, ville 15K vel ikke slå til ?

lokker - nej , jeg viser bare at det er muligt - kunsten er jo at
finde de rigtige emner til at begynde på.

Og ja, min egen tid brugt på den tæller ikke med i regnskabet, da det
er rent tidsfordriv - og jo mere man gør tingene klar til plademanden,
jo billigere bliver det jo. Jeg hygger mig svært godt, med selv at
pusle om tingene, og på nær selve svejsearbejdet, kan jeg næsten lave
alt selv.

Jeg mangler stadig en lift, der er egnet til svejsearbejde, det er det
eneste der afholder mig fra selv at lave det, og well, skal jeg være
helt ærligt, har jeg endnu ikke fået oparbejdet håndelaget.

Jeg ved ikke hvor meget det ville have kostet hvis man overlod det
hele til fremmed arbejde - men læg 10-15 kilo oven i hatten, så er man
vel i nærheden.

stadig væk - står man med en nysynet bil af den type, til 20-25
tudser, er det ikke et ringe køb, der er meget bil for pengene,
rigtigt meget bil endda.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-07-04 20:13

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> lokker - nej , jeg viser bare at det er muligt - kunsten er jo at
> finde de rigtige emner til at begynde på.

Og så skal man jo ikke glemme at en stor del af folkene herinde _er_ gør det
selv-folk og så er regnestykket jo helt korrekt. Min bil har da for eksempel
ikke set et autoriseret værksted i årevis :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-07-04 09:37

> [...]
>
> og regnskabet er gjort op : 15 tusinde bananer alt i alt.
> (ikke så ringe endda for sådan en æske, Nysynet !)

Det lyder som en god handel du har gjort der.

Jeg var selv til syn med min i sidste uge og havde ikke tjekket den inden,
så den dumpede med en defekt bærekugle.
Jeg har ikke brugt den siden og her igår var der naturligvis ingen strøm på
den.
Måske er det bilens måde at tage hævn på.

Jeg tror nu nok jeg kender fejlen, skiftede pære i lyset til handskerummet
for et par uger siden og jeg synes ikke klappen lukker ordentlig mod
kontakten, men det kan jeg jo måle når jeg får power på bilen igen.

Niels

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-07-04 09:56

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev :

>Det lyder som en god handel du har gjort der.

Jeg klager da ikke ;)

Hvor åndssvagt det end må lyde, er det nu mere for at få tiden til at
gå, jeg kaster mig ud i sådanne "projekter" - og brormanden og jeg
hygger os da gevaldigt når vi farer land og rige rundt.

(andre får nok af og til også en griner over vores gøren og laden)

>Jeg var selv til syn med min i sidste uge og havde ikke tjekket den inden,
>så den dumpede med en defekt bærekugle.

Surt - men det sker jo. Forrige uge sendte jeg husvaranen afsted til
syn med den Sierra hun triller i (Min DOHC) - den fløj gennem syn uden
anmærkninger, selv om der ikke har været lavet en tøddel ved bilen i
knap 2 år - den fik nu også en ordentlig gang fransk vask og
strygning, med vanger og hele lortet (*1) forrige gang

(komplet ny undervogn - og jeg mener komplet!)

>Måske er det bilens måde at tage hævn på.

Biler er ret kvindeligt anlagte ;) Når man mindst venter det <
< Kapawww.vwav >>

>Jeg tror nu nok jeg kender fejlen, skiftede pære i lyset til handskerummet
>for et par uger siden og jeg synes ikke klappen lukker ordentlig mod
>kontakten, men det kan jeg jo måle når jeg får power på bilen igen.

Hehe - brormanden skulle kontrollere sit lys i hans daværende
Scorpio's bagagerum - og glemte at låsen ikke kan åbnes indefra -
behøver jeg uddybe ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-08-04 02:19

> Hehe - brormanden skulle kontrollere sit lys i hans daværende
> Scorpio's bagagerum - og glemte at låsen ikke kan åbnes indefra -
> behøver jeg uddybe ?

LOL!

Du må hellere uddybe...! For ellers tror jeg ikke på det, hehe... Det er sgu
for grineren...

Hvor lang tid var han låst inde, var det om vinteren osv...? Fortæl,
fortæl...

Emil

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 08:22

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev :

>Du må hellere uddybe...! For ellers tror jeg ikke på det, hehe... Det er sgu
>for grineren...

Lyset i en Scorpio's bagagerum slukker først når låsen smækker ;)

(fandt vi så ud af ;)

>Hvor lang tid var han låst inde, var det om vinteren osv...? Fortæl,
>fortæl...

Ahhh, nok kun en 5-10 minutter. Ser du - vore Scorpioer er jo ikke
Hatchback versioner, så på dem er der fast bagrudehylde - men fiffigt
nok er der ski-lem, så ved at bakse længe, kan man få en arm ind i
selve kabinen, og udløse knappen til at lægge sæderne ned, men det
kræver sgu' at manhar pensionats-arme

(det har vi !)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-08-04 16:11

> [...]
> nok er der ski-lem, så ved at bakse længe, kan man få en arm ind i
> selve kabinen, og udløse knappen til at lægge sæderne ned, men det

Okay. Tak for dagens tophistorie/griner!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-08-04 22:01

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok er der ski-lem, så ved at bakse længe, kan man få en arm ind i
> selve kabinen, og udløse knappen til at lægge sæderne ned, men det

Sierra har kun udløse knapper til sæderne i bagagerummet.
Så hvis det var gjort i Sierra var der ingen grund til panik

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 01-08-04 22:12

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Sierra har kun udløse knapper til sæderne i bagagerummet.
>Så hvis det var gjort i Sierra var der ingen grund til panik

Åehh jo - I sierra'en , kan låsen pt. ikke åbnes udefra, så jeg ville
da have panikket over hvordan pokker han var kommer ind i det
bagagerum......

Jeg ved ikke hvordan tøserne har kvast den lås, men kvast er den..

Og dagens griner : Se, nu har husvaranen jo også fået sig en Scorpio,
og selv om jeg fortalte hende, at når hun trykker på knappen på
bagagerumsklappen, så skal hun holde på klappen da den ellers flyver
op med et brag ........ Måske jeg også skulle have fortalt, at det
er en dårlig ide at læne sig ind over klappen ?

<<< fnis.wav >>> Den slår sgu hårdt, og jeg har ikke nogle "dæmpere
på lager"
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-08-04 22:51

> [...]
> er en dårlig ide at læne sig ind over klappen ?
>
> <<< fnis.wav >>> Den slår sgu hårdt, og jeg har ikke nogle "dæmpere

Hehe, den er også meget god.Men hun har da nogle dæmpere indbygget foran, så
det burde da ikke være noget problem

Mvh

Emil

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-08-04 19:21

> Åehh jo - I sierra'en , kan låsen pt. ikke åbnes udefra, så jeg ville
> da have panikket over hvordan pokker han var kommer ind i det
> bagagerum......

Ikke noget problem.
Den kan da åbnes med håndtaget ved siden af førersædet.

og nej, det er IKKE håndtaget til højre jeg mener

> Jeg ved ikke hvordan tøserne har kvast den lås, men kvast er den..

Klap dem blidt oven på hovedet og sig:
døøøøøøgtiiiiiigggg

> [...]
> er en dårlig ide at læne sig ind over klappen ?
>
> <<< fnis.wav >>> Den slår sgu hårdt, og jeg har ikke nogle "dæmpere

Er hun blåøjet eller fik hun sig et eller to blå øjne?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 22:45

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Ikke noget problem.
>Den kan da åbnes med håndtaget ved siden af førersædet.

ikke når mekanikken er gået i stykker

anyway - nu er den jo udskiftet med en Scorpio, så jeg laver da bare
de låse, og sætter kassen til salg , hva' hulen den er jo nysynet, og
de par pelikatesser den fik sin betingede dom på, er nemt ordnet

>Klap dem blidt oven på hovedet og sig:
>døøøøøøgtiiiiiigggg

Så mange hænder har jeg ikke ;)

>Er hun blåøjet eller fik hun sig et eller to blå øjne?

Blåøjet !

hmmmm........ de er sgu' da blå-grønne ved nærmere eftersyn ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-08-04 20:26

> ikke når mekanikken er gået i stykker

Eller den der lille tap på låsen sidder forkert.
(been there, got that t-shirt too)

> Blåøjet !
>
> hmmmm........ de er sgu' da blå-grønne ved nærmere eftersyn ;)

Hvis du først opdager det nu, så vil jeg ikke kommentere

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-08-04 01:45

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :

>Eller den der lille tap på låsen sidder forkert.
>(been there, got that t-shirt too)

Den er skæv åbenbart ..... så enten skal hele møget pilles ud og
rettes op, eller jeg ska' ha en ny.

Har lige været et svip i Vordingborg i kassen - det er dælme
besynderligt der stadig er så meget skrald på den læggehøne
(når man erindrer sig kilometertallet.... uhadada)

>Hvis du først opdager det nu, så vil jeg ikke kommentere

Jeg har set på de øjne i over 25år .... så jeg er vel tilgvet jeg
ikke sådan lige kan huske detaljerne ? <grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-08-04 19:38

jan@fedtegreven.dk wrote:

> <<< fnis.wav >>> Den slår sgu hårdt, og jeg har ikke nogle "dæmpere
> på lager"

Du tør ikke sige: "Godt dobbelthagerne tog af for støddet.."

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 02-08-04 22:42

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Du tør ikke sige: "Godt dobbelthagerne tog af for støddet.."

har du glemt hun ofte er at finde bag rattet på temmeligt mange ton ?

Du har ret - nogen ting holder jeg for mig selv ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 31-07-04 11:41

> http://www.dkfritidbil.dk/koeb_salg/scorpio90/index.htm

Fin bil til pengene - må man sige.

Det må være hyggeligt selv at have evnerne til at udføre arbejdet.

/Jan W Nielsen