Polering af lakken
Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-07-04 11:10

Er der nogen der gider elaborere på følgende:

Lakrens og slipol er udelukkende slipemidler ikke?

Voks (fex grøn turtle) er det et kombinationsprodukt? (slibe +
forsegling?)

Sonax og ultraglozz er det også slibemidler? eller fylder de bare
hullerne ud med gums?

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 11:58

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Lakrens og slipol er udelukkende slipemidler ikke?

Jo

> Voks (fex grøn turtle) er det et kombinationsprodukt? (slibe +
> forsegling?)

Hvis den er til alm. lak er den sikkert oxo let slibende. Hvis den er til
"metal" lak er den uden slibemiddel, pga det tynde lag klarlak.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 30-07-04 12:04

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Hvis den er til alm. lak er den sikkert oxo let slibende. Hvis den er til
> "metal" lak er den uden slibemiddel, pga det tynde lag klarlak.

Okay jeg har ikke bemærket at der var forskel på med og uden klarlak.
Men klarlakken kan da også blive oxideret ikke?

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-07-04 17:12

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men klarlakken kan da også blive oxideret ikke?

Jeg har aldrig set det, og på mange i dag får de alle klarlak. Og fordi du
ikke ser det, er fordi laget er tyndt- derfor er der igen grund til at slibe
for meget. Kun i yderste nødstilfælde polere en skramme væk.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-07-04 17:33

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har aldrig set det, og på mange i dag får de alle klarlak. Og fordi du
> ikke ser det, er fordi laget er tyndt- derfor er der igen

^^^^ Der skal stå INGEN. Og med jeg aldrig har set det, mener jeg at, jeg
aldrig har set en "metal",klarlak blive mælkehvid af solen- kun mat og
glansløs.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 30-07-04 17:48

> Okay jeg har ikke bemærket at der var forskel på med og uden klarlak.
> Men klarlakken kan da også blive oxideret ikke?
>

> --
> / Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Klarlakken bliver som almindelig lak ramt af vaskeridser, jeg kunne i hvert
fald se nogen forskel efter at jeg polerede den ene bil (mørk grøn
metallak). Det var godt nok næsten 7 år gammel lak, men farven blev noget
klarer i det efter en nænsom håndpolering med Sonax Xtreme polish+wax 3 og
Xtreme liquid wax 1.

PS. På motorcyklen har jeg også altid brugt slibende polermidler uden
problemer, men jeg har da set meget polerende individer (som Jørgen advare
mod) gennembryde den klare lak.

Med venlig hilsen Kim