Forsikring ved ejerskifte
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 28-07-04 22:22

Hej.

Er det korrekt forstået at man ved ejerskifte af en bil har 3 uger fra
overtagelsen til at få den forsikret (uden det vil påvirke sælgers
forsikring ved en skade)?

Hvad skal man bruge for at omregistrere en bil, bare den gamle reg. attest,
eller hvordan - har man også de 3 uger til at få det gjort?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 28-07-04 23:45

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev :

>Hvad skal man bruge for at omregistrere en bil, bare den gamle reg. attest,
>eller hvordan

du medbringer den oprindelige reg-attest, samt et forsikringsbevis på
et motorkontor, samt knap 400 kroner, så er den omregistreret

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-07-04 08:44

jan@fedtegreven.dk wrote:

> du medbringer den oprindelige reg-attest, samt et forsikringsbevis på
> et motorkontor, samt knap 400 kroner, så er den omregistreret

Plus den nye ejers cpr-nr. og underskrift på omregistreringsblanketten, det
er jo ikke sikkert at det er ejeren der skal på motorkontoret

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-07-04 11:01

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Plus den nye ejers cpr-nr. og underskrift på omregistreringsblanketten,
det
> er jo ikke sikkert at det er ejeren der skal på motorkontoret

Det er ikke nødvendigt. Jeg har lige omregistreret en bil og der var ejeren
ikke med på kontoret og jeg havde ikke hans underskrift på nogen blanket.
Det eneste jeg havde med på omregistreringskontoret var et forsikringsbevis.

Mvh Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-07-04 11:12

Thomas Hjort wrote:

> [...]
> ejeren ikke med på kontoret og jeg havde ikke hans underskrift på
> nogen blanket. Det eneste jeg havde med på omregistreringskontoret

Så må der være sket en fejl.
Den nye ejer SKAL underskrive blanketten.

Per
www.perbeer.ninja.dk