Regler for skillevæg i varevogn
Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 21:48

Jeg har lige købt en Chrysler Grand Voyager 3.3 fra 96. En super dejlig bil
at kører i, med alt hvad hjertet begærer af udstyr, bla. e indstilleligt
sæde, problemet er bare at den plexiglas skillevæg der skiller varerummet
fra førepladsen er ivejen for at stille sædet i en behagelig position. Jeg
overvejernu om jeg skal flytte den lidt baglæns, dette kan gøres meget let
ved at "tilte" den lidt mere, det er bare at forlænge de to øverste baslag.
Men hvad siger synshallen til dette?
Hvad vil der ske hvis jeg fjerner den helt og bliver stoppet at politiet?

Tobias Larsen
P.S. Rattet er noget læder halløj og det er temlig slidt, så det er begyndt
at "smuldre" hvilket gør der ubehageligt at holde ved, findes der et trick
til at afhjælpe dette?

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-07-04 08:20

"Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum" dk> skrev i en meddelelse
> [...]
begyndt
> at "smuldre" hvilket gør der ubehageligt at holde ved, findes der et trick

Hvis du fjerner plexiglasset, bliver stoppet, og de ser det, så vil jeg tro
de kalder bilen til syn omgående. Det er en lovbefalet afdækning der sidder
der, så den må du ikke fjerne. Personligt syntes jeg også det er lidt
pjattet, men på den anden side -- ved en hård opbremsning med noget i
varerummet, ja så risikerer du nemt at få det i nakken, med deraf følgende
skader. Hvis du kun vil flytte den lidt -- ja så er der nok heller ikke
anden vej end at kontakte synshallen, og spørge om du kan få lov til det.
Det er ikke sikkert de vil lade den gå igennem, men kommer du til syn og du
har flyttet den uden at have spurgt dem, så bliver den helt sikkert
kasseret. - Ja altså hvis de ser det. Chancen for at de så gør det, ved jeg
ikke om den er stor, men hvorfor ikke bare få det på papir så alt er
iorden. -- Bare min mening.

Jesper

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-07-04 10:06

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@UPSpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4108a52c$0$35878$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
jeg
> ikke om den er stor, men hvorfor ikke bare få det på papir så alt er

Jeg har søgt lidt på nettet og kan kun se at afskærmningen skal være der men
ikke noget om hvordan den skal sidde. mon de lægger mærke til at jeg flytter
den lidt i toppen?

Tobias http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16533

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-07-04 11:01

Husk der kom nye regler for nogle år siden. Så du må flytte din plade.
Varerummet skal blot udgøre min. 50% af kabinen.

Det er drøftet her i gruppen før. Prøv google...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-07-04 11:27

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Varerummet skal blot udgøre min. 50% af kabinen.
>
> Det er drøftet her i gruppen før. Prøv google...

Det gav ikke noget entydigt svar. Men det er vist rigtigt at reglerne er
blevet lempet en smle. Jeg må prøve at ringe til SBI, Politiet eller told og
skat.

Tobias

Fra : Brian S Jensen

Dato : 29-07-04 11:33

"Tobias Larsen" <Ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blevet lempet en smle. Jeg må prøve at ringe til SBI, Politiet eller told

Det er ellers ret entydigt

50% af bilens toltale indvendige længde (målt på det længste sted) skal
være varerum

På min Previa har jeg forlænget de øverste beslæag med ca. 20cm, så nu
kan føresædet køres helt tilbage - dejligt !

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-07-04 12:50

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På min Previa har jeg forlænget de øverste beslæag med ca. 20cm, så nu
> kan føresædet køres helt tilbage - dejligt !

Mange tak for hjælpen!

Tobias

Fra : Tobias Larsen

Dato : 29-07-04 14:07

> [...]
begyndt
> at "smuldre" hvilket gør der ubehageligt at holde ved, findes der et trick

Så fandt jeg det dokumenteret på told og skats hjemmeside.
>http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=164701&vID=0&search<

der står bla.:
--------------------
Halvdelsreglen ophæves og erstattes af følgende krav:
Vareladets længde skal være på mindst 120 cm. Varerummet skal have en højde
på mindst 60 cm. målt fra det plane gulvareal.

Vareladets længde måles i 60 cm. højde, og der måles langs køretøjets
længdeakse. Der måles fra adskillelsen bag førersædet.

Hvis adskillelsen begrænser førersædets oprindelige forskydningsmulighed
bagud, skal målene regnes fra en fiktiv adskillelse, der er placeret således
at forskydningsmuligheden ikke er begrænset, og ryglænet er anbragt i
normalstilling.

Det bemærkes, at kravet om en mindstehøjde på 60 cm. skal forstås på den
måde, at kravet alene skal være opfyldt overalt langs køretøjets længdeakse,
hvor opmålingen af vareladets længde foretages - altså i en længde på 120
cm. bagud fra adskillelsen.

For varebiler med åbent varelad er kravet til vareladets længde på 120 cm.

Det skal understreges, at praksisændringen alene vedrører målekravene, og at
de øvrige krav til indretningen af varerummet er uændrede.

Praksisændringen indebærer, at varebiler, der opfylder de nye kriterier, vil
blive godkendt som vare- og lastbiler af ToldSkat, og at der naturligvis
fortsat vil være mulighed for - for de biler, der ikke opfylder
kriterierne - at påklage afgørelsen til Landsskatteretten.

De nye måleregler gælder også for last- og varebiler godkendt efter de
hidtidige regler. Det betyder, at det vil være muligt at ændre på
indretningen af disse biler, blot de nye krav er overholdt.

--------------------

Så kan jeg vist kodt flytte afskærmningen en lille smule.

Tobias Larsen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 29-07-04 15:30

Hmmm. Lyder som regler for en pick-up.....

Lidt søgning på google gav dette.
http://www.erhverv.toldskat.dk/vejledninger/Erhvervsserien/Enr_36_ver1-0.pdf

Gå ned på side 7.

Hvis du ikke har acrobat så
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=55094
Men der mangler billeder.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 16:11

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hmmm. Lyder som regler for en pick-up.....

> [...]

Det er jo til at forstå. Jeg må hellere måle efter før jeg rykker pladen.

Tobias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-07-04 22:33

Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum telepaterede følgende til sin
PC:
> Jeg har lige købt en Chrysler Grand Voyager 3.3 fra 96. En super
> dejlig bil at kører i, med alt hvad hjertet begærer af udstyr, bla. e
> indstilleligt sæde,

Tillykke med bilen... Har selv haft en, blot en 3,8 Town & Country...
1.000 omdr/min. lyder af meget i tomgang...

Hvis du skulle have lyst til at sætte en frontbøjle på, så har jeg en i
overskud billigt til salg efter jeg solgte min... Og nej, 2 skumbananer er
ikke nok...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-04 22:49

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> [...]
> overskud billigt til salg efter jeg solgte min... Og nej, 2 skumbananer er

Hvad så med 4 kolde Pepsi MAX på dåse

Tobias

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-04 10:59

Tobias Larsen" <tola "snabela" aats "punktum telepaterede følgende til sin
PC:
> Hvad så med 4 kolde Pepsi MAX på dåse

Niks...

Men hvis du er interesseret kan du se et billede her:
http://www.cf-offroad.dk/frontboejler/frontboejle.htm

--
Mvh. Morten Fruergaard