Så blev Xantianen hentet :).
Fra : Niels Skaaning

Dato : 28-07-04 21:48

I dag har været en stor dag. Jeg har været i Viborg og hente den Citroën
Xantia V6 jeg har købt. Novra hvor er den lækker med lædersæder, soltag,
fartpilot osv. Og så er der lige motoren. Selv om den har automatgear så
rykker den rigtig godt til. 0-100 er i hvert fald under 8 sek. og 200 km/t
er intet problem. Desværre er den bare ikke så retningstabil som en XM. Men
jeg nåede alligevil at kører 150 km i den idag :). Ærgeligt det ikke er min
bil.

Men hvad er det dog for noget snask de smøre kabinen ind i og nasser
motorrummet til med? Det er da en uskik med alt det fedteri.

NS

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-07-04 21:50

> I dag har været en stor dag. Jeg har været i Viborg og hente den
> Citroën Xantia V6 jeg har købt. Novra hvor er den lækker med

Tillykke.

> Men hvad er det dog for noget snask de smøre kabinen ind i og nasser
> motorrummet til med? Det er da en uskik med alt det fedteri.

Det er vel undervognsbehandlingen du ser i motorrummet? I kabinen smører
man typisk ikke "snask"....

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Niels Skaaning

Dato : 28-07-04 22:00

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tillykke.

> Det er vel undervognsbehandlingen du ser i motorrummet? I kabinen smører
> man typisk ikke "snask"....

Motorrummet var oversprøjtet med noget der lignede og føltes som meget tynd
olie. I kabinen var det bare cockpitrens, men jeg bryder mig ikke om det der
silikonefedteri i bilen.

NS

Fra : Cosworth POWER

Dato : 28-07-04 22:02

> Motorrummet var oversprøjtet med noget der lignede og føltes som
> meget tynd olie.

Det er fordi motoren er blevet motorvasket lige inden du har hentet den.
Man giver motoren den tynde olie for at undgå at tingene irer til.

> I kabinen var det bare cockpitrens, men jeg bryder
> mig ikke om det der silikonefedteri i bilen.

Nej - det kan jeg godt forstå! Det tiltrækker også støv...

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 28-07-04 23:00

> jeg nåede alligevil at kører 150 km i den idag :). Ærgeligt det ikke er
min
> bil.

Hvis er det så? Lækker bil ellers... :)

/Kasper Hansen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 29-07-04 00:08

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
> min
>
> Hvis er det så? Lækker bil ellers... :)

Mine forældres.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 23:21

> I dag har været en stor dag. Jeg har været i Viborg og hente den Citroën
> Xantia V6 jeg har købt.

Tillykke med købet..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-07-04 22:29

Niels Skaaning telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> den har automatgear så rykker den rigtig godt til. 0-100 er i hvert
> fald under 8 sek. og 200 km/t er intet problem.

Tillykke til dine forældre...

Men jeg tvivler nu på, at den komme andet end lige under 10 sek. til 100
km/t...
Ægte vel og mærke, det kan godt ske, at den kan på speedometeret...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-07-04 19:41

meddelelse news:41096c0b$0$35871$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> km/t...
> Ægte vel og mærke, det kan godt ske, at den kan på speedometeret...

Okay, det er lidt svært at sige. Den er vildt hurtig så længe den er i
første gear, men så ryger lidt af det når den ryger i andet gear, men så er
den i vhert fald hurtig fra 0-70 :).

NS

Fra : Cosworth POWER

Dato : 31-07-04 03:52

> Okay, det er lidt svært at sige. Den er vildt hurtig så længe den er i
> første gear, men så ryger lidt af det når den ryger i andet gear, men
> så er den i vhert fald hurtig fra 0-70 :).

Jeg mener min er hurtigere end en McLaren F1 fra 0-50 kmt - stik den :)

Fra : Peter G C

Dato : 05-08-04 10:52

meddelelse news:41096c0b$0$35871$14726298@news.sunsite.dk...

[klip]

> Men jeg tvivler nu på, at den komme andet end lige under 10 sek. til 100
> km/t...
> Ægte vel og mærke, det kan godt ske, at den kan på speedometeret...

Min Xantia viser 10 km/t for lidt - det gælder nok også den her omtalte
vogn. Så den skal op på mindst 110 på speedometeret .....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus Hviid

Dato : 29-07-04 22:38

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad er det dog for noget snask de smøre kabinen ind i og nasser
> motorrummet til med? Det er da en uskik med alt det fedteri.

Er helt uforstående. Først har Du købt en bil, så ærger Du dig over at det
alligevel ikke er din og i en anden tråd svarer Du, at Du ikke vil give mere
end 500kr for en Renault 19. Hvorså savle over sådan en gang fransk
pindebrænde som en Xantia?

/Claus

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-07-04 19:41

"Claus Hviid" <chviid@findesikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mere
> end 500kr for en Renault 19. Hvorså savle over sådan en gang fransk

Fordi den er fed.

NS