Køre lys virker ikke
Fra : Søren Christiansen

Dato : 28-07-04 16:24

Hej
Jeg har en opel Astra G fra 2000, pludselig virker mit køre lys foran ikke
mere. Dvs. der er positions lys på samt bag lygterner er også tændet, men
det alm lys tænder ikke, først når jeg aktivere lys for alm nat kørsel
tændes det, er der nogle der har en ide om hvad det kan være evt et defekt
relæ eller andet, og hvor det er placeret i bilen.

på forhånd tak

MVH
Søren Christiansen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-07-04 22:27

"Søren Christiansen" <ssc@you.dont.need.it> skrev

> [...]
> tændes det, er der nogle der har en ide om hvad det kan være evt et defekt
> relæ eller andet, og hvor det er placeret i bilen.

Et godt gæt vil være et defekt kørelysrelæ.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-04 09:36

> "Søren Christiansen" <ssc@you.dont.need.it> skrev

> ikke
>
> Et godt gæt vil være et defekt kørelysrelæ.

Det havde han jo lissom selv gætte, ik' ?!

Men hvor sidder det - DET havde været en god oplysning!

> Mvh.

Lars B

Som ikke aner hvor det sidder, men undres over at man gætter på noget folk
godt ved

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 31-07-04 09:47

"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> skrev :

>Det havde han jo lissom selv gætte, ik' ?!

Tjaehh - han havde gættet på et relæ, men ikke hvilket et af dem ;)

>Men hvor sidder det - DET havde været en god oplysning!

det vil jo kræve at Uffe havde en bil magen til, eller en haynes bog,
om *den* bil.

Måske ejeren af bilen kan finde den oplysning i sin manual til bilen ?

>Som ikke aner hvor det sidder, men undres over at man gætter på noget folk
>godt ved

Deri deler du skæbne med alle der prøver at diagnosticere .....

(sidder du btw. ikke i en slags support funktion til daglig ?)

Hehe

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-07-04 23:08

"Lars Jensen" <lars [snabela] zulfo [punktum] dk> skrev

> Det havde han jo lissom selv gætte, ik' ?!

Åbentbart ikke, for han spørger:

"er der nogle der har en ide om hvad det kan være evt et defekt relæ eller
ANDET"

> Men hvor sidder det - DET havde været en god oplysning!

Det er nu nemt nok, er kørelyset eftermonteret er det normalt ikke til at
overse, og er det originalt, piller man bare relæerne ud, et efter et indtil
kørelyset er forsvundet.

> Som ikke aner hvor det sidder, men undres over at man gætter på noget folk
> godt ved

Lær at læse!

Mvh.