VW mobilitets-service
Fra : Martin Sand.

Dato : 28-07-04 09:27

Hejsa

Er der nogen her som kender e-mail adressen på VW importøren i Danmark???
Hvis man sender en mail fra hjemmesiden, går den til nærmenste forhandler

Jeg er interesseret i at vide, om den gratis mobilitestsservice der følger
alle nye VW biler, også gælder hvis man får serviceret bilen på et
autoriseret tysk VW værksted.

--
MVH Martin

Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 11:49

> Er der nogen her som kender e-mail adressen på VW importøren i Danmark???
> Hvis man sender en mail fra hjemmesiden, går den til nærmenste forhandler

Virksomheden er her: www.semler.dk

Ring til dem.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 15:35

> Jeg er interesseret i at vide, om den gratis mobilitestsservice der følger
> alle nye VW biler, også gælder hvis man får serviceret bilen på et
> autoriseret tysk VW værksted.

Ved ikke noget om dit spørgsmål, men jeg er interesseret i om man sparer
noget ved det du skriver??

Vi har en Passat TDi fra 2002.

MVH

Bo

Fra : Jeff

Dato : 28-07-04 19:55

"Martin Sand." <feedback@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> MVH Martin
>
> Ved henv. på mail, udskift "privacy.net" med "stofanet.dk"

Vedr. Mobilitetsservice

Ordningen er indført og gælder for alle Volkswagen-biler med 1.
indregistreringsdato fra og med 1. Juni 2000. Dette kræver at fabrikkens
serviceprogram overholdes via autoriseret Volkswagen værksted, samt at
anbefalede reparationer bliver udført.

Det vil sige at mobilitetsservicen gælder frem til 1. service ( maksimalt
12/24 måneder - se servicehæftet ). Når dette autoriserede serviceeftersyn
bliver udført, forlænges mobilitetsservicen indtil næste service (maksimalt
12/24 måneder - se servicehæftet).

For køretøjer, der udelukkende anvendes erhvervsmæssigt, gælder dog visse
begrænsninger.

Hvad skal jeg gøre hvis uheldet er ude?

Ved opkald fra Danmark kan du ringe til følgende frikaldsnummer:

80 20 30 50

Ved opkald fra udlandet er samtalen af tekniske årsager
ikke gratis. Vælg herfra først det internationale kaldenummer for Danmark -
som regel 0045 - men check eventuelt med telefonvæsenet på stedet.

Hvilke oplysninger skal jeg have parat ved opkaldet?

Navn og hjemadresse
Bilens registreringsnummer
Bilens stelnummer (se servicehæfte)
Første registreringsdato (se servicehæfte)
Beskrivelse af problemet
Hvor du befinder dig
Telefonnummer, hvorfra du ringer
Abonnementsnummer, hvis du også er abonnent hos Falck

Hvilke services er inkluderet i Volkswagens Mobilitetsservice?

1.. Reparation på stedet

2.. Bugsering til nærmeste autoriserede Volkswagen værksted

3.. Gratis lånebil i indtil 3 døgn, eller

4.. Gratis hotelophold i ét døgn for fører og én passager

I hvilke europæiske lande er Volkswagens Mobilitetsservice gældende?

Sverige
Finland
Portugal
Irland
Belgien
Polen
Storbritanien
Island
Tjekkiet
Grækenland
Tyrkiet
Norge
Frankrig
Østrig
Schweiz
Luxemburg
Tjekkiet
Bulgarien
Andorra
Lichtenstein
San Marino
Kroatien
Tyskland
Spanien
Italien
Holland
Ungarn
Slovakiet
Esland
Cypern
Rumænien
Letland
Gibraltar

I hvilke tilfælde dækker Volkswagens Mobilitetsservice ikke?

5.. Ved trafikuheld, tyveri eller deltagelse i motorsport.

6.. Hvis bilen er indbragt til forhandler for reparation, vedligeholdelse
eller montering af tilbehør.

7.. Hvis fejlen opstår på trailer eller campingvogn eller skyldes andre
ydre forhold, der ikke har forbindelse med bilens normale
funktionsdygtighed.

8.. Mobilitetsservice giver ikke ret til erstatning for driftstab,
avancetab, eller andet indirekte tab, der måtte være en følge af det
konstaterede driftstop.

9.. Der er visse begrænsninger i servicen for biler, der udelukkende
anvendes erhvervsmæssigt.

Hvordan afgøres tvist?
Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med ovenstående regler om
mobilitetsservice afgøres efter dansk ret ved retten i Brøndbyerne.

Fra : Martin Sand.

Dato : 30-07-04 19:08

> [...]
> Jeg er interesseret i at vide, om den gratis mobilitestsservice der følger
> alle nye VW biler, også gælder hvis man får serviceret bilen på et

Jeg har nu fået svar fra VW importøren i DK som skriver:

"Hej Martin,
Jo, mobilitetsservice gælder selv om du vælger et autoriseret værksted i
Tyskland.

Med venlig hilsen / Kind regards
Henrik Hagen
Informationschef / PR Manager