Afmontering af radio i Daewoo Lacetti
Fra : Flemming Frandsen

Dato : 27-07-04 20:15

Jeg har netop køt en splinterny Dawoo Lacetti 1.6 SX og den har bla. en
Blaupunkt radio med aux indgang, men for at komme til den skal radioen
tages ud.

I min gamle Mondeo skulle man bruge et specielt stykke værktøj for at
rykke radioen ud, jeg håber det er noget i samme stil der skal til med
Lacettien.

Er der nogen der ved hvordan man rykker radioen ud af en Lacetti?

Fra : Agge

Dato : 27-07-04 20:30

Hej Flemming

Kan du ikke bare bruge et ganske almindeligt sæt Blaupunkt-bøjler ?
De følger med når man køber et nyt anlæg og du kan garanteret bare køre en
tur forbi værkstedet og få dem til lige at smide bøjlerne i og trække det
ud. Det tager max. 30 sekunder med dem.

Mvh.

Agge

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 27-07-04 21:02

Agge wrote:
> [...]
> tur forbi værkstedet og få dem til lige at smide bøjlerne i og trække det

Well, jeg tror ikke det er de der standard u-formede bøjler (der er ikke
de to typiske huller):
http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/20053288/Images/sir%20kit%2009.jpg

Der er et par meget smalle sprækker (under den aftagelige front) som ser
ud til at kunne betvinges med noget i denne stil:
http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/20053288/Images/sir%20kit%2003.jpg

Oh well, jeg snakker nok bare min mekaniker til at pille den ud for mig,
det virker bare lidt husmor-agtigt at skulle bede nogen om at gøre
såddan noget for en:)

Fra : KH

Dato : 28-07-04 08:25

> Er der nogen der ved hvordan man rykker radioen ud af en Lacetti?

Kan du ikke få armen bag ved den (nede fra), det kan jeg nemlig i min gamle
Fiesta. Så giver jeg den et lille tryk og vupti, der var den.

Ellers prøv med noget hjemmelavet værktøj. Det er typisk bare en lille
fjeder som skal trykkes ind.

Klaus