Automester - erfaringer?
Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-07-04 13:14

Hej i gruppen...

Er der nogen af jer oplyste hoveder, som har erfaringer med
Automester-gruppen?

Jeg overvejer nemlig at droppe min autoriserede forhandler til service osv.,
siden de er temmeligt dyre i timepris, og jeg ikke længere har noget
specielt forhold til folkene der mere fordi de har skiftet stort set hele
staben ud.

Jesper

--
Et ordensmenneske er en person der er for doven til at lede efter noget

Fra : Deaster

Dato : 27-07-04 13:27

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden de er temmeligt dyre i timepris, og jeg ikke længere har noget
> specielt forhold til folkene der mere fordi de har skiftet stort set hele

Der var en "lille" test i Bilmagasinet, hvor de testede 3 biler for
motorstyringsproblemer, der kunne de uautoriserede umiddelbart kun finde
fejlen på den ene bil vha. deres testere.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 13:43

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Der var en "lille" test i Bilmagasinet, hvor de testede 3 biler for
> motorstyringsproblemer, der kunne de uautoriserede umiddelbart kun finde
> fejlen på den ene bil vha. deres testere.

Det er lidt spinkel grundlag at dømme "UDE" på ;). Jeg har selv droppet alt
autoriseret service, dels fordi jeg kan lave meget selv, dels fordi
"teknisk.afd." ved importøren er nogle fjolser i laksko- så jeg gider ikke
supporte deres cirkus. I disse OBD-tide er det ikke rocket-science at læse
fejlkoder ud, jeg sidder netop og er ved at lægge sidste hånd på en dekoder
til den bærbare ;).

Fra : Deaster

Dato : 27-07-04 13:57

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> supporte deres cirkus. I disse OBD-tide er det ikke rocket-science at læse
> fejlkoder ud, jeg sidder netop og er ved at lægge sidste hånd på en

Enig, derfor var lille også i "" for statistisk set kan man ikke bruge det
til meget, men det viser dog at de uautoriserede på eks. testere ikke er nær
så up to date som de autoriserede værksteder.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 16:31

> [...]
> supporte deres cirkus. I disse OBD-tide er det ikke rocket-science at læse
> fejlkoder ud, jeg sidder netop og er ved at lægge sidste hånd på en

Dem kan man da også købe færdige med software på ebay, til rimelige penge.
Alle 3 standarder som findes.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 09:45

> Dem kan man da også købe færdige med software på ebay, til rimelige penge.
> Alle 3 standarder som findes.

Hvis man har penge kan man købe alt, men det er sjovere at lave det selv ;).

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-07-04 14:33

Deaster wrote:
> [...]
> motorstyringsproblemer, der kunne de uautoriserede umiddelbart kun
> finde fejlen på den ene bil vha. deres testere.

Jeps - den læste jeg også. Det er netop derfor jeg spørger - var deres
undersøgelse repræsentativ, eller var det mere tilfælde/uheld? Kort sagt -
lidt flere data at måle på, end en enkelt artikel

Jesper

Fra : TGD

Dato : 27-07-04 14:28

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen...
>
> Er der nogen af jer oplyste hoveder, som har erfaringer med
> Automester-gruppen?

Vi har brugt en af deres mekaniker 2 gang det var pænt pebret hvergang, den
2. gang var nød - de har lavet hvad de skulle og det har været i orden men
ifht. til vore normale mekaniker var det alt for dyrt (sammenligning af
regninger).

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-07-04 14:32

TGD wrote:
> [...]
> 2. gang var nød - de har lavet hvad de skulle og det har været i
> orden men ifht. til vore normale mekaniker var det alt for dyrt

Ok - hvilken mekaniker bruger I så normalt?

Jeg spørger netop fordi timeprisen er ca. halvdelen af hvad de autoriserede
skal have - i hvertfald i mit område... Så det undrer mig lidt, at regningen
er pænt pebret, medmindre du er vant til ekstremt lave regninger

Jesper

Fra : Lars Frandsen

Dato : 27-07-04 14:44

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> Jeg spørger netop fordi timeprisen er ca. halvdelen af hvad de
autoriserede
> skal have - i hvertfald i mit område...
<snip>

Hvis han så til gengæld skal bruge dobbelt så lang tid på bilen, er
besparelsen væk
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : TGD

Dato : 27-07-04 14:59

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
regningen
> er pænt pebret, medmindre du er vant til ekstremt lave regninger

Vi bruger Stenners på Amagerboulevard, han er tidligere SAAB autoriseret
mekaniker, timeprisen hos ham er 350 kr fordelen ved ham er at de har ordnet
alle vore biler og ved hvad der skal kigges på hvergang.

Fra : TGD

Dato : 27-07-04 15:15

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
ordnet
> alle vore biler og ved hvad der skal kigges på hvergang.

Udover det sagde forhandleren hvor jeg købte Kadetten at Automester også er
for dyr og at han hellere ikke brugte ham, de ligger 50 mtr fra hinanden
(dog uden nogen begrundelse), forhandleren brugwer en mekker på Islands
Brygge.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 27-07-04 14:38

Jesper Thomsen wrote:
> [...]
> service osv., siden de er temmeligt dyre i timepris, og jeg ikke
> længere har noget specielt forhold til folkene der mere fordi de har

Well, jeg mener at den mekaniker som lavede mine bagbremser på et
tidspunkt var i Automester gruppen. Han havde flyttet kaliberen ud da de
skiver han havde sat på ikke gik langt nok ind (han havde købt de
forkerte skiver). Jeg ved ikke hvad han havde lagt i mellem kaliber og
hjulophæng men det smuldrede væk da jeg tog kaliberen af for at skifte
skiven. Den mekaniker ser aldrig en bil fra mig mere. Det tør jeg ikke.

Men der er jo nok nogen som er ok... Ved bare ikke hvem.

mvh Bernhard

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-07-04 15:15

Bernhard Ege wrote:

> [...]
> hjulophæng men det smuldrede væk da jeg tog kaliberen af for at skifte
> skiven. Den mekaniker ser aldrig en bil fra mig mere. Det tør jeg

Føj for pokker for en klam fidus

> Men der er jo nok nogen som er ok... Ved bare ikke hvem.

Det er jo lige dét der er det springende punkt Jeg føler ikke rigtigt at
jeg har lyst til at lade alt for mange klampe rundt med min bil, trods
alt....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-04 16:48

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg føler ikke rigtigt at
> jeg har lyst til at lade alt for mange klampe rundt med min bil, trods
> alt....

Så lav det selv. Jeg har lige lavet bagbremser på Skodaaen, men måtte da
samle de gl dele igen og køre en tur i Biltema efter det rigtige værktøj, på
trods jeg lige havde været der. Så økonomisk var der nok ikke så meget
sparet, denne gang, men nu har jeg værktøjet og jeg lærte hvon' bilen er
skruet sammen + jeg VED at der ingen fusk er lavet ;)).

Fra : F.Andersen

Dato : 13-08-04 19:29

"Jesper Thomsen"

> Hej i gruppen...
>
> Er der nogen af jer oplyste hoveder, som har erfaringer med
> Automester-gruppen?

Jeg har en enkelt, og desværre dårlig erfaring med Automester (som ifølge
slogan lever af glade billister....).
Skulle have skiftet en defekt trækaksel.....men mester skiftede istedet
støddæmper??. Nå fejl kan jo ske, men han havde ihvertfald ikke testet
bilen, for den defekte trækaksel støjede stadig helt forfærdeligt. Jeg måtte
lade bilen blive endnu en nat hos mester. Dagen efter hentede jeg så bilen.
Ok trækakslen var skiftet, men bilen kunne nu ikke bremse, for han (mesteren
selv) havde ikke udluftet systemet. Her er det så jeg bliver rigtig arrig,
for man kan da for helvede ikke aflevere en bil som er livsfarlig at køre i.
Havde mester givet sig tid til en prøvetur havde han jo nok opdaget hans
"lille" fejl. Alt i alt et fortravlet værksted som ikke er værd at bruge tid
og penge på.
Det drejer sig om Automester i Skårup nær Svendborg.

Mvh
Andersen