Hvor dum må man være?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-07-04 23:55

Kig lige i binaer.motor under idiotparkering, og fortæl mig om der
slet ingen grænser er for hvor ubegavet man har lov til at være?

Den p-plads er bare så gabende tom, og så skal den pisøse bare
parkeres det eneste sted på pladsen, der gør det rimeligt umuligt for
chaufføren at koble den hænger på.

Det er godt nok i Sverige, og godt nok holder hængeren på tværs af
flere p-pladser, men der er jo oceaner af plads, så jeg spørger
stadig:

Hvor dum må man være?

PS: Det er ikke min hænger.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas

Dato : 27-07-04 00:04

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er godt nok i Sverige, og godt nok holder hængeren på tværs af
> flere p-pladser, men der er jo oceaner af plads, så jeg spørger

LOL!!!

Jeg så på binaer først og troede du mente ham der havde parkeret
anhængeren.......... Det er da ham der har smidt den anhænger et dumt
sted, bare min mening

mvh

Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-07-04 00:15

On Tue, 27 Jul 2004 01:03:59 +0200, "Thomas"
<bambanosReMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg så på binaer først og troede du mente ham der havde parkeret
>anhængeren.......... Det er da ham der har smidt den anhænger et dumt

Det har da ikke været muligt at parkere hængeren dér, hvis personbilen
holdt der først.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas

Dato : 27-07-04 00:23

> On Tue, 27 Jul 2004 01:03:59 +0200, "

> Det har da ikke været muligt at parkere hængeren dér, hvis personbilen
> holdt der først.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Næ, men det betyder ikke at den anhænger holder hensigtsmæssigt........
Hvis han nu ville smide den, der, kunne han jo have smidt den hvor bilen
holder! så var der ikke nogle problemer når han skulle have den på
igen.......

og et par ting mere :

1. selv efter dette, vil jeg parkere min bil hvor jeg vil (og måske endda
foran sådanne en vogn bare for sjov

2. gamle fru Hansen på 103 år, hun tænker ikke i de baner når hun smider
kareten

mvh

Thomas

Fra : Basil

Dato : 27-07-04 06:35

> Jeg så på binaer først og troede du mente ham der havde parkeret
> anhængeren..........

Me 2

Det er da ham der har smidt den anhænger et
> dumt sted, bare min mening

Me 2
Jeg kan ikke se hvad bilen har gjort galt. Den holder i en bås på en
parkeringsplads.
Hængeren holder derimod på tværs af en masse båse. Var pladsen beregnet til
lastvognsparkering var der sikkert tegnet båse til det, så jeg kan altså kun
se at det må være ham der har har smidt den hænger du hentyder til som dum

Kai

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 07:33

> Det er da ham der har smidt den anhænger et dumt
> sted, bare min mening

Måske nok - men Folmer har da ret i, at føreren af personbilen ikke har
udtænkt en større doktorafhandling, idet bilen blev parkeret.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-07-04 07:36

Jan W. Nielsen wrote:

> Måske nok - men Folmer har da ret i, at føreren af personbilen ikke har
> udtænkt en større doktorafhandling, idet bilen blev parkeret.

Folmer er ikke voldsomt objektiv.
Fortæl mig lige hvad anhængeren laver inde på personbil P-pladsen?
Den kan ikke holde i de afmærkede felter.
Den er nok fuld af smuglergods.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Peter C.

Dato : 27-07-04 07:43

> Den er nok fuld af smuglergods.

....og ejeren af personbilen har stillet den der, for at spærre mens han er
gået over for at ringe til politiet !

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 10:40

> ...og ejeren af personbilen har stillet den der, for at spærre mens han er
> gået over for at ringe til politiet !

Eller lave en tyverisikring af hængeren, da han selv er med i
smuglerforretningen.

Jeg troede faktisk også at det først var "hængeren" som var idioten
Det er da meget naturligt at folk parkerer deres bil så tæt på ud/indgang
som muligt så bilisten har vel bare taget den plads der stod nærmest for ham
og han holder da også pænt i båsen.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 07:55

> Fortæl mig lige hvad anhængeren laver inde på personbil P-pladsen?

Det ved jeg ikke - måske er der forhold, som vi ikke er bekendt med..?

> Den kan ikke holde i de afmærkede felter.

Korrekt.

> Den er nok fuld af smuglergods.

Måske.

Jeg mener stadig ikke parkeringen er resultat af "stor tænkning". Hele
pladsen er jo ledig.

--
/Jan W Nielsen

Fra : _Carsten_

Dato : 27-07-04 08:00

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Jeg mener stadig ikke parkeringen er resultat af "stor tænkning". Hele
> pladsen er jo ledig.

Du ved da ikke om hele pladsen er ledig da han parkeret.
Desuden så er endelig latterlige bagateller folk går op i!

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 08:07

> Du ved da ikke om hele pladsen er ledig da han parkeret.

Det er korrekt.

> Desuden så er endelig latterlige bagateller folk går op i!

Nå, ja - det er jo en nyhedsgrupper, det her.

Såfremt personbilisten havde andre muligheder for parkering, må man sige, at
det er en noget ugennemtænkt placering af hans køretøj.

På den anden side må man forvente, at man kan risikere den slags, hvis man
bliver nød til at smide sin trailer på sådan en parkeringsplads.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-07-04 08:55

Jan W. Nielsen wrote:

> På den anden side må man forvente, at man kan risikere den slags,
> hvis man bliver nød til at smide sin trailer på sådan en
> parkeringsplads.

Og ydermere parkerer han ulovligt.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 09:19

> Og ydermere parkerer han ulovligt.

Som det har været nævnt, ja måske. Her vil jeg undlade at gå ind i en snak
om, at traileren måske er parkeret der er årsager, som vi ikke kender til.

På den anden side afhænger personbilens parkering ikke af, om trailerens
parkering er lovlig eller ej.

Såfremt der var andre parkeringsmuligheder, kan man igen konstatere, at
parkeringen af personbilen ikke er resultat er en doktordisputas i
kernefysik og partikelteori.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-07-04 09:35

Jan W Nielsen wrote:

> Såfremt der var andre parkeringsmuligheder, kan man igen konstatere,
> at parkeringen af personbilen ikke er resultat er en doktordisputas i
> kernefysik og partikelteori.

En anden tanke, kunne jo være at det er med fuldt overlæg, at personbilen
holder hvor den gør.
Det kunne være det er en "afstraffelse" af en lastvognschauffør, som bare
har smidt sin hænger et sted hvor han (sandsynligvis) ikke må.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 09:45

> Det kunne være det er en "afstraffelse" af en lastvognschauffør, som bare
> har smidt sin hænger et sted hvor han (sandsynligvis) ikke må.

Ja, det ville være rigtig idiotisk opførsel, IMO.

Jeg synes principielt, man skal lade de rette instanser tage sig af den
slags - og i særdeleshed, hvis "det kriminelle forhold" ikke er til fare for
andre - eller til direkte gene for en selv.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-07-04 15:13

Jan W Nielsen wrote:

> [...]
> den slags - og i særdeleshed, hvis "det kriminelle forhold" ikke er
> til fare for andre - eller til direkte gene for en selv.

Jo jo, men det var også bare et gæt på hvad der kunne være foregået

BTW så er det IMO lastbils chaufføren, der selv har "sat" sig i den
situation, da han formodentligt ikke må holde der.
Han kan jo ikke bare forvente at alle andre skal finde andre steder at
parkere, blot fordi han skal "møve" sig ind.
Men som andre har nævnt tidligere, så ved vi jo ikke hverken hvornår
hængeren eller personbilen er blevet parkeret/smidt der, vi kender heller
ikke yderligere til evt. andre forhold, som måske kunne gøre at det var
lovligt at hængeren står der.
Det er udelukkende gætterier alt sammen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 27-07-04 10:58

Per Beer Hansen wrote:

> En anden tanke, kunne jo være at det er med fuldt overlæg, at personbilen
> holder hvor den gør.

Så dum kan man da ikke være ...

> Det kunne være det er en "afstraffelse" af en lastvognschauffør, som bare
> har smidt sin hænger et sted hvor han (sandsynligvis) ikke må.

Jeg tror ikke der ligger noget i det.
Hvis man ikke kører med hænger er man da ikke klar over problemet.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 11:05

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke der ligger noget i det.
> Hvis man ikke kører med hænger er man da ikke klar over problemet.

Nej, dér er det store problem mellem lastbiler og personbiler. Man aner for
det første ikke hvad en lastbilchauffør har at slås med, og for det andet
har man ikke en hujende hatfis idé om, hvad der sker omkring en i trafikken.
Som min moster på 60 siger: Det er for nemt at få og beholde et kørekort i
DK.

M.v.h.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-07-04 08:54

Jan W. Nielsen wrote:

> Jeg mener stadig ikke parkeringen er resultat af "stor tænkning". Hele
> pladsen er jo ledig.

Lidt den samme problematik i øjeblikket på motorvejrastepladserne, blot med
modsat fortegn, lastvogns & busparkeringbåsene bruges i stor udstrækning af
campingvogne, hvilket jo ikke er lovligt medmindre der direkte er skiltet
med det.

Ikke nok med at de holder et kort hvil, nej - støttebene ned og så parkerer
man for natten. Hvilket ikke er lovligt.

De blokerer parkeringspladserne om natten, resultatet - lastvognschaufførene
kan ikke overholde hviletidsbestemmelserne.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 10:52

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> campingvogne, hvilket jo ikke er lovligt medmindre der direkte er skiltet

Ja sgu - skide campister !!!

> Ikke nok med at de holder et kort hvil, nej - støttebene ned og så
parkerer
> man for natten. Hvilket ikke er lovligt.

Ja sgu -skide campister !!!

> De blokerer parkeringspladserne om natten, resultatet -
lastvognschaufførene
> kan ikke overholde hviletidsbestemmelserne.

De skal lige prøve det med mig, så får vi at se, hvor højt og hvor længe de
gider høre på Scania'ens kompressorhorn.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 11:18

> De skal lige prøve det med mig, så får vi at se, hvor højt og hvor længe
de
> gider høre på Scania'ens kompressorhorn.

*LOL*

Jeg ejer ingen campingvogn, og jeg holder ikke på de omtalte
lastbil-pladser, men jeg ser i ånden mig selv stoppe de ører-propper i, som
jeg havde med til Le Mans, og så kravle ned under dynen for at sove videre..

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 10:45

> [...]
>
> De blokerer parkeringspladserne om natten, resultatet -
lastvognschaufførene
> kan ikke overholde hviletidsbestemmelserne.

Ganske rigtigt. Vi kom ind på en plads i nærheden af Hamborg. Her stod
mindst 20 biler+campingvogne på LKW P-pladserne og de fleste lå og sov i
deres vogne, så det fungerede som bedste gratis campingplads.

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 27-07-04 11:25

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in

> Måske nok - men Folmer har da ret i, at føreren af personbilen
> ikke har udtænkt en større doktorafhandling, idet bilen blev
> parkeret.

Hvad nu hvis hængeren har holdt der i flere dage, og alle båsene var
fyldte da personvognen blev parkeret aftenen i forvejen? Så er der da
ikke meget at sige til parkeringen.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 11:35

> Hvad nu hvis hængeren har holdt der i flere dage, og alle båsene var
> fyldte da personvognen blev parkeret aftenen i forvejen? Så er der da
> ikke meget at sige til parkeringen.

Som præciseret lidt længere oppe i tråden...:

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-07-04 11:41

> Såfremt personbilisten havde andre muligheder for parkering, må man sige,
at
> det er en noget ugennemtænkt placering af hans køretøj.

Ja, med mindre bilejeren er inde en butik et minut derfra. Så er der ingen
grund til at parkere 20 meter længere væk og gå lidt længere, hey, det er jo
Amerika (eller fra Canada?) billedet er fra.

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 11:47

> [...]
jo
> Amerika (eller fra Canada?) billedet er fra.

Ja, der er mange forhold, der skal tages højde for, før der fældes "dom".

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-07-04 15:05

On Tue, 27 Jul 2004 12:46:51 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

>jo
>

>Ja, der er mange forhold, der skal tages højde for, før der fældes "dom".
>

>--

Nej, det er ike slet så eksotisk. Billedet er taget i Sverige af en af
mine kolleger.

P-pladsen ligger i forbindelse med et shopping-center, og hængeren er
kun parkeret der, i den tid det tager at læsse forvognen af henne om
hjørnet.

Jeg kan som Henrik B. er inde på, konstatere at privatbilister og
truckere lever i to forskellige verdener, hvilket efter min opfattelse
er uheldigt.

Truckere er i almindelighed også lejlighedsvis privatbilister, så man
kan selv regne ud hvem der kunne tænke lidt ud over egen næsetip.

Men: Når det står i revlementet, så kan man pleje sin egoisme. Det er
uden betydning at der er flere hundrede andre p-pladser til rådighed.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-07-04 15:58

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Men: Når det står i revlementet, så kan man pleje sin egoisme. Det er
> uden betydning at der er flere hundrede andre p-pladser til rådighed.

Det er i Sverige. mener stort set de deroppe har samme lovgivning som her i
Danmark med hensyn til parkering af køretøjer.

Bl.a. er det ikke lovligt at parkere en lastvogn i en parkeringsbås for
personvogn, eller på parkeringplads beregnet til personvogne, ligeledes
gælder at personvogne ikke lovligt kan parkere på pladser beregnet for
lastvogne/busser.

Uanset hvad er chauførren på den forkerte side af loven, når han smider sin
hænger på en parkering beregnet for personvogne.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 16:35

> Uanset hvad er chauførren på den forkerte side af loven, når han smider
sin
> hænger på en parkering beregnet for personvogne.

Men, øh..

Hvordan er det lige, at det gør personbilens parkering mere "intelligent"..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 27-07-04 19:31

Jan W. Nielsen wrote:

> Men, øh..
>
> Hvordan er det lige, at det gør personbilens parkering mere
> "intelligent"..?

På en parkeringplads hvor båsene er lavet til personvogne må lastvogne ikke
parkere. Ikke noget spørgsmål om inteligens. Mere om det lovlige i det
lastvognschaufføren gør.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 20:34

> På en parkeringplads hvor båsene er lavet til personvogne må lastvogne
ikke
> parkere. Ikke noget spørgsmål om inteligens. Mere om det lovlige i det
> lastvognschaufføren gør.

Hvilket stadig ikke forklarer, hvorfor personbilsfører udviser manglende
dømmekraft og situationsfornemmelse. Nøjagtig som campisterne i
lastbilbåsene på rastepladserne. Nøjagtig som de mennesker der holder stille
både 5 og 10 sek. efter et kryds ER skiftet til grønt.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 20:53

> Hvilket stadig ikke forklarer, hvorfor personbilsfører udviser manglende
> dømmekraft og situationsfornemmelse. Nøjagtig som campisterne i
> lastbilbåsene på rastepladserne.

Hmmm så må jeg hellere gå til bekendelse at jeg selv flere gange har holdt i
en 10 min. i lastbil P-pladserne ved motorvejene. Det sker som regl hvis jeg
kommer lidt for hurtigt ind og ikke lige når at læse skiltene. Er man først
kommet forkert ind på nogle af pladserne så kan man ikke bare bakke over til
bilernes P-pladser og så har jeg med skam valgt at optage en plads til en
halv lastbil.

--
Tom

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-07-04 21:51

> Hvilket stadig ikke forklarer, hvorfor personbilsfører udviser manglende
> dømmekraft og situationsfornemmelse. Nøjagtig som campisterne i
> lastbilbåsene på rastepladserne.

Nu kan det godt være at jeg får en masse på nakken, men hvor skal vi
campister med store vogne så holde, når vi er for lange til at holde på de
små pladser som er lavet til campingvogne ?

og hvad er lige forskellen, en lastbil på 12 m. eller bil og campingvogn på
13 m ?

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 22:16

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kan det godt være at jeg får en masse på nakken, men hvor skal vi
> campister med store vogne så holde, når vi er for lange til at holde på de
> små pladser som er lavet til campingvogne ?

Det var dog den mest lamme udtalelse jeg endnu har hørt fra dig Jørgen.

> og hvad er lige forskellen, en lastbil på 12 m. eller bil og campingvogn

> 13 m ?

Tjah, jeg plejer at være omkring de 18 meter.

M.v.h.

Fra : Max

Dato : 28-07-04 05:59

> på
>
> Tjah, jeg plejer at være omkring de 18 meter.

Var det, det han spurgte om?

/Max

Fra : Jørgen L

Dato : 28-07-04 12:57

> Det var dog den mest lamme udtalelse jeg endnu har hørt fra dig Jørgen.

Hvad med at svare på det jeg spørger om, hvor må jeg så holde ? eller er det
fordi du ikke kan komme med bedre argumenter ?

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-04 13:27

"Jørgen L" <Nomail@nospam.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med at svare på det jeg spørger om, hvor må jeg så holde ? eller er
det
> fordi du ikke kan komme med bedre argumenter ?

Et bragende eksempel er rastepladsen Kildebjerg ved Odense. Her er der
pladser til campisterne. Alligevel holder de sgu på lastbil pladserne.

M.v.h.

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-07-04 17:34

> det
>
> Et bragende eksempel er rastepladsen Kildebjerg ved Odense. Her er der
> pladser til campisterne. Alligevel holder de sgu på lastbil pladserne.

Det var netop de pladser jeg tænkte på, de er alt for små
og ud over det er som regel rigtig mange ledige lastbil pladser så jeg kan
ikke lige se hvad du piver over.
Og ja jeg kommer der ret tit med cv på.

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-04 18:14

> Det var netop de pladser jeg tænkte på, de er alt for små

Så må du klage til vejdirektoratet.

> og ud over det er som regel rigtig mange ledige lastbil pladser så jeg kan
> ikke lige se hvad du piver over.

At jeg flere gange har været ude for, at jeg ikke har kunnet komme ind og
holde, p.g.a. campister.

M.v.h.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-07-04 18:53

Jørgen L. wrote:

> Det var netop de pladser jeg tænkte på, de er alt for små

I fald de er for små er det da ikke her du skal henvende, men ved
motorvejsdirektoratet eller havd det nu hedder. eller måske endnu bedre en
af dine favorritpolitikere.

Hverken Jørgen, Henrik, Jan eller jeg kan hjælpe.

> og ud over det er som regel rigtig mange ledige lastbil pladser så
> jeg kan ikke lige se hvad du piver over.

Jamen det kan jeg du hyler lige som ham dere har scoret en fartbøde og
udbryder "der var masser af plads" hvilket jo ikke gør det lovligt at
overskride en hastighedbegrænsning.

Hvad skal Henrik, Folmer og evt. jeg selv gøre når der skal holdes
pause/hviletid med et køretøj som er underlagt kørehviletidsbestemmelserne,
og ikke kan komme til at parkere p.g.a. feriefolk med cv & cb, du mener
måske det er mere legitimt for os at være lovovertrædere.

Jeg tænker ikke på de perioder på dagen, hvor der måske holder en enkelt
lastvogn hvor der er plads til 40-50 lastvognstog, nej derimod i de perioder
hvor der næsten er fyldt op med køretøjer. Specielt sidst på dagen hvor jeg
har været vidne til at 40% af parkeringarealet for lastvogne/busser var
fyldt op af cv & cb..

> Og ja jeg kommer der ret tit med cv på.

Intet i lovgivningen forhindrer dig i at fortsætte til næste rasteplads for
at holde pause, i modsætning lastvogns/buschauffører, tænk lige på dette
næste gang du parkerer med cv på en godt fyldt lastvognsparkeringsplads,
hvor det nøgternt set - medmindre der er skiltet med parkering tilladt for
personbiler & cv., er parkeringsforbud for disse.

Og ja - det var mig der bragte emnet på banen i denne tråd.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Roberto Saldo

Dato : 28-07-04 13:07

Jørgen L. wrote:

> Nu kan det godt være at jeg får en masse på nakken, men hvor skal vi
> campister med store vogne så holde, når vi er for lange til at holde på de
> små pladser som er lavet til campingvogne ?

Det er da dit problem, du kan da undlade at køre rundt med et
vesterhavssommerhus på slæv.

> og hvad er lige forskellen, en lastbil på 12 m. eller bil og campingvogn på
> 13 m ?

1m og en tosse ;)

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 28-07-04 08:31

Henrik B. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Nøjagtig som campisterne i
> lastbilbåsene på rastepladserne.

Nu tager jeg måske fejl; men er det ikke netop meningen at personbil +
campingvogn _skal_ holde i de båse medmindre der specifikt er lavet båse
til dem?

> Nøjagtig som de mennesker der holder
> stille både 5 og 10 sek. efter et kryds ER skiftet til grønt.

Jeg oplever tit folk der gør det i København. Nogle gange fordi de har
travlt med at rode med radioen eller mobiltelefonene eller what-ever, men
lige så ofte biler der er købt i Jylland og hvor chaufføren sidder med et
Kraks kort.
Og helt ærligt: De 5-10 sekunder der gør mig sgu' ikke så meget, som de
åndsvage taxachauffører der 1/50 sekund efter at lyset er skiftet til
grønt, fyrer hornet i bund.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Per Thomsen

Dato : 28-07-04 08:44

> Og helt ærligt: De 5-10 sekunder der gør mig sgu' ikke så meget, som de
> åndsvage taxachauffører der 1/50 sekund efter at lyset er skiftet til
> grønt, fyrer hornet i bund.

Nej, 5 - 10 sek. det gør selvfølgelig at trafikken glider nemmere gennem
centrum :)

Per

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-04 11:25

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Og helt ærligt: De 5-10 sekunder der gør mig sgu' ikke så meget, som de
> åndsvage taxachauffører der 1/50 sekund efter at lyset er skiftet til
> grønt, fyrer hornet i bund.

Nej, men det betyder noget, hvis man vejer 48 tons og skal helt ned og holde
stille, fordi æslet foran snork bobler.

M.v.h.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-07-04 11:19

Henrik B. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Nej, men det betyder noget, hvis man vejer 48 tons og skal helt ned og
> holde stille, fordi æslet foran snork bobler.

Du må altså have mig meget undskyldt, men er det ikke noget man bør
acceptere når man kører lastbil i store byer?
Det er nok temmeligt naivt at tro at mange personbilister (som aldrig har
kørt andet end personbil), har nogen form for fornemmelse af hvordan en
lastbil opfører sig.
Jeg ved det, qua erfaringer med lastbiler, men fru Jensen tænker sgu' nok
ikke over det.
Tilgengæld tænker hun over at ham grødhovedet (no offence men det tænker hun
sgu' nok) i den der store Scania dytter af hende, "bare fordi" hun ikke
lige var hurtig nok til ham.

Fra : Henrik B.

Dato : 31-07-04 11:27

> [...]
hun
> sgu' nok) i den der store Scania dytter af hende, "bare fordi" hun ikke

Hér har vi netop hele humlen i dansk trafikkultur - den totale mangel på
forståelse for den øvrige trafik.

M.v.h.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-08-04 13:50

Henrik B. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Hér har vi netop hele humlen i dansk trafikkultur - den totale mangel på
> forståelse for den øvrige trafik.

Tjaeh jeg er for så vidt enig med dig, men jeg mener dog stadigvæk det er
dødnaivt at tro, at Fru Jensen på 86 har nogen som helst forståelse eller
fornemmelse af en lastbil på 48 tons' karakteristik.

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 13:59

> [...]
> dødnaivt at tro, at Fru Jensen på 86 har nogen som helst forståelse eller
> fornemmelse af en lastbil på 48 tons' karakteristik.

Nøøøøhhh, ud af trafikken med Fru Jensen på 86......

M.v.h.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-08-04 15:05

Henrik B. wrote:

> Nøøøøhhh, ud af trafikken med Fru Jensen på 86......

Hér har vi netop hele humlen i dansk trafikkultur - den totale mangel på
forståelse for den øvrige trafik.

Ole Thomsen

Fra : Henrik B.

Dato : 01-08-04 16:19

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Hér har vi netop hele humlen i dansk trafikkultur - den totale mangel på
> forståelse for den øvrige trafik.

Nej, det kaldes trafiksikkerhed.

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-04 08:07

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det kaldes trafiksikkerhed.

Klart, hvis der kun var lastbiler på vejene var der ingen ulykker med
personbiler.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 28-07-04 16:14

Henrik Bøgh wrote:
> [...]
>
> Nu tager jeg måske fejl; men er det ikke netop meningen at personbil +
> campingvogn _skal_ holde i de båse medmindre der specifikt er lavet

Medmindre det er markeret med en undertavle der tillader camingvogne at
parkere er det ikke tilladt at parkere i lasvognsparkeringsområder.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 22:28

> På en parkeringplads hvor båsene er lavet til personvogne må lastvogne
ikke
> parkere.

Nej, det er vi blevet enige om nogle gange, mener jeg..

> Ikke noget spørgsmål om inteligens.

Jeg tror, vi taler lidt forbi hinanden her. Jeg bruger ordet "intelligent" i
dets moderne danske betydning af "hensigtsmæssig, heldig, begavet,
velovervejet, ok".

Som tidligere sagt har den mulige ulovlighed i parkeringen af traileren i
princippet ikke noget med "det intelligente" i at parkere personvognen, hvor
den står.

Jeg mener, som sagt, at føreren af personvognen ikke har parkeret alt for
"smart", hvis han har haft andre muligheder.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-07-04 19:51

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Hvordan er det lige, at det gør personbilens parkering mere "intelligent"..?

Personbilen er trods alt korrekt parkeret........

(Jeg havde nok også parkeret en bil, uden at tage hensyn til ulovligt
parkerede trailere)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 22:30

> (Jeg havde nok også parkeret en bil, uden at tage hensyn til ulovligt
> parkerede trailere)

Men nu er du jo generelt også lidt af en "demonstrant".. )

Hvis han havde brokket sig, havde du sikkert kastet hans mobiltelefon ind på
marken..

*ROFL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 22:35

> /Jan W Nielsen

Hov er du her også?
Jeg tog en rigtig godt billede af en VW på det en bilmuseum hvor jeg straks
tænkte at det må jeg kunne bruge til Jan ))

Jeg smider det lige i binaer.motor gruppen så du kan se hvorledes en VW bør
se ud (sorry)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 22:41

> Jeg smider det lige i binaer.motor gruppen så du kan se hvorledes en VW
bør
> se ud (sorry)

Ha-ha...

Hvor er ham, jeg smed i bagagerummet..??

))

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-07-04 22:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Jeg tog en rigtig godt billede af en VW på det en bilmuseum hvor jeg straks
>tænkte at det må jeg kunne bruge til Jan ))

There U go ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 22:37

> Men nu er du jo generelt også lidt af en "demonstrant".. )
>
> Hvis han havde brokket sig, havde du sikkert kastet hans mobiltelefon ind

> marken..
>
> *ROFL*

*ROTFLMAO*

M.v.h.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-07-04 22:47

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Men nu er du jo generelt også lidt af en "demonstrant".. )

Lidt ?

>Hvis han havde brokket sig, havde du sikkert kastet hans mobiltelefon ind på
>marken..

Kun hvis han ville til at brilliere.....

Nej du - folk der bare smider deres skrammel hist og pist, rører mig
kun ganske lidt - derfra til at mene at føreren af personbilen er et
fjols, er der i min bog nu temmeligt langt. Fjolset i *den*
fortælling, er sgu' ham der har stillet traileren fra sig.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 22:58

> Fjolset i *den*
> fortælling, er sgu' ham der har stillet traileren fra sig.

Jeg må fastholde, at der KAN være forhold, som du ikke kender til.

Jeg må også fastholde, at HVIS personbilen kunne være parkeret et andet
sted, så er det ud fra en praktisk betragtning ikke noget hensigtsmæssigt
sted at parkere bilen.

Dette lader sig simpelthen ikke rokke ved.

Spørgsmålet er så, om man synes, det er fedt at spille "politimand" og
dermed bevidst genere den person, der formentlig også for "politimanden" KAN
have stillet den der af gode men ukendte grunde.

Personligt synes jeg, man opfører sig som et fjols, hvis man bevidst stiller
sin bil, således at man generer en anden person - specielt hvis man ikke
ved, om den anden person faktisk havde en god grund til at stille sin bil,
hvor han gjorde.

Dette er ikke det samme, som at jeg synes, du er et fjols, Jan..

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-07-04 23:11

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Jeg må fastholde, at der KAN være forhold, som du ikke kender til.

Netop - ingen af os ved jo ret beset en skid om hvor længe den trailer
har holdt der, eller om pladsen var fuld, da den anden bil, fandt den
eneste tomme plads

>Jeg må også fastholde, at HVIS personbilen kunne være parkeret et andet
>sted, så er det ud fra en praktisk betragtning ikke noget hensigtsmæssigt
>sted at parkere bilen.

Jeg har satme aldrig hørt om mere eller mindre hensigtsmæssige
parkeringsbåse ;)

>Dette lader sig simpelthen ikke rokke ved.

Det tror du vel ikke selv på, vel ?

>Spørgsmålet er så, om man synes, det er fedt at spille "politimand" og
>dermed bevidst genere den person, der formentlig også for "politimanden" KAN
>have stillet den der af gode men ukendte grunde.

Det behøver man såmænd ikke at gøre, altså spille politimand. Som jeg
fortalte, ville jeg da uden bekymring kunnet have fundet på at stille
min bil på samme måde - jeg havde måske lagt mærke til at en eller
anden odder havde plantet en trailer - og måske også noteret mig, at
vedkommende odder, nok selv kunne hitte ud af at spænde forvognen på
igen, ved at dreje trailerens skammel lidt ud af. Hvis jeg
overhovedet havde tænkt så langt ;)

> [...]
>ved, om den anden person faktisk havde en god grund til at stille sin bil,

Hvis vi snakker om bevidst at chikanere hinanden, er vi nok ret enige
- men som i andre debatter i denne gruppe, er det sjovt som den
egentligt synder i historien af og til bliver gjort til en engel.

>Dette er ikke det samme, som at jeg synes, du er et fjols, Jan..

ser du - jeg vedstår gerne, at jeg kan bære mig fjollet ad ;)

(beviserne er sgu nok også lidt for svære at løbe fra ....suk!!)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 23:16

> Det tror du vel ikke selv på, vel ?

Jo, det gør jeg sgu - hvis du tager højde for de forbehold, jeg strikker
ind, er det sådan det er.. )

> Det behøver man såmænd ikke at gøre, altså spille politimand. Som jeg
> fortalte, ville jeg da uden bekymring kunnet have fundet på at stille
> min bil på samme måde

Jep - men ud fra en *praktisk synsvinkel*, er det jo ikke nogen god løsning
at sætte sin bil foran en trailer, vel..?

> Hvis vi snakker om bevidst at chikanere hinanden, er vi nok ret enige

Ok. Hvis vi snakker ubevidst, er det bare en "ugennemtænkt" handling.

> - men som i andre debatter i denne gruppe, er det sjovt som den
> egentligt synder i historien af og til bliver gjort til en engel.

Det kan du så måske godt have ret i - men såån er der jo så møj´...

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-07-04 23:29

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Jo, det gør jeg sgu - hvis du tager højde for de forbehold, jeg strikker
>ind, er det sådan det er.. )

Jeg skal sgu' nok fange dig en dag, paraderne er nede ! ;)

>Jep - men ud fra en *praktisk synsvinkel*, er det jo ikke nogen god løsning
>at sætte sin bil foran en trailer, vel..?

kommer an på om vores misæder, skal ind i en butik lige til venstre
for kameraet, eller nede i det fjerneste hjørne af pladsen...

>Ok. Hvis vi snakker ubevidst, er det bare en "ugennemtænkt" handling.

Sikkert - billisten har nok ikke tænkt nærmere om hvorfor den trailer
står der - med alt det folk overser i trafikken, er det endda ret så
sandsynligt tilfælde.

>Det kan du så måske godt have ret i - men såån er der jo så møj´...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Hov ! du sløjer lidt af nu ? <grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 23:36

> Jeg skal sgu' nok fange dig en dag, paraderne er nede ! ;)

Utvivlsomt - hvis nogen gør, må det være dig eller Henrik - mine evige
plageånder.. .-))

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Hov ! du sløjer lidt af nu ? <grin>

Absolut ikke.. &%#"#"/&)/&#¤

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-04 00:11

> Utvivlsomt - hvis nogen gør, må det være dig eller Henrik - mine evige
> plageånder.. .-))

*Heh heh*

M.v.h.

Fra : Peter Weis

Dato : 28-07-04 14:12

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> Utvivlsomt - hvis nogen gør, må det være dig eller Henrik - mine
> evige plageånder.. .-))

Hmm ...

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 14:16

> Hmm ...

Ha-ha.. Du er sgu også en af dem..

(Sagt med et stort venskabligt smil - ganske som det om Jan og Henrik)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 28-07-04 17:14

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

> Ha-ha.. Du er sgu også en af dem..

Man kan jo ikke lide at føle sig overset

mvh
Peter

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-07-04 13:09

jan@fedtegreven.dk wrote:

> kommer an på om vores misæder, skal ind i en butik lige til venstre
> for kameraet, eller nede i det fjerneste hjørne af pladsen...

Det er sgu ikke nogen undskyldning, der ser ud til at være endnu
en parkeringsmulighed hvis personbilen bakker ca. 6 meter. I mine
øjne er der større chance for at traileren holder som den gør,
fordi det giver en hensigtsmæssig aflæsningsmulighed til det lager
der ligger lige udenfor billedets højre side, end chancen for at
bilisten ikke når sine indkøb fordi vedkommende skal gå 6 meter
ekstra..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 28-07-04 14:54

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Det er sgu ikke nogen undskyldning,

Hvem helv.... snakker om undskyldning ?

Man skal pokker tage mig da ikke til at begynde på at finde på dumme
undskyldninger for at parkere lovligt - *nu* må du lige styre dig ;)

> [...]
>til det lager der ligger lige udenfor billedets højre side, end chancen
>for at bilisten ikke når sine indkøb fordi vedkommende skal gå 6 meter

Nu er alt jo relativt - og indtil nogen finder sandheden, kan vi jo
gisne videre ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-07-04 13:02

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Netop - ingen af os ved jo ret beset en skid om hvor længe den trailer
> har holdt der, eller om pladsen var fuld, da den anden bil, fandt den
> eneste tomme plads

Jep..

> Jeg har satme aldrig hørt om mere eller mindre hensigtsmæssige
> parkeringsbåse ;)

Det har du så nu..

Det er noget med simpel omtanke.. Når jeg er hos kiropraktoren for
at få mit "8-ugentlige rutineknæk" så parkerer jeg ikke på de
pladser nærmest døren hvis der er andre der er ledige. Jeg *har*
prøvet at have et solidt hold i ryggen og hvorfor skulle de
mennesker tvinges til at gå længere end nødvendigt, når jeg er
ganske smertefri og blot skal til "justering"??

Jeg har også kørt rundt og leveret edb til folk, det er sgu
belastende at skulle slæbe en stor laserprinter ekstra langt fordi
en dulle med håndtaske og puddel lige nåede at nappe pladsen ved
indgangen for snotten af dig.

Hvis du sammenligner det bøvl lastvognschaufføren får med at få
sin trailer bakset ud kontra den ekstra indsats det koster
bilisten at parkere 6 meter længere væk i båsen overfor, så hænger
det ganske simpelt ikke sammen..

> Det tror du vel ikke selv på, vel ?

Jeg tror også på det..

> Hvis vi snakker om bevidst at chikanere hinanden, er vi nok ret enige
> - men som i andre debatter i denne gruppe, er det sjovt som den
> egentligt synder i historien af og til bliver gjort til en engel.

Jeg synes der er to syndere.. En lastvognschauffør der har smidt
sin trailer et sted der ikke er beregnet til lastvogne og en
bilist der ikke magter at tænke indenad (forudsat at pladsen ikke
var propofyldt da bilisten ankom).

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 28-07-04 14:57

>Det har du så nu..

som tidligere nævnt - det må eddergodt være en god lim, jeg har
fundet, for de sidder sgu' fast endnu (ørene altså!)

> [...]
>mennesker tvinges til at gå længere end nødvendigt, når jeg er
>ganske smertefri og blot skal til "justering"??

Min kiropraktor sagde det er sundt at gå ! - behøver jeg uddybe ?

> [...]
>belastende at skulle slæbe en stor laserprinter ekstra langt fordi
>en dulle med håndtaske og puddel lige nåede at nappe pladsen ved

Så skulle du købe dig en pensionistkampvogn - de rummer det utroligste

> [...]
>sin trailer bakset ud kontra den ekstra indsats det koster
>bilisten at parkere 6 meter længere væk i båsen overfor, så hænger

Netop - lastbilchaufutten er sgu en klaphat - at anstrenge sig så
meget.

> [...]
>sin trailer et sted der ikke er beregnet til lastvogne og en
>bilist der ikke magter at tænke indenad (forudsat at pladsen ikke

The story goes on, and on, and on .......

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 27-07-04 23:08

> [...]
> ved, om den anden person faktisk havde en god grund til at stille sin bil,

Hørt!

> Dette er ikke det samme, som at jeg synes, du er et fjols, Jan..

Øøøhhhh......HØRT!!!.....tror jeg nok. )))

M.v.h.

Fra : _Carsten_

Dato : 27-07-04 00:48

Nu er der masser af plads til at samle den hænger om.
Det er mugeligt at for trækkeren at koble sig på, uden at skulle bakke lige
op til den, det vil jeg da mene.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-07-04 07:19

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvor dum må man være?

Personbilen holder lovligt parkeret,
men det gør hængeren ikke.

mvh
Henning

Fra : Allan Møller

Dato : 27-07-04 15:59

> Kig lige i binaer.motor under idiotparkering, og fortæl mig om der

Der var ikke noget jeg hellere ville - endda tit når i smider noget
spændende
her fra gruppen. Desværre kan jeg ikke få adgang til den gruppe gennem min
svenske udbyder - er der nogen som vil ligge den online et sted så jeg også
kan
se det ?

Alternativt maile det til mig.

Mvh. Allan

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 27-07-04 16:10

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Kig lige i binaer.motor under idiotparkering, og fortæl mig om der
>slet ingen grænser er for hvor ubegavet man har lov til at være?

Gu' ved om folk opdager det er ham der har parkeret traileren du
tænker på ? <grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 28-07-04 08:38

Folmer Rasmussen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Hvor dum må man være?

Hehehe. Sjovt at du straks tager lastbilchaufførens parti mens andre tager
personbillistens (ikke et ondt ord om nogle af jer :)).

Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg som billist kan blive
træt af lastbilchauffører, at jeg i en lastbil kan blive træt af
personvogne og folk med campingvogne, at jeg som cykelist kan blive træt af
billister i København (især taxaer, bude og fragtmænd) og som billist i
København har løst til at køre udvalgte cykelister (især i grønne og gule
t-shirts) ned. Sådan er det nu engang. Og i sidste ende er mit problem nok
at jeg er træt af folk i alle ovenstående kategorier der ikke udviser
hensyn. Som f.eks. lastbilchaufføren der kan køre 0,1 km/t hurtigere end
den lastbil han bruger 5 km motorvej på at overhale, som f.eks.
taxachaufføren i København der gav mig fingeren da jeg holdt tilbage i
Istedgade og lukkede en lastbil ud af Eskildsgade, som cykelisten der kørte
lige over i et lyskryds, hvor der var grøn pil til højre og efterfølgende
gav mig fingeren da jeg dyttede af ham og ikke mindst som ham billisten der
truede med at give mig tæsk da jeg som cykelist kom til at køre ind i hans
bildør, fordi han efter at have parkeret halvvejs oppe på cykelstien åbnede
den uden at se bagud.
_DET_ pisser mig af.
Nå - det var vist et lille OT rant :)

[...]

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-07-04 13:11

Henrik Bøgh wrote:

> _DET_ pisser mig af.
> Nå - det var vist et lille OT rant :)

Til gengæld er det nok det mest eksakte der er blevet skrevet i
tråden her.. Godt brølt!

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 21:03

> [...]
>
> Det er godt nok i Sverige, og godt nok holder hængeren på tværs af
> flere p-pladser, men der er jo oceaner af plads, så jeg spørger

Der er ingen grænser
Jeg har set meget i mit korte liv
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-04 21:07

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> Kig lige i binaer.motor under idiotparkering, og fortæl mig om der
> slet ingen grænser er for hvor ubegavet man har lov til at være?

Jeg har sgu været for længe på ferie, den er væk fra min server
--
Møller