Mondeo aut. gear
Fra : Per Michael Peen

Dato : 26-07-04 22:41

Min ny indkøbt Mondeo 1,8 `93 med automatgear og 175000 km. har problemer
med at skifte op i mellem 2. til 3.gear det virker nærmest som når man
skifter gear i en bil med almindelig gear med slidt kobling specielt når jeg
skal op i fart lidt hurtigt .

Har lige skiftet gear olie (Elf G3. Dextron III ) men, jeg kunne kun tappe
3,6 l. af og det er også hvad der er angivet i instruktionsbogen men der
er også angivet at der kan skiftes 7,2 l hvis der også skiftes i køleren på
samme tid men de var ikke mere end et par deciliter i.
så hvor finder jeg de sidste 3 l. .

Et andet problem er at mortoren sommetider går ud når vælgeren sættes i N
eller P hvis, der gives gas kan det somme tide hjælpe. Det er normalt kun
med varm motor at det sker. Det virker som om at motorstyringen bliver
forvirret og sænker motoromdrejningerne uden grund.

Er der nogen mulig hed for at udlæse fejlkoder eller er der kun blinkkoder
på en så gammel en slæde. og hvordan aktiveres disse og hvad betyder de.

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 08:58

> [...]
> er også angivet at der kan skiftes 7,2 l hvis der også skiftes i køleren

> samme tid men de var ikke mere end et par deciliter i.

Hvordan har du tappet dem af?
Jeg mener at man skal bruge en suger med slange som man stopper ned i
bunden, for at få det hele med op.
Meget ofte er for lidt olie i gearkassen roden til at den opfører sig
underligt og bl.a. ikke kan koble ud.

> [...]
> på en så gammel en slæde. og hvordan aktiveres disse og hvad betyder de.

Du vil sansynligvis intet få ud af at læse fejlkoderne. Hvis man skal ind og
pille i noget i computeren så skal man bruge en FDS 2000 som også kan skrive
nye data ind. Dette kræver at man har et solidt kendskab til motorstyringer
og er nok noget jeg ville overlade til et Ford værksted.

--
Tom