Aros forsikring / bilforsikring
Fra : Polle

Dato : 25-07-04 23:00

Er der nogen af jer der har erfaring med http://www.aros-forsikring.dk/ ?

Deres kasoforsikringer skulle være billige ved større biler end "normal".

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 26-07-04 09:43

> Er der nogen af jer der har erfaring med http://www.aros-forsikring.dk/ ?
>
> Deres kasoforsikringer skulle være billige ved større biler end "normal".

Jeg har netop flyttet mine almindelige forsikringer over til dem, og flytter
også min bilforsikring når min leasingaftale udløber om 2½ år. Jeg er nemlig
alligevel ikke gammel nok til en kaskoforsikring hos dem.
Jeg undersøgte en gang hvad (ansvars)forsikringen kostede på en del biler
hos dem, og så længe der ikke står porsche på den, er de mere eller mindre
ligeglade - så går de kun efter vægten af køretøjet. Det vil sige at jeg som
20-årig sagtens kunne forsikre GT biler. De virker gerneret som om de er
meget nede på jorden "og til at snakke med". F.eks. kostede mine nye
forsikringer det samme hos dem, men der var ikke selvrisiko på indbo osv.
Men jeg har heldigvis ingen skadeserfaringer (hos dem) endnu...

/Kasper Hansen

Fra : JSM

Dato : 26-07-04 14:57

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringer det samme hos dem, men der var ikke selvrisiko på indbo osv.
> Men jeg har heldigvis ingen skadeserfaringer (hos dem) endnu...

Lidt OT - jeg ved det. Men når vi nu er ved det - er der nogen som ved
hvordan de har det med at forsikre MC'er ?

/Jesper

Fra : Roland Vogt

Dato : 26-07-04 15:04

en beregning gav mig en halvårlig præmie på 3900,- fordi jeg nu har 1 års
ancinietet

mit egen selskab var billigere fra dag 1, uden ancinietet, www.fyn-as.dk

Fra : Martin Christiansen

Dato : 26-07-04 20:17

"Polle" <sletdette_prp@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer der har erfaring med http://www.aros-forsikring.dk/ ?
>
> Deres kasoforsikringer skulle være billige ved større biler end "normal".

Prøv evt. hos www.runa.dk

De er normalt også billige.

---

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-07-04 19:33

Jeg har haft AROS forsikring. Men skiftede derfra efter jeg havde brugt dem.
For øvrigt den eneste gang jeg nogensinde har brugt min forsikring.

Jeg havde indbrud i min bil og kørte på fast bonustrin. Selvrisiko omkring
2000,- dengang.

Den samlede skade beløb sig til ca. 4500 (incl. anlæg, dørlås og arb-timer)

Bilen var en Opel Kadett, som var ca. 7 år på daværende (95/96) tidspunkt.

Men de ville ikke erstatte dørlås fordi det var en gammel bil (men de ville
gerne give penge for en brugt), det betød at jeg skulle have 2 nøgler. De
stillede sig tvivlende overfor om der overhovedet havde været et anlæg i til
den pris. Anlægget var 9 mdr. gammelt, og selv om jeg havde original
emballage mv, var de ikke sikre på at jeg talte sandt.

Mit værksted rystede noget på hovedet, de havde ikke prøvet noget lign.
tidligere. De havde faktisk allerede bestilt den nye lås, som passede til
min nøgle. Og den koster jo ikke alverden til en Kadett.

Jeg mente de var ubehøvlede, her betalte jeg i dyre domme i forsikring, og
denne ene gang hvor jeg skulle bruge den, så fik jeg bare at vide at man da
ikke ville ofre nyt på så gammel en bil!!!! Anlægget ville de til at starte
med give omkring 1000,- (det kostede omkring 3000 og var næsten nyt).

Det blev til en del snak med taksator i telefon i de dage. Og det endte med
at jeg fik min vilje.

MEN: Skal jeg bruge så meget energi på at få erstattet en skade til 4500,-
så tør jeg slet ikke tænke på hvad der ville ske hvis den blev stjålet, mit
hus brændte e.l.
Så jeg flyttede omgående alle mine forsikringer fra AROS.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 16:42

> [...]
> den pris. Anlægget var 9 mdr. gammelt, og selv om jeg havde original
> emballage mv, var de ikke sikre på at jeg talte sandt.

Gosh
Som udgangspunkt må din bil ikke blive ringere end før skaden så du kunne
have forlangt at den brugte blev omkodet så den passede til din eksisterende
nøgle, det ville være rimeligt.
Det med anlæget er da ikke noget særsyn.
Jeg havde engang en lærling som havde en gammel l*rteæske af en austin som
han proppede et anlæg til 18.000 Kr ind i.

--
Tom

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-07-04 20:36

"Jeg havde engang en lærling som havde en gammel l*rteæske af en austin som
han proppede et anlæg til 18.000 Kr ind i"

Det kræver så vidt jeg ved en særlig forsikring. Mener at den alm. kasko
dækker op til 5000,- er dog ikke sikker.

Men det kan åbenbart være svært at få selv det beløb

Men personligt ville jeg nok ikke putte så dyrt et anlæg i gammel bil. Men
er ikke tvivl om at mange gør det....

Men man kender først sit selskab når man har brug for det. Jeg har dog lært
ikke at gå efter små besparelser. Hvis jeg skal skifte selskab, skal der
virkelig være noget at spare. Jeg betaler gerne lidt ekstra for den gode
service.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 20:49

> [...]
>
> Det kræver så vidt jeg ved en særlig forsikring. Mener at den alm. kasko
> dækker op til 5000,- er dog ikke sikker.

Jeg ved heller ikke hvordan han forsikrede det, fordi da han blev udlært gik
han ud samme dag og købte sig en stor fed Mercedes hvor anlæget blev flyttet
over i. Det eneste der blev i hans Austin har Subben da han havde boret et
hul i selve karossen for at kunne montere den (ulovligt) og det nænnede han
ikke at gøre i sin Mercedes

> Men det kan åbenbart være svært at få selv det beløb
>
> Men personligt ville jeg nok ikke putte så dyrt et anlæg i gammel bil. Men
> er ikke tvivl om at mange gør det....

Det er det ))
Flere af mine tidl. lærlinge har fået stjålet deres anlæg gennem årene.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-04 07:26

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Mit værksted rystede noget på hovedet, de havde ikke prøvet noget lign.
> tidligere. De havde faktisk allerede bestilt den nye lås, som passede til
> min nøgle. Og den koster jo ikke alverden til en Kadett.

Sådan er det - har jeg fået at vide. Er bilen over 5 år gammel, skal du ikke
regne med at der bliver brugt penge på nye originale dele. Efter en
hit'n'run på min Vectra tilbage i maj, havde jeg en større diskussion med
dem, de ville simpelthen ikke sætte en org. kofanger på igen.. Det skulle
absolut være en uorg. Det er bare en spørgsmål om at være kværulant - de kom
en org. kofanger på min igen. Jeg tilbød rent faktisk selv at betale
merprisen for at få den originale på igen - den regning har de valgt ikke at
sende til mig :)

At dit værksted så har bestilt en ny dørlås må være deres fejl - de skal
følge en takseringsrapport :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 28-07-04 08:19

"Er bilen over 5 år gammel..."

Men betaler jeg mindre i kasko for en bil som er over 5 år...... Når jeg
ikke slipper billigere, så skal de heller ikke.

For dørlåsen snakker vi en prisforskel på nogle få hundrede kroner, mener at
den nye dengang kostede under 500,- Det er simpelthen "for små sko" at gå i,
uanset bilens alder. Jeg har minimum 4 køretøjer og til tider 6 stk, plus
hus mv. Skal vi så slås om nogle få hundrede kroner....?!?

Og anlægget, mener jeg slet ikke er til diskussion, og da slet ikke efter
jeg havde sendt al originalemballage til dem....