VW Golf II - kommentarer?
Fra : Mette

Dato : 25-07-04 22:50

Hej

Mig igen.

Jeg har hørt meget godt om en VW Golf II. Den skulle kunne holde godt, være
billig at reparere og ret økonomisk i drift (selvom et automatgear jo nok
ødelægger den statistik lidt...).

Fx en 1,6 fra 1986, importbil uden rust, fin stand osv.

Jeg er interesseret i generelle kommentarer om bilmodellen og den slags,
ikke bare den aktuelle bil, da jeg som sagt flere gange er stødt på, at den
skulle være god i den billige ende af skalaen. Lige nu prøver jeg at finde
en god, driftsikker bil til 25.000, og inden nogen begynder at grine, så
fandt jeg faktisk en i mandags, men den blev købt af dem lige foran mig i
køen. Så de find's al'så...

Er der i øvrigt nogen, der ved, hvor meget sådan en fætter koster i
vægtafgift?

På forhånd tak endnu engang.

Mvh,
Mette

Fra : Lykke

Dato : 26-07-04 05:58

"Mette" <no.spam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køen. Så de find's al'så...
>
> Er der i øvrigt nogen, der ved, hvor meget sådan en fætter koster i

Hej Mette, prøv at gå ind på den blå avis på nettet. der købte jeg en 1,6
diesel for 30 kilo fra 1990. Der er utrolig pæn i karossen altså ingen rust.
Min mek. siger de største problemer med nogle af dem er rust og
gearkasseproblemer.
Jeg er godt tilfreds men den jeg har fået, og så holder modellen prisen.
Den er utrolig billig i brændstof og jeg har bilen mistænkt for selv at
producrere det.
mvh
Poul

Fra : Mette

Dato : 26-07-04 11:44

Hej Poul

> Min mek. siger de største problemer med nogle af dem er rust og
> gearkasseproblemer.

Hvad er det med VW og deres gearkasser - det siger man også om Poloer af en
noget nyere dato.

> Jeg er godt tilfreds men den jeg har fået, og så holder modellen prisen.
> Den er utrolig billig i brændstof og jeg har bilen mistænkt for selv at
> producrere det.

Det lyder rigtigt godt, selvom du har en diesel med manuelt, som
selvfølgelig koster væsentligt mindre end en benzin med automatgear, men
netop derfor betyder det jo noget, at modellen som sådan er økonomisk i
drift.

Mvh,
Mette

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-07-04 08:46

Mette wrote:

> Fx en 1,6 fra 1986, importbil uden rust, fin stand osv.

Hov, du har lige beskrevet min bil

En fin løsning til forholdsvis små penge og rimelig driftsikker.
Min erfaring er de gamle Golfer er lidt svage ved trækakseler
og hjullejer, men med nye lejer og trækled er der mange kilo-
meter igen. Erfaringsgrundlag: 5 stk Golf. 4 af dem har fået turen.

> Er der i øvrigt nogen, der ved, hvor meget sådan en fætter koster i
> vægtafgift?

Cirka tal.
Gulplade 2375,- helårlig
Hvidplade 1325,- halvårlig

mvh
Henning

Fra : Mette

Dato : 26-07-04 11:45

> Hov, du har lige beskrevet min bil

Hæhæ..

> Min erfaring er de gamle Golfer er lidt svage ved trækakseler
> og hjullejer, men med nye lejer og trækled er der mange kilo-
> meter igen. Erfaringsgrundlag: 5 stk Golf. 4 af dem har fået turen.

Hvad koster det sådan cirka at få lavet, hvis det bliver nødvendigt?

> Hvidplade 1325,- halvårlig

Nåh, det er da ikke så galt igen. Jeg troede, det var langt værre.

Mvh,
Mette

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-07-04 20:22

Mette wrote:

> Hvad koster det sådan cirka at få lavet, hvis det bliver nødvendigt?

Det kan du få at vide onsdag. Da har min været på værksted for at få
skiftet det venstre forhjulsleje.

Ved http://www.hovwdiaudi.dk/ koster
et forhjulsleje 204,-kr.
et yderste kardanled 750,-kr
et inderste kardanled 650,-kr

Der til skal man regne mellem en halv til en hel værkstedstime.
Men pyt når stumperne er skiftet, er der nok et par hundredetusinde
kilometer til de skal skiftes igen.

mvh
Henning

Fra : Mads Stetter

Dato : 26-07-04 21:35

Henning Præstegaard wrote:
> [...]
>
> Der til skal man regne mellem en halv til en hel værkstedstime.
> Men pyt når stumperne er skiftet, er der nok et par hundredetusinde

Plus en evt. Sporing?

MVH Mads Stetter

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-07-04 07:34

Mads Stetter wrote:

> Plus en evt. Sporing?

Nu er en sporing en god ting, men til hjulleje
og trækaksel er det ikke nødvendigt.

mvh
Henning