Brdr. Bisp prædiker om biler på tv
Fra : Peter G C

Dato : 25-07-04 18:39

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-07-04 19:15

> http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=171611

Interessant.

Jeg synes, det er fint, der kommer et Motormagasin på dansk TV. Måske gør de
to fyre det også godt nok, for jeg synes, de var gode, da jeg var stor
dreng..

Desværre mener DR ikke, at der - på normal vis - er noget behov for et
bilprogram.

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 25-07-04 19:28

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> to fyre det også godt nok, for jeg synes, de var gode, da jeg var stor

Jeg er lidt skeptisk, selvom 'farten' ikke vil være som i Bisp dagene.
Alene dêt, at Dario Campeotto skal teste bilerne vidner mere
om stilen og stemningen fra smalle Italienske gader med duft af hvidløg end
egentlig test-kørsel..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 25-07-04 19:50

> Alene dêt, at Dario Campeotto skal teste bilerne vidner mere
> om stilen og stemningen fra smalle Italienske gader med duft af hvidløg
end
> egentlig test-kørsel..

Enig.

Såvidt jeg husker, er Dario ret bilinteresseret - men jeg frygter, at
bilerne kun er en undskyldning for at få Brdr. Bisp og Dario i flimmeren.

Jeg kimser ikke at godt fjernsyn - og jeg synes også, at godt fjernsyn er
andet end kun de rå data på bilerne (se blot Top Gear), men det skal bare
helst ikke ende i ren "komedie".

/Jan W Nielsen

Fra : John Frandsen

Dato : 25-07-04 21:37

Jan W Nielsen skrev i 410400bf$0$202$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Såvidt jeg husker, er Dario ret bilinteresseret - men jeg frygter, at
> bilerne kun er en undskyldning for at få Brdr. Bisp og Dario i
> flimmeren.

Han er vist osse ret kyndig, ham Dario, og har været involveret i noget
import af klassiske italienske biler.

Jeg gætter på at DR2 prøver at lave en TopGear klon, med humoristisk
distance til tests o.l.

Mvh John

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 25-07-04 23:16

On Sun, 25 Jul 2004 20:49:38 +0200, "Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> wrote:

>Såvidt jeg husker, er Dario ret bilinteresseret - men jeg frygter, at
>bilerne kun er en undskyldning for at få Brdr. Bisp og Dario i flimmeren.

Tidligere har de lavet et program på TV2, hvor de kørte rundt i en CX
og havde et fast indslag hvor Dario fortalte lidt om brugte biler.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 26-07-04 00:12

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Tidligere har de lavet et program på TV2, hvor de kørte rundt i en CX
> og havde et fast indslag hvor Dario fortalte lidt om brugte biler.

Den CX'er lød iøvrigt som om den havde seks cylindre, men der er da ikke
lavet nogen CX'er med sådan en motor.

NS

Fra : Snusken

Dato : 26-07-04 07:21

Det var vist en SM med Maserati motor..
----------

Fra : Soren Pedersen

Dato : 26-07-04 08:28

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> wrote in message
> Det var vist en SM med Maserati motor..
> ----------
Jeg så ikke udsendelsen, men Dario har været i bladene med sin SM'er

/Søren - Xantia HDi W/E (WeekEnd) og Pug 309 W/E (WifeEdition)

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-07-04 19:06

On Mon, 26 Jul 2004 08:21:09 +0200, Snusken <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> wrote:

>Det var vist en SM med Maserati motor..

Jeg er ret sikker på at det var en CX. Der er trods alt en vis
forskel på de to.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 02-08-04 02:41

On Wed, 28 Jul 2004 20:05:34 +0200, Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

>Jeg er ret sikker på at det var en CX. Der er trods alt en vis
>forskel på de to.

Jeg forstår nu forvirringen. Den bil jeg talte om, hvad den røde
CX de kørte rundt i i "Den røde citron". Den bil I snakker om,
er den vi ser reklamen for den nye udsendelse. Det er ganske
rigtigt en SM.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-07-04 08:58

Olesen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Alene dêt, at Dario Campeotto skal teste bilerne vidner mere
> om stilen og stemningen fra smalle Italienske gader med duft af hvidløg
> end egentlig test-kørsel..

Jeg kan ikke huske hvor det var henne, men de havde Anette Heick til at
teste biler. Tøsen slap faktisk overraskende godt fra det (selvfølgeligt
godt hjulpet af en mere motorkyndig bandit).
Jeg tror faktisk at udsendelsen vinder seertalsmæssigt ved at Dario er med,
frem for Johnny-Brian fra det lokale værksted, for selv om Johnny-Brian ved
en hel del mere om biler og kan sige en masse fornuftige ting, vil Dario
tiltrække "almindelige" billister og hans udtalelser vil være i forhold til
dem.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-07-04 20:09

"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :

>Desværre mener DR ikke, at der - på normal vis - er noget behov for et
>bilprogram.

De programmer der hidtil har været, af dansk tilsnit, har vist også
været i kategorien "unødvendigt tidsspilde"

--
jan@Fedtegreven.dk