Mondeo lyder som Harley
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-07-04 13:49

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang. min fars gamle Ford Mondeo. Den begyndte for ca. 1
måned siden at lyde som en fiskekutter - han tog den til mekanikeren, men
han sagde at det ikke var noget alvorligt, og kunne ordnes senere (når den
skal klargøres til syn). I dag var jeg ude at køre i den, og der blev det
pludseligt meget værre, så motoren nu larmer rigtig meget og nærmest lyder
som en Harley eller sådan noget. Er det noget alvorligt, så den skal på
værksted med det samme eller hvordan?

Venlig hilsen, Rasms Nielsen.

Fra : alexbo

Dato : 25-07-04 13:53

"Rasmus Nielsen" skrev

>Er det noget alvorligt, så den skal på værksted med det samme eller
hvordan?

Mon ikke det er udstødningen, det må du selv kunne undersøge, inden den
kører videre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 25-07-04 14:12

> Mon ikke det er udstødningen, det må du selv kunne undersøge, inden den
> kører videre.

Der er i hvert fald ikke nogle synlige huller e. lign. på den. Jeg ved ikke
hvad det ellers kan være?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : alexbo

Dato : 25-07-04 14:51

"Rasmus Nielsen" skrev

> Der er i hvert fald ikke nogle synlige huller e. lign. på den. Jeg ved
ikke
> hvad det ellers kan være?

Det kan også være svært at se, med bilen holdende på vejen.
Prøv at holde en klud for udstødningen mens motoren går tomgang, så skal du
næsten kunne få den til at gå i stå, eller få en anden til at bedømme hvor
luften kommer ud.

Det passer med at bilen starter med at prutte, og senere lyder som en
motorcykel med fri udblæsning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rasmus

Dato : 25-07-04 18:26

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som en Harley eller sådan noget. Er det noget alvorligt, så den skal på

De to gange jeg har skiftet udstødning, har det været bagpotten som var
tæret ovenpå. Dette skyldes vel at der kan ligge snavs og skidt, i længere
tid af gangen, hvilket fremskynder korrosionen !!

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 26-07-04 20:23

Hmm., jeg kiggede lige under den. Det viser sig at selve røret til
udstødningen er gået løs fra udstødningen på motoren, så der slet ikke
kommer noget ud i udstødningen. Det må jeg vist hellere på sat sammen,...

Venlig hilsen, Rasmus nielsen.