tandrem på en mondeo
Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 25-07-04 12:04

Hej....

jeg har en mondeo fra 94 som har ca.40000 KM før den skal have skiftet
tandrem, sidste sikft var hos ikke autoriseret og jeg ved ikke om
medløberhjul+remstrammer hjul er skiftet med den gang,men den
larmer/skraller inde fra den plastik dækken der er over remmen og jeg
overvejer at få skifte den, nu ville jeg så lige høre hvad i vil råde mig
til om jeg skal få det gjort hos ford eller "bare" en mekaniker????

pris hos ford i vejle ca.3000Kr. og der er jo garenti i x antal år og km
pris hos en tilfældig mekaniker i vejle ca2000kr. og sikkert ingen garenti.

hvad skal jeg vælge???!!! nu skal jeg også lige have ringet rundt til de
omliggende forhandlere af ford og høre om de skal have lige så mange penge,
men jeg tror der er ens over hele landet.

håber i vil give jeres mening, sp jeg bedre kan danne en selv , jeg har
nemmelig ikke i mine forrige biler skiftet tandrem men de har heller ikke
kostet så meget!!!!

Anders

Fra : alexbo

Dato : 25-07-04 12:23

"Dorthe, Rose & Anders" skrev

> [...]
> overvejer at få skifte den, nu ville jeg så lige høre hvad i vil råde mig
> til om jeg skal få det gjort hos ford eller "bare" en mekaniker????

Skift den nu, lyden kan være tandremshjul, men det kan også være vandpumpe,
under alle omstændigheder bliver det hurtigt meget dyrere hvis du ikke får
det lavet inden det går galt.

"Bare en mekaniker" lyder ikke overbevisende, hvis ikke du kender, eller
kender nogen der kender, en god mekaniker, så vælg Ford.

På din mondeo findes også et godt gemt kølerør, det er nemmest at skifte
sammen med tandremmen, få det kontrolleret.

mvh
Alex Christensen

Fra : P Kaasing

Dato : 25-07-04 13:32

Du kune også overveje at køre til tyskland og få skiftet tandremmen, der er
det typisk en del billigere, og de har et udmærket Ford værksted i
Flensburg, så vidt jeg husker.

/Poul

Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 25-07-04 18:12

ja men den med tysklands tur virker nok ikke her da jeg ikke har noget pas
og hvis jeg skal fornye det skal jeg ligge 600Kr oven i benzin+ tandrem
såååå.....

men jeg tror jeg tager original.... jeg har hele tiden den der garenti i
baghovedet, jeg tror det er 5 år eller 120000KM, men hvor meget skal man
give for den garenti????.
Kan de ikke snige sig uden om ved at feks. sige at bilen ikke har overholdt
alle service?? den mangler nemmelig 2 eller 3 service i bogen!!!!

Anders

Fra : alexbo

Dato : 25-07-04 18:30

"Dorthe, Rose & Anders" skrev

> men jeg tror jeg tager original.... jeg har hele tiden den der garenti i
> baghovedet, jeg tror det er 5 år eller 120000KM, men hvor meget skal man
> give for den garenti????.

Jeg tvivler på at du kan få så lang garanti på rep. af en 10 år gammel bil.
Det vil i hvert fald kræve at du overholder alle service fra nu af.
Og så bliver det hurtigt dyrt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Dorthe, Rose & Ander~

Dato : 25-07-04 18:42

Jeg ved bare at feks toyota gir 3år eller jeg mener 90000 på en tandrem?!?!?

jeg forventer heller ikke at de skal give garenti på alle andre dele bare på
deres rep med tandrem+div hjul. det sagde ham mekanikeren fra ford jeg
snakkede med at jeg ville få, jeg ville bare lige høre om der er nogle der
har oplevet de ville krybe uden om!!!!

for det er sku mange penge at slippe på ca.1M gummi og ca1kg metal og en
mand med blå kansastøj med et beskidt skild hvor der står ford på hvis jeg
ikke kan regne en skid med deres garenti.
Så vil jeg sku heldre undvære at køre til dem og få men sevanlige til at
gøre("orange") uden kvit for måske det halve!!!

Anders

Anders

Fra : alexbo

Dato : 25-07-04 19:40

"Dorthe, Rose & Anders" skrev

>hvis jeg ikke kan regne en skid med deres garenti.
> Så vil jeg sku heldre undvære

Inden du kammer helt over, var det måske værd at undersøge det med
garantien.
Der er jo ingen grund til at bebrejde Ford noget du bare gætter dig til.

mvh
Alex Christensen