'ny' bil igen.
Fra : Olesen

Dato : 24-07-04 20:50

Så fik jeg skiftet tandremmen efter 145.000 km og 6½ år.
Kaburatoren fik samtidig den helt store tur, samt autochokeren
blev justeret. Ventilerne + tænding mv. blev stillet, og bremseforstærkeren
udskiftet + det løse som olie + filterskift....en halvdyr omgang, men det
har
virkelig hjulpet på varmstart problemet og eftertændingen. Nu starter den
faktisk med det samme, uanset pausens længde med varm motor,
og jeg kan omsider køre 95 oktan uden bankning.:,o) Det er også
slut med at hørme af benzin ved koldstart.
Troede ikke de ku' opnå så tilfredsstillende resultater, men
det lykkedes (da jeg fik fat i værkføreren og sagde et par venlige ord..)

Jeg oplevede også, at jeg ubevidst kører den længere ud i 3. gear
under alm. acceleration, det kan måske være de 'tavse ventilers skyld'.
Syntes godt nok ikke den snakkede med før, men nu er den om muligt
endnu mere tavs i tomgang, og det er fint.

Mekanikeren, som dog var lidt for entusiastisk efter min mening,
spurgte om det var en ombytningsmotor der var kommet i,
for den gik ellers pænt, for "de plejer at være kørt ned", som
han sagde. Trods en anelse olieforbrug, var kompresionstesten
også tilfredsstillende, men nye paraplyer kunne komme på
tale "ad åre"..

Så det er pludselig rart at ha' 14 dages ferie fra mandag
og en bil, som sikker kan køre både 10 og 20 år mere.:)))

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-07-04 20:54

> Så det er pludselig rart at ha' 14 dages ferie fra mandag
> og en bil, som sikker kan køre både 10 og 20 år mere.:)))

Tillykke med den lille ny.. >

/Jan W Nielsen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-07-04 21:37

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :

snippet det hele

Er jeg komplet lam i hatten, eller har du ikke indenfor et halvt års
tid været gennem samme tur med bilen ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Olesen

Dato : 25-07-04 09:14

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev :
>

> snippet det hele
>

> Er jeg komplet lam i hatten, eller har du ikke indenfor et halvt års
> tid været gennem samme tur med bilen ?

Nej, jeg har bare snakket og lavet lidt research på det
jeg ville ha' de sku' gøre ved bilen...og opdagede
til min store fornøjelse de fik løst problemerne
99%
-men en utæt bremseforstærker, dên kom bag
på mig, men de satte en renoveret i for 500,- + moms.

Fra : Brian

Dato : 25-07-04 09:23

Hejsa

Olesen skrev:
> -men en utæt bremseforstærker, dên kom bag
> på mig, men de satte en renoveret i for 500,- + moms.

Kom en utæt bremseforstærker bag på dig ?
Vi andre har da vidst de sidste 3-4 uger, at din bremseforstærker
er defekt

/Brian

Fra : Olesen

Dato : 25-07-04 09:30

"Brian" <brian@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Kom en utæt bremseforstærker bag på dig ?
> Vi andre har da vidst de sidste 3-4 uger, at din bremseforstærker
> er defekt

*lol*
Narvis som du er, ,
så anede jeg ikke uråd, da bilen
altid har kunnet bremse aldeles
fornuftig, og at den ku ha'
indvirkning på resten af motoren
a-ne-de jeg ikke.

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-07-04 09:28

On Sat, 24 Jul 2004 22:36:41 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>Er jeg komplet lam i hatten, [snip]

Det forventer du forhåbentligt ikke et ærligt svar på?

Fly

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-07-04 10:17

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Det forventer du forhåbentligt ikke et ærligt svar på?

Niks !

--
jan@Fedtegreven.dk