"Ukurante dæk" ??
Fra : KubikH

Dato : 24-07-04 19:53

Hejsa
Er der nogen her der har erfaring med de lidt ukurante mærker på
www.daekonline.dk?
Der er mærker som "Goodtire" osv.
Alt kan jo afbalanceres, men det er ikke alt der er lige rundt

Toyotaen skal have nye "forsko", da den skal gå længere ture (2x150 km pr
dag)
I øjeblikket går den med Barum bag (dem er jeg godt tilfreds med) og Good
Year foran.

Mvh
Niels

Fra : John Sahl

Dato : 24-07-04 19:59

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote in message
> [...]
> www.daekonline.dk?
> Der er mærker som "Goodtire" osv.
> Alt kan jo afbalanceres, men det er ikke alt der er lige rundt

Det er jo ikke kun et spørgsmål om at dæk skal være runde,
de skal jo trods alt også kunne stå fast og bremse, gerne i et
stykke tid, så overvej lige lidt hvor meget du reelt sparer og
samtidig forringer levetiden, altså din egen, ikk?

/John Sahl

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 24-07-04 21:36

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dag)
> I øjeblikket går den med Barum bag (dem er jeg godt tilfreds med) og Good

Jeg har lige solgt en Ford Escort st.car, og på den havde jeg Toyo dæk. Det
er dæk jeg absolut kun kan anbefale. Mine fordæk holdt 40.000 km, og da jeg
var nødt til at skifte bagdækkene, ja så havde de faktisk trillet 70.000 km,
og stadig med et lovligt mønster tilbage. Jeg skal samtidig nok lige sige,
at det er ikke med gammelmands kørsel de dæk er kørt.. Den har da fået sine
ture med hjulspin og hurtigt rundt i svingene så de har sagt til mig, at
lige om lidt giver vi altså slip, så mit valg ville helt klart gå på Toyo.
Jeg fik selvfølgelig sådan et sæt monteret sidst også, og selv om de måske
kostede lidt mere end de andre, så mener jeg jo at de er billigere i
længden. De står forøvrigt også ganske godt fast - så Toyo til mig tak.

Jesper

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-07-04 08:49

Generelt får du hvad du betaler for. Kender ikke lige Goodtire. Men Debica
kan jeg kun fraråde. Dem jeg fik var ikke helt runde (185/60-14) og
prisforskellen var egentlig ikke ret stor. Men jeg lod mig i sin tid
overtale af en sælger hos Bigwheels
Og da jeg kom tilbage for at klage min nød, fik jeg at vide at jeg ikke
kunne forvente bedre kvalitet til den pris.... Så der handler jeg ikke igen.
Mit gæt er at avancen er større på de billige dæk, så derfor vil de hellere
sælge dem. Men det er rent gæt, men det kunne være forklaring...

Jeg har nogle Good Year NCT 3 (mener jeg de hedder) på min ene bil og det er
nok noget af det bedste jeg har prøvet.

Jeg mener at pris og kvalitet hænger meget godt sammen.....

Og det er jo ikke altid et plus at de kan køre langt. Det er ofte lig med et
dårligere "fodfæste". Og hvis du har vinterdæk og sommerdæk, så er det ofte
alderen som tager livet af dine dæk, selvfølgelig afhænger af hvor langt du
kører om året....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-07-04 09:37

> [...]
> www.daekonline.dk?
> Der er mærker som "Goodtire" osv.
> Alt kan jo afbalanceres, men det er ikke alt der er lige rundt

Hvor meget sparer man egentlig på fire "eksotiske" dæk kontra fire
mærkevaredæk ? - vel max. 4 - 600 kroner.
Det beløb er jo egentlig totalt peanuts i et bilbudget - jeg kunne ikke
drømme om at risikere mavesår af ærgelser eller kompromittere familiens og
andres sikkerhed for det beløb.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : KubikH

Dato : 25-07-04 16:41

Tak for input.
Det bliver ikke "Goodtire" , men noget der er en tand bedre
Mvh
Niels