Indbildning, eller?
Fra : Klaus G.

Dato : 24-07-04 12:57

Hej.

Har lige fået skiftet tandremmen, og tændrør på min Peugeot405 Mi16 89' (1.9
uden KAT, 160hk).Tandremmen havde kørt 5år og knap 80kkm, og den må efter
forskrifterne kun køre 4år eller 60kkm. Min mekaniker sagde at remmen sad
noget løs, så den faktisk bankede mod skjoldet der sad udenom, så ja, det
var nok ikke for tidligt den blev skiftet. Nu kommer mit spørgsmål
så(endelig). Kan det passe at bilen trækker en del bedre, samt tomgang står
meget jævn nu, eller er det simpelthen noget jeg bilder mig ind, fordi jeg
har smidt en røvfuld penge efter bilen, igen?

Og så lige et tillægs spørgsmål, hvor længe, og hvorfor skal nye
bremseskiver og klodser tilkøres?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 24-07-04 13:16

eller er det simpelthen noget jeg bilder mig ind, fordi jeg
> har smidt en røvfuld penge efter bilen, igen?

Det er ikke indbildning, den havde strukket sig så "timingen" på ventilerne
var forkert. Og du var "#¤%"§ heldig at den ikke knækkede, det er ikke noget
man skal "glemme" med vilje, det er DYRT at få topstykket renoveret :((.

> Og så lige et tillægs spørgsmål, hvor længe, og hvorfor skal nye
> bremseskiver og klodser tilkøres?

De skal lige "sætte sig" og det gør de hurtigt, efter 5-10 normale
nedbremsninger.

Fra : Klaus G.

Dato : 25-07-04 16:23

> [...]
noget
> man skal "glemme" med vilje, det er DYRT at få topstykket renoveret :((.
Ja, hvis det kun er topstykket som ryger en tur...

> De skal lige "sætte sig" og det gør de hurtigt, efter 5-10 normale
> nedbremsninger.

Så lidt? Jeg havde ellers hørt(ikke fra mekanikeren) at man skulle køre
500-1000km stille og roligt, det er måske overdrevet voldsomt?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-04 20:40

> Så lidt? Jeg havde ellers hørt(ikke fra mekanikeren) at man skulle køre
> 500-1000km stille og roligt, det er måske overdrevet voldsomt?

Ikke hvis du kun bremser en 5-10 gange ;), nej jeg mener det er lidt
overdrevet. Normalt "bider" de ikke i starten, og så skal man tage den med
ro, i stedet for at presse hårdere.

Fra : Klaus G.

Dato : 26-07-04 11:43

> Ikke hvis du kun bremser en 5-10 gange ;), nej jeg mener det er lidt
> overdrevet. Normalt "bider" de ikke i starten, og så skal man tage den med
> ro, i stedet for at presse hårdere.

Mine bider skam rigtigt godt, faktisk meget bedre end før. Min mekke sagde
også at han lige havde kørt lidt i bilen efter skift, så jeg ikke skulle få
mig en slem overraskelse, og så for lige at bremse dem roligt de første par
gange...

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 27-07-04 09:26

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message news:<41025318$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> man skal "glemme" med vilje, det er DYRT at få topstykket renoveret :((.

Hvis jeg kigger på: http://www.gates.com/brochure.cfm?brochure=981

Står: Peugout 405, 1.9L 4-Cyl. (DOHC) T188, Peugout 405, 1.9L 4-Cyl.
(SOHC) T189, Som non-interference så der burde ikke ske andet end at
den holder op
med at køre ......

-Lasse

Fra : Torben E

Dato : 24-07-04 19:43

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> meget jævn nu, eller er det simpelthen noget jeg bilder mig ind, fordi jeg
> har smidt en røvfuld penge efter bilen, igen?

Det kan fint være, knasttider betyder meget.

Torben E

Fra : Klaus G.

Dato : 25-07-04 16:24

> Det kan fint være, knasttider betyder meget.

Okay. Speederen er også meget nemmere at styre nu... Dejligt! :)