Avance på bådtrailer?
Fra : Herman Persson

Dato : 24-07-04 05:17

Hvad er forhandleres bruttoavance på bådtrailere sådan cirka?

En kammerat har næsten besluttet sig til at købe en brugt 'Landrøjser' og
vil forsøge at få en fabriksny Brenderup bådtrailer til ca. 15.000 kr. ind i
handelen.

Hilsen Herman.

---

Fra : Niels Skaaning

Dato : 24-07-04 10:06

"Herman Persson" <Hr.Mandspam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil forsøge at få en fabriksny Brenderup bådtrailer til ca. 15.000 kr. ind

Med mindre han har et virkeligt stort handelstalent, at han har noget at
presse med og at forhandleren ellers har svært ved at sælge bilen, så tror
jeg bare at forhandleren vil sige at han jo ikke driver en gavebod.

NS

Fra : Herman Persson

Dato : 24-07-04 10:48

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> presse med og at forhandleren ellers har svært ved at sælge bilen, så tror
> jeg bare at forhandleren vil sige at han jo ikke driver en gavebod.

Jeg prøver på en anden måde: Han vil selvfølgelig ikke sige: Ja, jeg køber
bilen til den pris, du har sat den til, og så forventer jeg at du forærer
mig en bådtrailer til 15.000.
Men bilens pris kan - og bør efter min mening - opfattes som et
forhandlingsgrundlag. Og så kan han jo sige: Jeg giver dig, hvad du
forlanger / vil ikke spilde din tid på at prutte den sølle x tusind ned. Men
så vil jeg også købe den der bådtrailer, som står til 15.000, for Y tusind.
Se det fra forhandlerens side: Han laver to handler på næsten samme tid som
en, og han får den pris han har drømt om for bilen.

Og igen: Hvad er forhandleres bruttoavance på bådtrailere sådan cirka?

Hilsen Herman.

---