Pris på sideruder
Fra : Henrik

Dato : 23-07-04 19:59

I eftermiddags har jeg fået smadret begge mine højre sideruder, brækket mit
handskerum op og fået stjåldent min radio, cd´ere, solbriller og mit
splinternye bluetooth headset....... Det skete på en parkeringsplads midt i
Malmø by, mens at jeg var på arbejde! Det er sgu godt nok frækt, kunne de
ikke bare havde taget den nye BMW 545 ved siden af i stedet for...

Prøv at køre hjem fra Malmø til Randers uden sideruder i højre side.... Og
med regn hele vejen over fyn... Det er ikke specielt sjovt

Hvad kan sådan to sideruder koste? Bilen er en Seat Leon 1.9 TDI Top Sport.
Jeg ved nemlig ikke, om jeg vil ofre min selvrisiko på 3600 kr eller om det
bedre kan betale sig selv at betale det.

Mvh Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-04 20:14

Henrik skrev:

> Prøv at køre hjem fra Malmø til Randers uden sideruder i højre
> side.... Og med regn hele vejen over fyn... Det er ikke specielt sjovt

Arbejde, Malmö, Randers.. der er et eller andet der ikke stemmer her...

Kører du virkelig de mange hundrede kilometer hver dag?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henrik

Dato : 23-07-04 20:20

> Arbejde, Malmö, Randers.. der er et eller andet der ikke stemmer her...
>
> Kører du virkelig de mange hundrede kilometer hver dag?

He, nej heldigvis ikke, men en gang om ugen kører jeg til Malmø og
Helsingborg. Typisk i Helsingborg om torsdagen, hotel i Malmø om aftenen og
så på arbejde om fredagen i Malmø. Til fyraften går den så hjemad til
Randers....

Mvh Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-07-04 22:24

Henrik skrev:

> He, nej heldigvis ikke,

Pyha!

> [...]
> Helsingborg. Typisk i Helsingborg om torsdagen, hotel i Malmø om aftenen
> og så på arbejde om fredagen i Malmø. Til fyraften går den så hjemad

Okay.. for jeg fik det næsten dårligt i den tro at du skulle den vej
hver dag.

Satme tidligt op for at møde kl. 8 og hjemme kl. lort pga myldretid og
antal km.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-07-04 20:39

Hej!

Henrik wrote:

> Hvad kan sådan to sideruder koste? Bilen er en Seat Leon 1.9 TDI Top Sport.
> Jeg ved nemlig ikke, om jeg vil ofre min selvrisiko på 3600 kr eller om det
> bedre kan betale sig selv at betale det.

Spørg hos en hugger! Jeg købte en siderude (bagerst) til min Escort '96 for
200,- incl. moms hos Suhr på Amager... :) Endda tonet og det hele...

Du får nok brug for at ringe til en del forskellige ift. mig da min bil er meget
udbredt (ruderne er identiske fra '92 svjv).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Troels Pedersen

Dato : 23-07-04 21:33

Henrik wrote:
> Hvad kan sådan to sideruder koste? Bilen er en Seat Leon 1.9 TDI Top
> Sport. Jeg ved nemlig ikke, om jeg vil ofre min selvrisiko på 3600 kr
> eller om det bedre kan betale sig selv at betale det.

Min fader gav for nogle måneder siden 300 kr. for den bagerste siderude til
sin Mitsubishi Space Star, da en sten pludselig var dumpet igennem ruden. Så
det er nok der omkring pr. stk.

--
MVH Troels
(Ford Sierra 2.0i DOHC)²

Fra : John Frandsen

Dato : 24-07-04 08:42

"Henrik" <11FZ9Hr@s.fj> skrev i en meddelelse

> Jeg ved nemlig ikke, om jeg vil ofre min selvrisiko på 3600 kr eller om
det
> bedre kan betale sig selv at betale det.

Radio: 2000
Solbriller: 200
Headset: 1000

Hvis disse priser holder bare nogenlunde, så er du allerede oppe på 4.700,-
uden sideruder og arejdsløn for montering....
Jeg tror at jeg havde valgt at lade forsikringen betale, og så slipper man
jo osse for besværet med at afmontere ruderester samt montering af nye ruder
og radio.

Mvh John

Fra : Niels Skaaning

Dato : 24-07-04 09:56

"John Frandsen" <oplyses@ikke.her> skrev i en meddelelse
> "Henrik" <11FZ9Hr@s.fj> skrev i en meddelelse

> det
>
> Radio: 2000
> Solbriller: 200
> Headset: 1000

Det kommer jo så lidt an på, om man har alt det grej i sin bil. Jeg har da
f.eks. kun en radio til ~1000 kr.

NS

Fra : John Frandsen

Dato : 24-07-04 10:32

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jamen det er da klart, men jeg synes nu selv at jeg var forisgtig og
realistisk i mine priser.
Min egen CD-radio har såmænd kun kostet små 700,- i Fakta/Netto/Føtex -
eller hvor det du var den lå i tilbudsbunken

Jeg kunne have foreslået :
Radio: 20000
Solbriller: 2000
Headset: 1000

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-07-04 10:44

John Frandsen wrote:
> "Henrik" <11FZ9Hr@s.fj> skrev i en meddelelse

> Radio: 2000
> Solbriller: 200
> Headset: 1000

Og ud af disse ting er det kun radioen der bliver dækket af bilens
forsikring, resten skal over indbo forsikringen (hvor der normalt ikke er
nogen selvrisiko).
Men jeg tror også helt sikkert at det kommer over de 3600,- med sideruder +
radio + handskerumsklap/lås + arbejdsløn/montering.

Typisk betaler forsikringsselskaberne også kun 60-70 kr. pr. CD.

Per
www.perbeer.ninja.dk