finansering af gamle biler
Fra : .salem

Dato : 23-07-04 16:09

hej

Hvordan finanserer man gamle biler? Min bank og en række af de
finanseringsselskaber jeg har set på vil kun finanserer bilen hvis den er
mindre end 10 år.

Hvem kan ex. betale en lexus eller stor audi fra 1995 til kr. 3-400.000
tilbage på et år?

hvad gør i?
jeg har ikke tænkt mig at tage lån i huset :)

..salem

Fra : Michael

Dato : 23-07-04 20:21

".salem" <salem@salem.salem> wrote in message
> [...]
> tilbage på et år?
>
> hvad gør i?
> jeg har ikke tænkt mig at tage lån i huset :)

Man sparer pengene op....

Fra : .salem

Dato : 23-07-04 20:10

Du er vel nok genial.

tak for hjælpen.

..salem

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-07-04 20:25

".salem" <salem@salem.salem> skrev i en meddelelse

> Du er vel nok genial.
>
> tak for hjælpen.

Hva' havde du ellers tænkt dig, etellerandet finansielt-hokuspokus?. Det er
dyrt at være fattig :(.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-07-04 21:13

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva' havde du ellers tænkt dig, etellerandet finansielt-hokuspokus?. Det
er
> dyrt at være fattig :(.

Hmmm .... er man nu fattig, hvis man ikke kan klare månedlige afdrag på
5.000 til 8.000 kr. (han vil have en potte der ksoter op mod 400.000
kr.)...????

PS: Han kan jo *nøjes* med en sprit ny Toyota Avensis..))

Hr. Bjørn

Fra : .salem

Dato : 23-07-04 22:13

hej hr. bjørn

ja der er altid nogen der skal svare smart på et indlæg. folk burde ikke
skrive hvis de ikk ehave noget fornuftigt til netop dette spørgsmål

"problemet" er jeg ikke vil købe en ny bil til 400K. man får ikke en skid
for pengene. Jeg har øjne på en audi a4 v6 st.car og en cherokee med alt
udstyr men man skal jo lige kunne finde nogen der kan finansere mere end 2-3
år. jeg vil jo ikke droppe mine ferier :)

..salem

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-07-04 22:35

".salem" <salem@salem.salem> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
2-3
> år. jeg vil jo ikke droppe mine ferier :)

Den er jeg med på.

Du er dog nød til at stille en vis form for sikkerhed og en bil over 10 år,
vil have en så hurtig værdiforringelse at du sikkert ikke kan låne det fulde
beløb.

Da du har et hus/fast ejendom, er dette objekt oplagt som
sikkerhedsstillelse (såfremt friværdien tillader det).

Har du i forvejen en betalt potte, kan disse penge (måske) bringe
lånebeløbet en del ned.

Biler er jo generelt et dårligt objekt af finansiere (de er jo utrolig
forgængelige) specielt, når de er +10 år.

Biler stiger da også først i værdi, når de kan kaldes samlerobjekter og det
kan de nævnte potter vist ikke endnu...

Hr. Bjørn

Fra : .salem

Dato : 23-07-04 22:06

kunne være der var et selskab som ikke gik så meget op i alderen men om man
kunne betale.

så det er ikketrylleri jeg er ude efter

Fra : Michael

Dato : 23-07-04 22:10

".salem" <salem@salem.salem> wrote in message
> [...]
Selv tak...

Nej, helt seriøst. Har du tænkt dig at låne 400.000 kr. til en bil? Isåfald
er du da et skoleeksempel på en person der lever langt over evne. Hvis du
ikke har 400.000, må du købe en bil for det der er penge til - det er så min
mening. Selv om bilen var ny, ville det ikke være nemt at låne så mange
penge, medmindre du giver en pæn sjat i udbetaling.

Lær at sætte tæring efter næring.

Fra : .salem

Dato : 23-07-04 22:08

skoleeksempel?!?!?

3-400.000 kr. er sgu ikke noget problem for min økonomi men man får jo mere
bil for pengene hvis man ikke køber nyt. hvem gider købe en Nissan miscra
til 400.000 når man kan få en mercer :)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 23-07-04 22:15

"Michael" <a@b.dk> skrev :

>Nej, helt seriøst.

hmmm .. det gælder da begge veje ;)

>Har du tænkt dig at låne 400.000 kr. til en bil?

Det er der da mange der gør - f.eks via finansieringsselskaberne,
eller bankerne - whatever

>Isåfald er du da et skoleeksempel på en person der lever langt over evne.

Sikke noget hø at lukke ud - du ved ikke en disse om hvordan folk
prioriterer deres ting, eller har du en forventning om at folk sådan
bare lige har et pengetræ i deres baghave ?

>Hvis du ikke har 400.000, må du købe en bil for det der er penge til - det er så min
>mening.

Og der røg så det seriøse helt ;)

Manden spørger om hvordan andre f.eks vælger at finansiere deres
bilkøb - det giver ikke grundlag for at blive karakteriseret som
skoleeksempler , vel ?

>Selv om bilen var ny, ville det ikke være nemt at låne så mange
>penge, medmindre du giver en pæn sjat i udbetaling.

Lever du i forrige århundrede stadigvæk ? Selskaberne er sgu' helt
ville med at forgælde folk - det lever de jo nærmest af, så hvis man
ikke ligefrem har en betændt økonomi, så er det at låne til en
mellemklassekasse (prismæssigt) bil da ikke verdens største problem

Klart nok, at jo større udbetaling man kan smide, jo bedre renter får
man på handlen.

>Lær at sætte tæring efter næring.

se - det gælder jo ikke kun i bilhandler ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : .salem

Dato : 23-07-04 23:14

Jeg har lagt mærke til der er stor forskel på hvordan
finanseringsselskaberne reagerer overfor bilen alders.

Fra : Michael

Dato : 24-07-04 13:34

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message

> [...]
> man på handlen.

> se - det gælder jo ikke kun i bilhandler ;)

Godt så... Lad os lave et lille regneeksempel. Du låner 400.000 kr. til en
(ny) bil hos Lån og Spar bank (bare som eksempel). Lånet tilbagebetales over
6 år med variabel rente, pt. 6,14%.

Månedlig ydelse: 6785 kr
Samlet tilbagebetaling: 488.000 kr (!!)

Nu kan spørgeren alligevel ikke få dette lån, da det forudsætter køb af ny
bil, men omkostninger på 88.000 kr. over de 6 år?! Ja, god fornøjelse med
det.... Hvis spørgeren kunne få et lån, ville det snarere være til 8-10%, da
det ville være et almindeligt forbrugslån uden sikkerhed. Så ville den
samlede tilbagebetaling ryge op i nærheden af 600.000 kr.

Der er ikke "mange" der låner 400.000 til en bil. Vi er faktisk nogle, der
sparer op til skidtet - og ja, det kan faktisk lade sig gøre. Hvis man ikke
har penge til at spare op, hvordan skal man så få penge til at betale lånet
tilbage??!

Bare fordi selskaberne er vilde med at låne penge til folk, der ikke har
jordisk chance for at betale dem tilbage, betyder det vel ikke at det er en
god idé??

Og nej... jeg lever ikke i det forrige århundrede, men i år 2004 hvor jeg
kan gøre (næsten) hvad jeg vil økonomisk, da jeg ikke har stiftet anden gæld
end mit huskøb. Det er ægte frihed...

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-07-04 14:03

"Michael" <a@b.dk> skrev :

> [...]
>(ny) bil hos Lån og Spar bank (bare som eksempel). Lånet tilbagebetales over

Du kan da lave alle de regnestykker du vil - det ændrer ikke ved det
manden spørger om.

>Der er ikke "mange" der låner 400.000 til en bil.

Det ved du vist ikke ret meget om , åbenbart.

>Vi er faktisk nogle, der sparer op til skidtet - og ja, det kan faktisk lade sig gøre.

Ja , og fred være med det - kan du prøve at svare på det manden
spørger om istedet for alle disse tirader ?

>Hvis man ikke har penge til at spare op, hvordan skal man så få penge til at betale lånet
>tilbage??!

Gudfader bevares - du er vist noget fordomsfuld ?

>Bare fordi selskaberne er vilde med at låne penge til folk, der ikke har
>jordisk chance for at betale dem tilbage, betyder det vel ikke at det er en
>god idé??

tsk tsk .....

>Og nej... jeg lever ikke i det forrige århundrede, men i år 2004 hvor jeg
>kan gøre (næsten) hvad jeg vil økonomisk, da jeg ikke har stiftet anden gæld
>end mit huskøb. Det er ægte frihed...

Øehhh - hvorfor sparede du ikke bare op til det ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Peter G C

Dato : 25-07-04 11:14

Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Der er ikke "mange" der låner 400.000 til en bil.

LOL - du bliver klogere....

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Brian

Dato : 25-07-04 11:30

Hejsa

Peter G C skrev:

> LOL - du bliver klogere....

Men der er vel næppe mange der låner 400.000 til en
10 år gammel bil til hverdagsbrug ?

Jeg synes nu det er helt forståeligt, at den er svær af få finansieret,
hvis man vil uden om huset.

/Brian

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 23-07-04 22:38

..salem wrote:
> hej
>
> Hvordan finanserer man gamle biler? Min bank og en række af de
> finanseringsselskaber jeg har set på vil kun finanserer bilen hvis
> den er mindre end 10 år.

Naturligvis fordi de ikke mener sikkerheden i bilen er stor nok.

> Hvem kan ex. betale en lexus eller stor audi fra 1995 til kr.
> 3-400.000 tilbage på et år?

Naturligvis ikke mange, i så fald var der nok ikke behov for at låne så
meget..

> hvad gør i?

Financerer inden for rammen af friværdien i fast ejendom.

> jeg har ikke tænkt mig at tage lån i huset :)

Nok den mest farbare vej og ligeledes nok også den billigste.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-07-04 09:09

salem wrote:
> [...]

> jeg har ikke tænkt mig at tage lån i huset

Nok den mest farbare vej og ligeledes nok også den billigste.

begin 666 smile.gif
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`