/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Revulkaniserede dæk, Hvad går det lige ud ~
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 22-07-04 19:17

Kære NG

Jeg er engang faldet over begrebet revulkaniseret.

Men hvad dækker dette her begreb over, og er revulkaniserede dæk,
dårligere at køre med end nye dæk, og hvad skal man evt være på vagt
overfor såfremt at man kører på revulkaniserede dæk set i forhold til
alm nye og friske dæk??.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

 
 
Kasper Hansen [8270] (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 22-07-04 19:53

> Men hvad dækker dette her begreb over, og er revulkaniserede dæk,
> dårligere at køre med end nye dæk, og hvad skal man evt være på vagt
> overfor såfremt at man kører på revulkaniserede dæk set i forhold til
> alm nye og friske dæk??.

Revulkaniserede dæk er brugte dæk der har fået en ny gummibelægning. Der er
delte meninger, tror jeg, men TopGear testede nogen mod et sæt standard dæk
og et sæt sportsdæk. De blev testet på en bane af "the Stig", og
omgangstiden var ca. 2 sek. længere med sportsdækkene og 1 sek. længere end
med de alm. dæk. - Jeg mener at huske at en runde tog ca. 60 sek, men jeg er
ikke sikker.
I hvert fald var vejgrebet synligt ringere på de revulkaniserede. Der var
langt mere understyring.

/Kasper Hansen



Henrik B. (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-07-04 20:49


"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
news:41000ce8$0$304$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> og et sæt sportsdæk. De blev testet på en bane af "the Stig", og

Skal vi ikke kalde ham for "The Stick" - det andet er vist bare dårlig
oversættelse.

M.v.h.



Per Beer Hansen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 22-07-04 20:14

Thunderbird [7100] wrote:
> Kære NG
>
> Jeg er engang faldet over begrebet revulkaniseret.
>
> Men hvad dækker dette her begreb over,

Det er det vi i daglig tale kalder for slidbane dæk.

> og er revulkaniserede dæk,
> dårligere at køre med end nye dæk,

Deres sldistyrke er ikke 100% på højde med "alm" nye dæk, og selve slidbanen
kan i grove tilfælde ryge af.
Se f.eks. alle de stykker gummi med mønster fra lastbiler, som ligger og
flyder overalt, det er typisk slidbanen fra et re-gummieret dæk, der har
givet op.

> og hvad skal man evt være på vagt
> overfor såfremt at man kører på revulkaniserede dæk set i forhold til
> alm nye og friske dæk??.

Hvis du køber 4 "nye" slidbanedæk, har du ikke en chance for at se om det
reelt er 4 "forskellige" dæk du har købt.
Forstået på den måde, at det ene måske er et Dunlop andet er et Michelin
tredje er et Firestone og det fjerde er et Bridgestone.
Dette betyder at dækkene har/kan have forskellige køreegenskaber, da dækkets
grundopbygning jo er vidt forskelig.

Men til normal "morfar" kørsel, slår de som regel rigeligt til.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Thunderbird [7100] (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 22-07-04 20:31

On Thu, 22 Jul 2004 21:13:39 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Thunderbird [7100] wrote:
>> Kære NG
>>
>> Jeg er engang faldet over begrebet revulkaniseret.
>>
>> Men hvad dækker dette her begreb over,
>
>Det er det vi i daglig tale kalder for slidbane dæk.

Ok, men går ikke ud fra at man som standard for slidbane dæk når at man
skal have nye dæk på??

>> og er revulkaniserede dæk,
>> dårligere at køre med end nye dæk,
>
>Deres sldistyrke er ikke 100% på højde med "alm" nye dæk, og selve slidbanen
>kan i grove tilfælde ryge af.
>Se f.eks. alle de stykker gummi med mønster fra lastbiler, som ligger og
>flyder overalt, det er typisk slidbanen fra et re-gummieret dæk, der har
>givet op.

Har set et der ligger i vejkanten når at jeg cykler på arbejde og så
også et dæk/revulkaniseret dæk give op mens at jeg lå nr 2 bil bag
lastbilen, dog så det først ikke ud til at chaufføren lagde mærke til
det og jeg havde så tænkt mig at smutte uden om og gøre ham opmærksom på
problemet, men da vi kom ud af en rundkørsle smuttde han af vejen og ind
til en side da han åbenbart kunne mærke at hans sættevogn kørte af røv
til.

>> og hvad skal man evt være på vagt
>> overfor såfremt at man kører på revulkaniserede dæk set i forhold til
>> alm nye og friske dæk??.
>
>Hvis du køber 4 "nye" slidbanedæk, har du ikke en chance for at se om det
>reelt er 4 "forskellige" dæk du har købt.
>Forstået på den måde, at det ene måske er et Dunlop andet er et Michelin
>tredje er et Firestone og det fjerde er et Bridgestone.
>Dette betyder at dækkene har/kan have forskellige køreegenskaber, da dækkets
>grundopbygning jo er vidt forskelig.
>
>Men til normal "morfar" kørsel, slår de som regel rigeligt til.

Ok, men kan man overhovedet få slidbanedæk/revulkaniserede dæk idag, og
er det så hele dækket der får et nyt lag gummi, eller er det kun selve
slidfladen der får det??.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Peter G C (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 23-07-04 07:31

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:7a50g0lo5epdh086rbvnbcn7m5vubarp6l@4ax.com...

[klip]

> Ok, men går ikke ud fra at man som standard for slidbane dæk når at man
> skal have nye dæk på??

Nej. Man skal bestille det.

[klip]

> Ok, men kan man overhovedet få slidbanedæk/revulkaniserede dæk idag, og
> er det så hele dækket der får et nyt lag gummi, eller er det kun selve
> slidfladen der får det??.

Ih ja, Viborg Gruppen er store inden for den branche.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



TGD (22-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 22-07-04 21:35


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:410011dd$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<KLIP>

> Det er det vi i daglig tale kalder for slidbane dæk.

Men er en forkert betegnelse se længere nede.

<KLIP>

> Deres sldistyrke er ikke 100% på højde med "alm" nye dæk, og selve
slidbanen
> kan i grove tilfælde ryge af.

Hvilket ikke må være tilfældet og kan ske for alle dæk.

> Se f.eks. alle de stykker gummi med mønster fra lastbiler, som ligger og
> flyder overalt, det er typisk slidbanen fra et re-gummieret dæk, der har
> givet op.

Det er ikke korrekt, et alm dæk for også slidbanen klisteret på, et dæk er
jo opbygget af flere forskellige komponeneter og kommer ikke fra EN
støbeform.

> Hvis du køber 4 "nye" slidbanedæk, har du ikke en chance for at se om det
> reelt er 4 "forskellige" dæk du har købt.

Jo det har man.
Regummierede dæk
Regummierede dæk blev tidligere - noget fejlagtigt - kaldt slidbanedæk.
Fejlagtigt, fordi også nye dæk er skabt af en karkasse, hvorpå der er
vulkaniseret en slidbane.

Regummierede dæk er i dag af en god standard, men se altid efter, om dækket
er mærket med Dansk Standard (DS 2168). Regummierede dæk har den svaghed, at
det hidtil ikke har været muligt at se, hvilken karkasse - hvilket gammelt
dæk den nye slidbane var sat på. Nu er standarden revideret, så der står på
dækket, hvilket fabrikat karkassen indeni har. Forlang derfor altid fire
regummierede dæk med ens karkasse hos forhandleren.
kilde: Bilpriser.dk


> Forstået på den måde, at det ene måske er et Dunlop andet er et Michelin
> tredje er et Firestone og det fjerde er et Bridgestone.
> Dette betyder at dækkene har/kan have forskellige køreegenskaber, da
dækkets
> grundopbygning jo er vidt forskelig.
>
> Men til normal "morfar" kørsel, slår de som regel rigeligt til.

Det er lidt en skrøne.



Per Beer Hansen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 23-07-04 08:21

TGD wrote:
>
>> Deres sldistyrke er ikke 100% på højde med "alm" nye dæk, og selve
>> slidbanen kan i grove tilfælde ryge af.
>
> Hvilket ikke må være tilfældet og kan ske for alle dæk.

Men oftest sker det for re-gummierede dæk.
Jeg kan faktiskt ikke huske hvornår jeg sidst har set et "alm" dæk smide
slidbanen.

>
>> Se f.eks. alle de stykker gummi med mønster fra lastbiler, som
>> ligger og flyder overalt, det er typisk slidbanen fra et
>> re-gummieret dæk, der har givet op.
>
> Det er ikke korrekt, et alm dæk for også slidbanen klisteret på, et
> dæk er jo opbygget af flere forskellige komponeneter og kommer ikke
> fra EN støbeform.

Men så er der jo netop ikke tale om et RE-gummieret dæk.

>
>> Hvis du køber 4 "nye" slidbanedæk, har du ikke en chance for at se
>> om det reelt er 4 "forskellige" dæk du har købt.
>
> Jo det har man.
> Regummierede dæk
> Regummierede dæk blev tidligere - noget fejlagtigt - kaldt
> slidbanedæk. Fejlagtigt, fordi også nye dæk er skabt af en karkasse,
> hvorpå der er vulkaniseret en slidbane.
>
> Regummierede dæk er i dag af en god standard, men se altid efter, om
> dækket er mærket med Dansk Standard (DS 2168). Regummierede dæk har
> den svaghed, at det hidtil ikke har været muligt at se, hvilken
> karkasse - hvilket gammelt dæk den nye slidbane var sat på. Nu er
> standarden revideret, så der står på dækket, hvilket fabrikat
> karkassen indeni har. Forlang derfor altid fire regummierede dæk med
> ens karkasse hos forhandleren.
> kilde: Bilpriser.dk

Jeg har godt hørt om denne mærkning, men min erfaring er nu at det er ret
svært at få 4 ens re-gummierede dæk.
Det kræver jo ligesom at forhandleren har fået 4 ens leveret.

>
>
>> Forstået på den måde, at det ene måske er et Dunlop andet er et
>> Michelin tredje er et Firestone og det fjerde er et Bridgestone.
>> Dette betyder at dækkene har/kan have forskellige køreegenskaber, da
>> dækkets grundopbygning jo er vidt forskelig.
>>
>> Men til normal "morfar" kørsel, slår de som regel rigeligt til.
>
> Det er lidt en skrøne.

Er de ikke gode nok til morfar kørsel ?

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Claus Fabritius (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 23-07-04 08:32

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4100bc44$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Men oftest sker det for re-gummierede dæk.
> Jeg kan faktiskt ikke huske hvornår jeg sidst har set et "alm" dæk smide
> slidbanen.

En af mine kammerater prøvede det faktisk på hans M3. Samme dag som han
havde fået nye Avon dæk på smed den slidbanen på det ene baghjul. Den var
ikke blevet kørt pænt, men det burde ikke kunne ske.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges



Per Beer Hansen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 23-07-04 08:33

Claus Fabritius wrote:
>
> En af mine kammerater prøvede det faktisk på hans M3. Samme dag som
> han havde fået nye Avon dæk på smed den slidbanen på det ene baghjul.
> Den var ikke blevet kørt pænt, men det burde ikke kunne ske.

Jeps, lige som med alt andet kan der være fabrikations fejl i både nye og
re-gummierede dæk, men det er ret sjældent at et ikke-re-gummieret dæk
smider slidbanen.
Hvorimod det sker ret ofte for regummierede lastvognsdæk f.eks.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Roberto Saldo (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 23-07-04 08:59

Per Beer Hansen wrote:
> Claus Fabritius wrote:
>
>>En af mine kammerater prøvede det faktisk på hans M3. Samme dag som
>>han havde fået nye Avon dæk på smed den slidbanen på det ene baghjul.
>>Den var ikke blevet kørt pænt, men det burde ikke kunne ske.
>
>
> Jeps, lige som med alt andet kan der være fabrikations fejl i både nye og
> re-gummierede dæk, men det er ret sjældent at et ikke-re-gummieret dæk
> smider slidbanen.
> Hvorimod det sker ret ofte for regummierede lastvognsdæk f.eks.

De kan altså også spare nogen kroner ved det + at der som regel er
masser af andre dæk der kan ta' over :)



--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

TGD (23-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 23-07-04 10:26


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4100bf14$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<KLIP>

> Hvorimod det sker ret ofte for regummierede lastvognsdæk f.eks.

Hvor er det du ved fra at det er regummierede dæk?




Per Beer Hansen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 23-07-04 12:05

TGD wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:4100bf14$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> <KLIP>
>
>> Hvorimod det sker ret ofte for regummierede lastvognsdæk f.eks.
>
> Hvor er det du ved fra at det er regummierede dæk?

Fordi jeg har arbejdet som lastvognsmekaniker i en årrække, det giver "lidt"
erfaring på området.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



TGD (23-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 23-07-04 10:24


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4100bc44$0$195$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> TGD wrote:
> >
> >> Deres sldistyrke er ikke 100% på højde med "alm" nye dæk, og selve
> >> slidbanen kan i grove tilfælde ryge af.
> >
> > Hvilket ikke må være tilfældet og kan ske for alle dæk.
>
> Men oftest sker det for re-gummierede dæk.
> Jeg kan faktiskt ikke huske hvornår jeg sidst har set et "alm" dæk smide
> slidbanen.

Jeg ahr aldrig set det ene eller andet, jeg har dog set slidbaner ligge i
vejkanten fra lastbiler, men husk på det kunne lige så godt være et
Michellin som et regummieret dæk.

<KLIP>

> Men så er der jo netop ikke tale om et RE-gummieret dæk.

Alle dæk for slidbanene klisteret på karkassen, derfor bør de være lige
holdbare på det punkt, med de strikse regler der findes i Danamrk kan jeg
næppe forstille mig at noget der er livsfarligt på en bil er tilladt.

<KLIP>

> Jeg har godt hørt om denne mærkning, men min erfaring er nu at det er ret
> svært at få 4 ens re-gummierede dæk.
> Det kræver jo ligesom at forhandleren har fået 4 ens leveret.

Har aldrig kigget efter regummieret dæk så det skal jeg ikke udtale mig om.

<KLIP>

> Er de ikke gode nok til morfar kørsel ?

At de kun er gode til morfar kørsel, jeg er sikker på at regummierede dæk er
mere sikre end noget af det folk kommer på deres biler.
Eftersom regummierede dæk er lavet som et alm dæk men bare har fået en ny
slidbane på kan jeg vitterlig ik se hvorfor de skulle være dårligere end et
alm dæk.



Per Beer Hansen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 23-07-04 12:11

TGD wrote:
>
> Jeg ahr aldrig set det ene eller andet, jeg har dog set slidbaner
> ligge i vejkanten fra lastbiler, men husk på det kunne lige så godt
> være et Michellin som et regummieret dæk.

Nu er det heller ikke sådan at jeg stopper op og tjekker hver gang jeg ser
en slidbane liggende i vejsiden.
Men min erfarung siger mig at det stort set altid er fra re-gummierede dæk.

>
> Alle dæk for slidbanene klisteret på karkassen, derfor bør de være
> lige holdbare på det punkt,

Og du mener ikke at en karkasse kan blive "slidt" med tiden ?

> med de strikse regler der findes i
> Danamrk kan jeg næppe forstille mig at noget der er livsfarligt på en
> bil er tilladt.

Har jeg skrevet at det er livsfarligt nogen steder ?

>
> <KLIP>
>
>> Jeg har godt hørt om denne mærkning, men min erfaring er nu at det
>> er ret svært at få 4 ens re-gummierede dæk.
>> Det kræver jo ligesom at forhandleren har fået 4 ens leveret.
>
> Har aldrig kigget efter regummieret dæk så det skal jeg ikke udtale
> mig om.

Var det ikke dig selv der skrev dette indlæg:
Message-ID: <MxVLc.26745$Vf.1455687@news000.worldonline.dk>

>
>> Er de ikke gode nok til morfar kørsel ?
>
> At de kun er gode til morfar kørsel, jeg er sikker på at regummierede
> dæk er mere sikre end noget af det folk kommer på deres biler.
> Eftersom regummierede dæk er lavet som et alm dæk men bare har fået
> en ny slidbane på kan jeg vitterlig ik se hvorfor de skulle være
> dårligere end et alm dæk.

Igen, tror du så at karkassen er konstrueret til at holde til mere end én
slidbanes liv (groft sagt) ?
Min erfaring er at slidbane/re-gummierede dæk er OK til alm. kørsel, men
skal det gå stærkt/sportsligt, så ville jeg altid vælge at "rigtigt" dæk.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



TGD (23-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 23-07-04 13:02


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4100f22d$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<KLIP>

> Nu er det heller ikke sådan at jeg stopper op og tjekker hver gang jeg ser
> en slidbane liggende i vejsiden.
> Men min erfarung siger mig at det stort set altid er fra re-gummierede
dæk.

Se det er jo noget andet, det kan man forholde sig til.

<KLIP>

> Og du mener ikke at en karkasse kan blive "slidt" med tiden ?

Jo som alt andet men nu er det jo dækfabrikanterne selv og andre kyndige der
står for genbruget, jeg kunne ikke forestille mig at de brugte dæk til
regummiering der ikke var egnet, deraf DS for dækkene hvilken der sikkert
dækker over mere end bare at det skal fremgår hvilken karkasse der er brugt.

<KLIP>

> Har jeg skrevet at det er livsfarligt nogen steder ?

Nej, hævder jeg hellere ikke.

<KLIP>


> Var det ikke dig selv der skrev dette indlæg:
> Message-ID: <MxVLc.26745$Vf.1455687@news000.worldonline.dk>

Jeg har kun sakset fra andre sider.

<KLIP>

> Igen, tror du så at karkassen er konstrueret til at holde til mere end én
> slidbanes liv (groft sagt) ?

Det tror jeg nu nok en karkasse kan, ellers kunne jeg ikke forstille mig det
blev lovliggjort, nu er det jo også bilimportørerne og fabrikanterne der
står for det og de må jo have en del mere viden om det end os.

> Min erfaring er at slidbane/re-gummierede dæk er OK til alm. kørsel, men
> skal det gå stærkt/sportsligt, så ville jeg altid vælge at "rigtigt" dæk.

Det kan vi være enige om, det var bare "morfar" krsel jeg opponerede i mod,
da jeg sikkert vil være godt tjent med sådan et par på Kadetten.



Elbarto (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 23-07-04 15:03


"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
news:g77Mc.27049$Vf.1475639@news000.worldonline.dk...
>
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4100f22d$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> <KLIP>
>
> > Nu er det heller ikke sådan at jeg stopper op og tjekker hver gang jeg
ser
> > en slidbane liggende i vejsiden.
> > Men min erfarung siger mig at det stort set altid er fra re-gummierede
> dæk.
>
> Se det er jo noget andet, det kan man forholde sig til.
>
> <KLIP>
>
> > Og du mener ikke at en karkasse kan blive "slidt" med tiden ?
>
> Jo som alt andet men nu er det jo dækfabrikanterne selv og andre kyndige
der
> står for genbruget, jeg kunne ikke forestille mig at de brugte dæk til
> regummiering der ikke var egnet, deraf DS for dækkene hvilken der sikkert
> dækker over mere end bare at det skal fremgår hvilken karkasse der er
brugt.
>
> <KLIP>
>
> > Har jeg skrevet at det er livsfarligt nogen steder ?
>
> Nej, hævder jeg hellere ikke.
>
> <KLIP>
>
>
> > Var det ikke dig selv der skrev dette indlæg:
> > Message-ID: <MxVLc.26745$Vf.1455687@news000.worldonline.dk>
>
> Jeg har kun sakset fra andre sider.
>
> <KLIP>
>
> > Igen, tror du så at karkassen er konstrueret til at holde til mere end
én
> > slidbanes liv (groft sagt) ?
>
> Det tror jeg nu nok en karkasse kan, ellers kunne jeg ikke forstille mig
det
> blev lovliggjort, nu er det jo også bilimportørerne og fabrikanterne der
> står for det og de må jo have en del mere viden om det end os.
>
> > Min erfaring er at slidbane/re-gummierede dæk er OK til alm. kørsel, men
> > skal det gå stærkt/sportsligt, så ville jeg altid vælge at "rigtigt"
dæk.
>
> Det kan vi være enige om, det var bare "morfar" krsel jeg opponerede i
mod,
> da jeg sikkert vil være godt tjent med sådan et par på Kadetten.
>
>

Ja der sad bemærk sad Regummierede dæk på sierraen og det er da det raveste
l**** i regnvejr har de nærmest nul vejgreb og kommer du over 100kmt og skal
bremse så glem det med mindre du har en meget effiktiv ABS
Jeg køre selv med 4 Goodyear nu som jeg har fået foræret af min fatter (1
seson gammel) de står super fast på både tør og våd vej


Elbarto Simpsoniac



TGD (23-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 23-07-04 16:30


"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:cdr626$urn$1@news.cybercity.dk...

<KLIP>

> Ja der sad bemærk sad Regummierede dæk på sierraen og det er da det
raveste
> l**** i regnvejr har de nærmest nul vejgreb og kommer du over 100kmt og
skal
> bremse så glem det med mindre du har en meget effiktiv ABS

Det har nok ikke så meget med at det er regummieret, jeg kan også finde dig
et par dæk der er total elendige i regnvejr som ikke er regummieret, ligeså
dæk der ikke er speciel gode i højhastighed.

<KLIP>



p.jarnbak (23-07-2004)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 23-07-04 18:32

> Det har nok ikke så meget med at det er regummieret, jeg kan også finde
dig
> et par dæk der er total elendige i regnvejr som ikke er regummieret,
ligeså
> dæk der ikke er speciel gode i højhastighed.

Det er i sidste ende nok noget med kvalitet at gøre.Alle store fly op til og
med jumbojet
bruger regummierede dæk og de er da godkendt til
over 200 mph og smider normalt ikke slidbanen.
Hej Palle.



Jørgen M. Rasmussen (23-07-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 23-07-04 20:19


"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

..Alle store fly op til og
> med jumbojet
> bruger regummierede dæk og de er da godkendt til
> over 200 mph og smider normalt ikke slidbanen.

Men de gennemgår !"#¤%§ oxo et kvalitetscheck m. ultralyd og laser-holografi
og hva'duellerskanfindepå. Så det er ikke sammenligningsgrundlag :o/.
regummierede el. "slidbane"dæks accises-hæl er at, kvaliteten er svingende.
Enten er karkasserne ikke ens, og hvis de er, så er de ikke brugt ens- dvs.
de er ikke lige "trætte", eller oxo er der lavet lousy arb. :(((. Jeg har
ALDRIG hørt om er dæk som har smidt slidbanen, uden det har været et
"slidbane"dæk, ellers har det været pga. forkert dæktryk el. skader, og de
er typ. eksploderet. Og dem som jeg har talt med, brugere self. :), har
klaget over at komforten og især støjniveauet, har ikke kunnet måle sig med
nye dæk. Så til "morfar"kørsel i nærområdet + lavt budget, så kan man
sikkert leve med dem.



TGD (22-07-2004)
Kommentar
Fra : TGD


Dato : 22-07-04 21:36


"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:8210g09uhmbbh2gna9qddfjlq11e1u7ce3@4ax.com...
> Kære NG
>
> Jeg er engang faldet over begrebet revulkaniseret.
>
> Men hvad dækker dette her begreb over, og er revulkaniserede dæk,
> dårligere at køre med end nye dæk, og hvad skal man evt være på vagt
> overfor såfremt at man kører på revulkaniserede dæk set i forhold til
> alm nye og friske dæk??.

Regummierede dæk
Regummierede dæk blev tidligere - noget fejlagtigt - kaldt slidbanedæk.
Fejlagtigt, fordi også nye dæk er skabt af en karkasse, hvorpå der er
vulkaniseret en slidbane.

Regummierede dæk er i dag af en god standard, men se altid efter, om dækket
er mærket med Dansk Standard (DS 2168). Regummierede dæk har den svaghed, at
det hidtil ikke har været muligt at se, hvilken karkasse - hvilket gammelt
dæk den nye slidbane var sat på. Nu er standarden revideret, så der står på
dækket, hvilket fabrikat karkassen indeni har. Forlang derfor altid fire
regummierede dæk med ens karkasse hos forhandleren.
bilpriser.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste