Vejledning
Fra : Hanne L

Dato : 08-05-01 22:20

Der er kommet mange nye skribenter til i dss (dk.snak.seksualitet) den
sidste tid og velkommen til alle jer *SSS*.

Dss har på et tidspunkt valgt først Henning og senere undertegnede
som vejledere i gruppen. Dvs, at vi så pænt som muligt påpeger, når
både nye men så sandelig også "gamle" skribenter producerer indlæg
med "skønhedsfejl".

Den sidste tid har jeg set et gentagent mønster i besvarelserne af
meddelelser. Nemlig det, at svaret står ovenover det, man svarer på.

Der er lavet retningslinier for, hvordan man gør mange ting, når man
skriver i NG´erne (nyhedsgrupperne) på www.usenet.dk for at gøre
kommunikationen så fornøjelig som muligt for alle.
Jeg kan anbefale nye skribenter (og enkelte "gamle" *GGG*) at
kigge ind på usenet og blive lidt klogere ved at læse om, hvordan
man begår sig bedst på usenet.

Der er specielt tre ting, man kan gøre, for at gøre sine indlæg så
læsevenlige som muligt. De tre ting er valgt udfra, at det er dem,
som oftest volder "problemer" i dss.

Man holder sin linielængde på mellem 60 og 70 tegn.
Det er en læsevenlig længde og giver plads til >>, når man citerer.

Man svarer under det, man citerer.
Ellers bliver det meget let forvirrende at læse.

Og man klipper det væk, man ikke svarer på, så læserne ikke behøver
læse det samme igen og igen, når der alligevel ikke er kommentarer
til det.

Hvis nogen skulle få lyst til at svare på dette, vil svarene komme i den
gruppe, som hedder dk.admin.netikette, hvor jeg sender opfølgning
til, da emnet i øvrigt er ganske OT (off topic) i dss *S*. Jeg skal
nok kigge efter evt. svar i denne gruppe.

Med venlig hilsen
Hanne L

FUT (follow up to) dk.admin.netikette