Range Rover
Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 21-07-04 22:24

Hej allesammen.
Jeg søger efter en Land Rover, og har fundet ud af hvilken modeel det skal være.
En Range Rover 3,9 V8 med Aut, bilen yder 200 hk. Men jeg vil gerne vide hvad
sådan en koster i vægtafgift pr. år når man anvender den til privat kørelse. Den
er på gule plader. Jeg har søgt på told og skats hjemmeside, men uden held. Det
eneste jeg har fundet er afgiftene for biler med hvide plader, hvilket jeg ikke
kan bruge til noget.

PS. Bilen er fra 1992, måske 1993 afhænger af hvad der er til salg på det rigtige
tidspunkt.

Med venlig hilsen

Benjamin skov Rasmussen.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.88.245.246)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-07-04 14:38

Benjamin Skov Rasmussen telepaterede følgende til sin PC:
> Men jeg
> vil gerne vide hvad sådan en koster i vægtafgift pr. år når man
> anvender den til privat kørelse.

Den kører på gammel vægtafgift, så der er ingen misundelsesafgift...

Da totalvægten sikkert er over 3T, er vægtafgiften på 3.760 kr. pr. år. jf
http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/vaegtafgift.asp

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 28-07-04 18:30

> Den kører på gammel vægtafgift, så der er ingen misundelsesafgift...
>
> Da totalvægten sikkert er over 3T, er vægtafgiften på 3.760 kr. pr.
> år. jf http://www.fdm.dk/public/altombilen/oekonomi/vaegtafgift.asp

Jeg kender ingen Range Rover der har over 2425 i totalvægt. Men nu kan jeg
af en eller anden grund ikke læse de tidligere indlæg. Sikkert min udbyders
fejl.
FOCs
RR 84 (hvide plader = 4 x 2650,- pa. når man har dieselbrænder!!)