BMW 530 på sne.....
Fra : Lars

Dato : 22-07-04 07:56

Halløjsa,

Den 1/9 flytter vi så... Til Sverige - hvor vi har fundet det lækreste sted
ude i skoven, en lille gård med plads til en lille flok heste, smuk natur,
frisk luft - OG 5 kilometer god svensk grusvej det sidste stykke ud til
stedet. Det er egentlig ikke så meget grusvejen, men mere det at den jo ikke
bliver ryddet i særlig grad om vinteren der har fået mig til at revurdere
vores kommende bil lidt...

Der bor andre ude af vejen, og planen er ikke at vi selv skal bane vej
gennem 2 meter høje snedriver. Til gengæld må man jo godt kunne komme
nogenlunde fornuftigt frem selv om vejen er våd, snefyldt, med is, og alt
det andet dejlige der følger med en god vinter i Sydskåne.

På listen af potentielle biler har vi egentlig kun to...

1. bmw 530d touring 2001 - 193 hk - automatgear - træk på baghjul
2. audi a6 2.5tdi quattro avant 2001 - 179 hk - automatgear -
all-wheel-drive

Priserne er nogenlunde de samme, 20-24.000 euro. Men bmw'en fås jo altså
desværre ikke med 4-hjuls træk. Og budget'et er ikke lige til en X-serie...

Jeg er nok ikke i tvivl om at begge biler kører ganske fortrinligt - og 80%
af vejen vil der være tale om motorvej. Hælder mest til 5'eren men det er
mest fordi jeg bare bedst kan li' den - og ikke fordi jeg har nogen
ankepunkter på audi'en. Men det ville sgu være surt hvis den ikke er til at
køre fornuftigt når der ligger sne og is.....

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 08:26

On Thu, 22 Jul 2004 08:55:53 +0200, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

>Halløjsa,

<....>
> [...]
>desværre ikke med 4-hjuls træk. Og budget'et er ikke lige til en X-serie...

Tillykke med nyerhvervelsen.
Med den beliggenhed ville jeg nok gerne have 4-hjuls trækket. Også
fordi svenskerne har en lidt anden holdning til salt/grus end vi har i
DK. Når det så er sagt, er Audi'en vist nok ikke et særlig godt valg.
Der har været megen snak om topstykker på V6 TDI. Derudover har
modellen en tilbøjelighed til småfejl jvf. Brugtrevyen.
- slør og knirkelyde i forhjulsophæng
- defekte gummibøsninger og gummimanchetter
- Rustne bagbremser
- defekte dørlåse
- defekt giver til benzinmåler (Quattro-modeller !!)

BMW'en fejl!:
- slidte eller rustne bremser
- utæt kølersystem
- slidte bøsninger i bagtøj
- klaprelyde fra døre
- defekt aircon

Det er ikke nemt at finde drømmebilen. Der er nok ikke andet at gøre
end at tæmme baghjulstrækket med pigdæk og god føling med bilen.
Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 08:49

Hej Ivar,

<ipm_at_tiscali.dk (Ivan Madsen)> wrote in message

> Tillykke med nyerhvervelsen.

Tak-tak.. Vi gælder os meget

> Med den beliggenhed ville jeg nok gerne have 4-hjuls trækket. Også
> fordi svenskerne har en lidt anden holdning til salt/grus end vi har i
> DK.

Præcist ja, det er nok lidt ligesom i Norge. Hvorfor rydde det når man bare
kan køre det fast!

> Når det så er sagt, er Audi'en vist nok ikke et særlig godt valg.
> Der har været megen snak om topstykker på V6 TDI.

Det har jeg også læst, kommer jeg lige i tanke om. Hmm - gad vide om det er
noget, der er fikset på nyere modeller eller om det er et generelt problem
hele vejen?

> [...]
> - Rustne bagbremser
> - defekte dørlåse
> - defekt giver til benzinmåler (Quattro-modeller !!)

Okay, det lyder så ikke skræmmende. Det med rustne bagbremser er vist
generelt en potentiel problemstilling med skivebremser bagpå hvis de ikke
bliver brugt...

> Det er ikke nemt at finde drømmebilen. Der er nok ikke andet at gøre
> end at tæmme baghjulstrækket med pigdæk og god føling med bilen.

Nææh.. Det var også noget af det jeg overvejede - og med et par snekæder i
baggagerummet bør man alt andet lige kunne komme frem... Og nu ER det jo
sydskåne, så snemængden er nok cirka som i Danmark - og så ER det jo altså
normalt heller ikke ret mange dage om året hvor det er rigtig slemt.

> Ivan Madsen,
> Saxo 1,4 SX

Hu-hej.. Sådan en har vi også! I grøn endda og med en fin lille spoiler

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 08:59

On Thu, 22 Jul 2004 09:48:56 +0200, "Lars" <news41dot@landligt.dk>
wrote:

<...>

>Hu-hej.. Sådan en har vi også! I grøn endda og med en fin lille spoiler

Min er blå - og har også en spoiler - den sad der da jeg fik bilen.
Bilen begynder bare at "stramme" lidt - en Old English Sheepdog + det
løse til udstilling fylder godt. Må kanske ud og se på lidt gule
plader - svenske er ikke løsningen for mig.
--
Ivan Madsen,
Saxo 1,4 SX

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 09:29

Hej Ivan,

> Bilen begynder bare at "stramme" lidt - en Old English Sheepdog + det
> løse til udstilling fylder godt. Må kanske ud og se på lidt gule
> plader

Ahja.. Det lyder lidt trangt. Men min bedre halvdel har faktisk præsteret at
fylde en stor Gul Danois, en noget mindre labrador-blanding og en kat i
kasse i den... Supersikkert har det nok næppe været, men efter sigende
gloede folk langt efter hende

> - svenske er ikke løsningen for mig.

Nej, man skal ville mere med det end de billige biler, hvis man flytter
derover - er min mening.

** Lars

Fra : SR

Dato : 24-07-04 14:02

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i melding
trækket. Også

> Præcist ja, det er nok lidt ligesom i Norge. Hvorfor rydde det når man
bare
> kan køre det fast!

Det er derfor vi i Norge KAN kjøre på sne, hele danmark stopper jo opp når
det faller sne.

Sevrin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-07-04 16:09

SR skrev:

> Det er derfor vi i Norge KAN kjøre på sne, hele danmark stopper jo opp
> når det faller sne.

Præcis - vi salter så det bliver ENDNU mere glat men det er der nogle
fjolser i regeringen som ikke fatter en bjælde af... nå ja så
ødelægger vi vore biler ved det også men fuck det vi køber da bare
nogle nye og skrotter de gamle og belaster miljøet endnu mere...

<ryster_på_hovedet_og_overvejer_et_andet_land.avi>

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 19:48

> Præcis - vi salter så det bliver ENDNU mere glat men det er der nogle
> fjolser i regeringen som ikke fatter en bjælde af...

Rolig nu - Det gør man faktisk også i Sverige på samme "højde" som DK.
Grunden er, at vi bor i "fare-zonen", hvor sne og vand skiftevis smelter og
fryser.

> nå ja så
> ødelægger vi vore biler ved det også men fuck det vi køber da bare
> nogle nye og skrotter de gamle og belaster miljøet endnu mere...

Faktisk er det mere hårdt for moderne biler at være udsat for grusning, der
som sandblæsning slider undervignsbehadlingen af. Grus og sand er værre end
salt. Det lyder utroligt - men det er rigtigt.

> <ryster_på_hovedet_og_overvejer_et_andet_land.avi>

Rolig nu.. )

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-07-04 20:22

Jan W. Nielsen skrev:

> Rolig nu - Det gør man faktisk også i Sverige på samme "højde" som DK.
> Grunden er, at vi bor i "fare-zonen", hvor sne og vand skiftevis smelter
> og fryser.

Præcis - denne proces fremskynder "vi" ved at salte på livet løs.

> Faktisk er det mere hårdt for moderne biler at være udsat for grusning,
> der som sandblæsning slider undervignsbehadlingen af. Grus og sand er
> værre end salt. Det lyder utroligt - men det er rigtigt.

Det siger jeg heller ikke - jeg siger bare vi skal lade det stakkels sne
ligge og nyde det kønne landskab.

Moder natur skal nok selv smelte sneen efter få timer/dage.

> Rolig nu.. )

Er skam helt rolig men har lige siden barnsben HADET (i fed, understreget
og det hele) salt og saltvognene.. kors hvor har jeg haft mine kampe med
at undgå at bliver overøset med saltkort på størrelse med tennisbolde
- op og ned af siden på bilen. Tak for lort.

Nå galde har jeg vist nok af på det emne her

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 20:33

> Det siger jeg heller ikke - jeg siger bare vi skal lade det stakkels sne
> ligge og nyde det kønne landskab.

Der er ifølge amternes vejvæsen cirka sne på de danske veje 14 dage om året.

Men der er mange andre dage, hvor der er vådt, og hvor isen lurer om
hjørnet.

Jeg tror, vi salter på disse breddegrader, fordi vi ellers ville køre os
ihjel på isen, der lurer *nogle gange*.

Langt oppe i Sverige kan enhver idiot jo køre glatkørsel. Den slags
næsten-permanente sne er stort set ikke glat.

Jeg kørte selv rask væk 110 km/t på sneklædte veje, da jeg for nogle måneder
siden var nord for polarcirklen - det gør mange deroppe. Men vores klima er
jo langt, langt mere lumsk..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-04 19:49

> Det er derfor vi i Norge KAN kjøre på sne, hele danmark stopper jo opp når
> det faller sne.

Øhh.. Gør det..?

Rolig nu...

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 22-07-04 08:40

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Priserne er nogenlunde de samme, 20-24.000 euro. Men bmw'en fås jo altså
> desværre ikke med 4-hjuls træk. Og budget'et er ikke lige til en

Man kan faktisk få både 530xi og 530xd med 4wd, men nok ikke fra 2001, nok
ikke til den pris, og der er ikke mange at vælge mellem brugt tror jeg.

Fra : Mikael L

Dato : 22-07-04 09:08

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan faktisk få både 530xi og 530xd med 4wd, men nok ikke fra 2001, nok
> ikke til den pris, og der er ikke mange at vælge mellem brugt tror jeg.

Den har jeg aldrig hørt om. BMW har kun lavet deres 525ix, samt en
specieludgave at E34touring med 4wd.
3 serie har de lavet med 4wd, som en 330xd(dx) og 330xi(ix)

Mikael

Fra : Thomas H.

Dato : 22-07-04 09:29

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> specieludgave at E34touring med 4wd.
> 3 serie har de lavet med 4wd, som en 330xd(dx) og 330xi(ix)

Hmm, det er sgu rigtigt - jeg var træt da jeg skrev det , sorry !
Men 3'erne hedder ikke ix eller dx, de hedder xi og xd, væn dig til det!!

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 09:34

Hejsa,

"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message

> Den har jeg aldrig hørt om. BMW har kun lavet deres 525ix, samt en
> specieludgave at E34touring med 4wd.
> 3 serie har de lavet med 4wd, som en 330xd(dx) og 330xi(ix)

Ja, det kan jeg godt se.. Hmm! Det var faktisk værd at overveje.

Er der nogen der kender til dem i praksis?

** Lars

Fra : ss

Dato : 22-07-04 13:01

En dejlig http://www.volvocars.se/Showroom/XC70/ eller
http://www.volvocars.se/Showroom/XC90/ med svensk billigafgift!

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 13:13

Hejsa,

"ss" <ss@c.com> wrote in message

> at
> En dejlig http://www.volvocars.se/Showroom/XC70/ eller
> http://www.volvocars.se/Showroom/XC90/ med svensk billigafgift!

Fremragende køretøjer. Men jeg kan ikke helt overskue at skulle købe ny
bil - og der er ikke særlig mange af dem brugt.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 13:12

> frisk luft - OG 5 kilometer god svensk grusvej det sidste stykke ud til
> stedet.

Det er efter min mening begge fremragende biler.

Hvilen en du skal købe, må afhænge af hvor god snerydningen er på den fem
kilometer lange grusvej, som du taler om. Spørg evt dine kommende naboer
hvor ofte der ryddes - og spørg dem i hviklen grad deres fremkommelighed er
hæmmet om vinteren i biler med træk på kun to hjul.

Hvis dine naboer sagtens kan nøjes med træk på to hjul, så skal du vælge den
bil, som du holder mest af - BMW 530 D.

Med gode dæk og antispin klarer den såmænd sikkert jobbet fint.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 22-07-04 13:29

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> bil, som du holder mest af - BMW 530 D.
>
> Med gode dæk og antispin klarer den såmænd sikkert jobbet fint.

Er det rigtig glat, kan man glemme antispin - så er det intet værd.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 13:55

> Er det rigtig glat, kan man glemme antispin - så er det intet værd.

Det er klart - det siger sig selv...

Jeg har dog været passager i en nyere e-klasse, der kravlede over en
sneklædt bakketop med "tomatkassen" på vinter-program og antispin slået til.
Ifølge chaufføren var det en stor hjælp for ham - han mente sågar, han kunne
følge alle forhjulstrukne biler med den løsning.

Jeg er dog enig med dig i, at forhjulstræk *alt andet lige* er bedre. Altså
med lige så gode dæk, etc., etc..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-04 00:09

> [...]
kunne
> følge alle forhjulstrukne biler med den løsning.

Ja, og problemet er, at når først man er kørt fast, så er det skide antispin
én stor gang ubrugelig snot. Oplever det hver eneste vinter i Supertankeren.
Godt man har en knap, så man kan slå skidtet fra. Stakkels dem der har biler
uden den knap.

Men oppe i fart om vinteren, er det helt klart en sikkerhedsfeature på alle
de halvfarlige bagskubbere. )

Mv..h.

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 13:26

Hej Jan,

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote in message

> Det er efter min mening begge fremragende biler.

Ja også her. Der er også småting der får min til at hælde den ene vej frem
for den anden - og ikke noget der kan begrundes særlig sagligt. Udover det
med topstykket på Audi'en dog... Det forekommer lidt skræmmende hvis det
sker på "mange".

> [...]
er
> hæmmet om vinteren i biler med træk på kun to hjul.

Uha.. Så kræver det jo også at jeg begynder at omgås mine naboer! Hehe..
Spørg til side, jeg kom faktisk til at overveje det fordi jeg lige fik et
glimt af en Passat 4Motion i en garage på vejen

> Hvis dine naboer sagtens kan nøjes med træk på to hjul, så skal du vælge
den
> bil, som du holder mest af - BMW 530 D.
> Med gode dæk og antispin klarer den såmænd sikkert jobbet fint.

Det tror jeg nu egentlig også. Man hører bare fra tid til anden så mange
ondsindede rygter omkring baghjulstrukne biler og sne.

** Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 22-07-04 13:45

> Ja også her. Der er også småting der får min til at hælde den ene vej frem
> for den anden - og ikke noget der kan begrundes særlig sagligt.

Nu er der jo også et eller andet "finurligt" over BMW'er, har man først én
gang haft en, er det svært at finde andre biler der har ..."det" , uden at
man kan forklare hvad "det" er, de kan bare et eller andet med, at lave en
fed køreoplevelse som man ikke rigtig får andre steder, og ikke kan læse på
papiret Alt ting sidder bare rigtigt, og det hele føles som om der er
tænkt over hver en detalje, modsat mange andre, især japanerbiler, hvor alle
kontakter og lamper bare er klasket tilfældigt i. Audi A6 ligger nu nok
meget tæt på, men mangler stadig liiige et eller andet BMW-touch IMO...

--
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 13:56

> Nu er der jo også et eller andet "finurligt" over BMW'er, har man først én
> gang haft en, er det svært at finde andre biler der har ..."det" , uden at
> man kan forklare hvad "det" er.

Sådan er der nok mange der har det, med netop déres mærke.

> [...]
alle
> kontakter og lamper bare er klasket tilfældigt i.

Hmm..

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 15:31

Hey Thomas,

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> [...]

> kontakter og lamper bare er klasket tilfældigt i. Audi A6 ligger nu nok
> meget tæt på, men mangler stadig liiige et eller andet BMW-touch IMO...

Hehe.. Jeps - jeg tænkte nok jeg ikke var den eneste

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 13:52

> [...]
> med topstykket på Audi'en dog... Det forekommer lidt skræmmende hvis det

Det er rettet og har været det nogle år - vi kan evt. spørge Claus her fra
gruppen, hvilken motorkode, de skal kikke efter for at sikre dig, at du ikke
løber ind i problemer. (Claus ved næsten alt om VAGs (folkevognskoncernens)
motorer.)

> Uha.. Så kræver det jo også at jeg begynder at omgås mine naboer! Hehe..

Yrf, ja.. J

> Spørg til side, jeg kom faktisk til at overveje det fordi jeg lige fik et
> glimt af en Passat 4Motion i en garage på vejen

Endnu mere grund til at få spurgt, før du køber.. J

> Det tror jeg nu egentlig også. Man hører bare fra tid til anden så mange
> ondsindede rygter omkring baghjulstrukne biler og sne.

Forhjulstræk er alt andet lige bedre - men jeg kunne ikke komme op af den
samme bakke på elendige dæk i en forhjulstrækker, som en ny e-klasse på
ordentlige dæk kunne med baghjulstræk for nogle vintre siden. Dæk har
ufattelig stor betydning.

/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-04 23:03

Du kan også sende ham en mail - han har sin hjemmeside på www.vwfanatic.dk

--
/Jan W Nielsen

Fra : Allan Møller

Dato : 22-07-04 18:04

> [...]
> frisk luft - OG 5 kilometer god svensk grusvej det sidste stykke ud til

OffTopic men jeg prøver alligevel - du kan evt. svare på mail hvis du har
lyst.

Hvor henne af og hvad er afstanden til broen ?
Hvad måtte i slippe for det ?
Og hvordan er standen på huset ?

Mvh. Allan

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 18:46

Hej Allan,

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message

> OffTopic men jeg prøver alligevel - du kan evt. svare på mail hvis du har
> lyst.

Jeg vover pelsen og svarer her Så kan vi jo altid flytte på mail hvis du
har en masse flere spørgsmål der skal uddybes.

> Hvor henne af og hvad er afstanden til broen ?

Billinge oppe ved Eslöv. Afstanden til Grønningen i København hvor jeg
arbejder er 105 km, det tager cirka en time at køre (er afprøvet). Jeg
pendler i dag fra Sorø, og det tager mindst den samme tid, undtagen i
øjeblikket hvor det er sommerferie.

> Hvad måtte i slippe for det ?

1.350.000 svenske - cirka 1.100.000 danske. Kommer fra et dejligt beliggende
landhus fra 1860 i Sorø på 165 kvm med 80 kvm udlænger og 2500 kvm grund som
blev solgt for 1.585.000.

> Og hvordan er standen på huset ?

Meget god. Gedigent og velholdt svensk træhus på 150 kvm, med tilhørende
stald og lade, plads til 6 heste samt maskinhus (aka garage, plads til to
biler). Det er renoveret i 1991 (isolering, nye ledninger, osv) og indrettet
førstesal i 1997. Ligger mere eller mindre ude i skoven, med absolut
fantastisk udsigt ned over foldene og videre ud over skoven fra de store
vinduer i køkken og soveværelse.

Huset er fra 1900, der er 12 tønder land / 6 hektar. Grunden er en
almindelig have, med en klat skov ved siden af og så store sommer og
vinterfolde til heste.

Elopvarmning (men el er en del billige i SE, halv pris faktisk). Vi havde nu
så i øvrigt tænkt os at supplere med brænde.

Eget vand og septictank med filterbrønd.

Nærmeste nabo er sjovt nok danskere

** Lars

Fra : Allan Møller

Dato : 22-07-04 19:43

> Jeg vover pelsen og svarer her Så kan vi jo altid flytte på mail hvis
du
> har en masse flere spørgsmål der skal uddybes.

Ok takker - bor jo selv herovre dog noget tættere på Malmø.
Jeg prøver lige i disse dage at overtale konen til at flytter
længere væk - men hun er ikke lige til at overtale.

Mvh. Allan

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 19:45

Hej Allan,

> Ok takker - bor jo selv herovre dog noget tættere på Malmø.

Ahh.. OK! Hvor henne af? Vi kiggede også på lidt forskellige ude mellem
Hörby og Sjöbo, men den vi i første omgang havde udset os gik på bud og røg
alt for højt op i forhold til hvad det var. Irriterende måde at købe ejendom
på i øvrigt!!

> Jeg prøver lige i disse dage at overtale konen til at flytter
> længere væk - men hun er ikke lige til at overtale.

Her tog det cirka 10 sekunder... Men nu er vi også begge ganske meget til
frisk luft, meget natur - og har intet imod, at der er 7 km til nærmeste
supermarked... Jeg har kollegaer der finder Malmö alt for provinsagtig,
såeeh...

Eneste udestående lige p.t. er hvordan det er med internet derude!

Det er så i øvrigt denne her http://www.hemnet.se/a.asp?id=2773977&q=1&s=4

** Lars

Fra : Allan Møller

Dato : 23-07-04 23:22

> [...]
røg
> alt for højt op i forhold til hvad det var. Irriterende måde at købe

Vi bor i Oxie - 10 km uden for Malmø - mod Ystad.
Bostadsret - svarer til andel
Og ja budrunden nåede vi også at prøve nogle gang hvor vi ikke ville gå
for højt op - og dem mistede vi så.
Vi havde en ide om at fordi vi var danskere så troede svenskerne at vi
ville betale - uanset hvad prisen var sat til.
Men vi kom frem til at man ikke skulle byde meget under 30.000-40.000 på
et rækkehus for at tabe budrunden.
Så ejendomsmæglernes pris er ikke helt ved siden af.

> Her tog det cirka 10 sekunder... Men nu er vi også begge ganske meget til
> frisk luft, meget natur - og har intet imod, at der er 7 km til nærmeste

Vi er Københavnere og har altid været det - det er nok der den ligger.

> Eneste udestående lige p.t. er hvordan det er med internet derude!

Ja - der er jeg nok lidt heldigere - 10Mbit for 200 Svkr. / måned.

> Det er så i øvrigt denne her http://www.hemnet.se/a.asp?id=2773977&q=1&s=4

Ærgeligt - ser ud til at det er fjernet.

Mvh. Allan

Fra : Lars

Dato : 24-07-04 12:28

Hej Allan,

> Vi er Københavnere og har altid været det - det er nok der den ligger.

Ahja, det gør altså en forskel. Kender flere der har det præcist på samme
måde.

http://www.hemnet.se/a.asp?id=2773977&q=1&s=4
> Ærgeligt - ser ud til at det er fjernet.

Hrm.. Ja - det opdagede jeg også da jeg lige ville lægge billederne ud på
min egen hjemmeside. Men det var så nok fordi vi i går var ovre og skrive
under på den - selv om vi i princippet jo kan hoppe fra igen ved
besigtningen af ejendommen som først er om tre uger. Men det gør vi nok
ikke...

I øvrigt helt fantastisk så positivt et indtryk vi har fået af Sverige
indtil nu. Bare i går, sælger var jo med nede hos mægleren til gennemgang af
parpirer osv da vi skrev under. De har tidligere haft lejet ejendommen ud,
og sidste lejer havde efterladt lidt ting derude - så hvis vi havde tid
kunne vi lige køre derud og se om der var noget vi ville have inden de
fjernede det. Så kunne vi nu vi var der jo lige få en tur rundt i området og
så ville de give lunch... HVORNÅR sker der når man køber hus i Danmark
spørger jeg så lige om?!?

** Lars

Fra : Lars

Dato : 22-07-04 20:08

Hej,

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message

> 1. bmw 530d touring 2001 - 193 hk - automatgear - træk på baghjul

Så fik jeg lige et forsikringstilbud på den - 11.500 sek ~ 9.200 dkk per år.
Fuld kasko, friskade på glas, dyr, mm. 5.000 selvrisiko på vognskade
(kaskoskader). Jeg har kørt skadefri i 10 år. Ubegrænset kilometer.

Er der nogen herinde der har tilsvarende forsikret i Sverige? Billigere,
forstås. Ovenstående tilbud er fra IF i Sverige.

** Lars

Fra : Cosworth POWER

Dato : 23-07-04 23:28

> Er der nogen herinde der har tilsvarende forsikret i Sverige?
> Billigere, forstås. Ovenstående tilbud er fra IF i Sverige.

Umiddelbart lyder det dyrt. Jeg mener det koster en del mindre at forsikre
en Lotus Omega 3,6 bi-turbo m. 377hk/568nm i Sverige, så ring lige rundt til
nogle flere forsikringsselskaber. Svjh. er BMW dog også noget af det
dyreste at forsikre i Sverige. En M3 skulle efter sigende koste mere i
forsikring end en 911'er!

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Lars

Dato : 24-07-04 12:22

Hej Thomas,

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> [...]
forsikre
> en Lotus Omega 3,6 bi-turbo m. 377hk/568nm i Sverige, så ring lige rundt

Jeps - det gør jeg også. Jeg skal bare "lige" have mit svenske CPR nummer i
hus, det gør altså ting en del nemmere. Der er flere der ikke vil ryste op
med tilbud når man ikke har et...

> Svjh. er BMW dog også noget af det dyreste at forsikre i Sverige.

Ja, specielt de importerede... Man kunne også overveje en ny, de fleste
forhandlere tilbyder fri service i 3 år/100.000 km samt kaskoforsikring i
tre år. Det er nu da også noget værd!

** Lars

Fra : Allan Møller

Dato : 23-07-04 23:29

> [...]
>
> Er der nogen herinde der har tilsvarende forsikret i Sverige? Billigere,
> forstås. Ovenstående tilbud er fra IF i Sverige.

Passat 1.8T 150 Hk - 2001, Sedan
6500 Sek. årligt
Mener den er sat til 25000 eller 30000 km om året.

Så det passer nok meget godt sammen med dit tilbud, da du jo har lidt flere
heste at lege med og fri km.

Mvh. Allan