Tyverisikring af bil
Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-07-04 14:53

Hej NG

Jeg er ved at være træt af, at folk bryder ind i min bil. Bilen er en
VW Polo 1.3 fra 1985. Jeg kunne godt tænke mig startsspærre og/eller
en "stille" alarm, d.v.s. en alarm der hyler inde i min lejlighed,
hvis nogen bryder ind i bilen.

Da budgettet ikke er stort, skal det være noget, jeg selv kan
installere.

Har overvejet at lave min egen startspærre med en skjult kontakt inde
i kabinen, der i OFF position afbryder tændingen.

Nogle foreslag/erfaringer?

mvh - Michael Kristensen

Fra : Olesen

Dato : 21-07-04 16:21

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> VW Polo 1.3 fra 1985. Jeg kunne godt tænke mig startsspærre og/eller
> en "stille" alarm, d.v.s. en alarm der hyler inde i min lejlighed,

En ratlås. Den ses tydelig udefra, og så burde forsøg
på at stjæle bilen være omsonst..

Ja du behøver knabt låse den, bare
hæn den skrå på rattet, så tror de de
er låst mv..

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-07-04 19:35

Hej!

Olesen wrote:

> En ratlås. Den ses tydelig udefra, og så burde forsøg
> på at stjæle bilen være omsonst..

Det er _meget_ let at fjerne en ratlås, hvis man ved hvordan. Og det ved biltyve
desværre :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Der kan max. attaches 20kb i e-mails til mig, ellers bouncer de.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-04 19:51

Kim Voss Schrader skrev:

> Det er _meget_ let at fjerne en ratlås, hvis man ved hvordan. Og det ved
> biltyve desværre :(

Det er vel "bare" at fjerne rattet og montere et andet?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-07-04 20:00

Hej!

"Martin Johansen [6000]" wrote:

> Det er vel "bare" at fjerne rattet og montere et andet?

Alt for besværligt (i f.eks. min Escort). Tag en nedstryger og sav rattet over
hvor ratlåsen sidder. Vupti!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-07-04 20:28

Kim Voss Schrader skrev:

> Alt for besværligt (i f.eks. min Escort). Tag en nedstryger og sav rattet
> over hvor ratlåsen sidder. Vupti!

Ja det er også en mulighed.

Fra : Jonas R.

Dato : 21-07-04 21:01

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja det er også en mulighed.

Ja eller bruge noget flydende koldt stas, burde vel også kunne gøre
trikket.........

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-07-04 19:42

On 21 Jul 2004 06:53:12 -0700, mbk112@hotmail.com (Michael Kristensen)
wrote:

>Da budgettet ikke er stort, skal det være noget, jeg selv kan
>installere.
>Nogle foreslag/erfaringer?

En 36+ kg vovse - model Tanja kan anbefales. Den er let at installere,
og den hyler ikke bare uden, at folk reagerer, sådan som en almindelig
alarm.

FLy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-07-04 21:06

Michael Kristensen wrote:

> Har overvejet at lave min egen startspærre med en skjult kontakt inde
> i kabinen, der i OFF position afbryder tændingen.

Det samme har jeg lavet på min gamle Sierra fra '87, kombineret med en fake
alarm diode blink, som automatisk tænder når jeg tager nøglen ud af bilen.
Alt i alt har det kostet mig ca. 17,- kr, så det er da billigt

Per
www.perbeer.ninja.dk