/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Biler og fonte
Fra : Basil


Dato : 21-07-04 09:59

Hej.

Jeg kører nogen gange rundt og filosoferer over forskellige ting
En dag jeg holdt bag en Kadett E slog det mig at hhv. Opel og Kadett
skiltene var med 2 helt forskellige fonte, og så ærlig talt dybt åndsvagt
ud.
Siden hen har jeg lagt mærke til at det er noget der går galt på flere
biler.
I går kørte jeg bag en lille Landknuser, og her var det bare gået helt galt,
lignede sildesalat, med blandede fonte og logoer osv.
Er det mig der er dybt åndsvag, eller er der andre der har lagt mærke til
dette, og blevet irriteret over at en ellers pæn bil kan have sådanne
svipsere
Kai



 
 
Thomas (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 21-07-04 10:12


"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message
news:6fqLc.26446$Vf.1433324@news000.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Jeg kører nogen gange rundt og filosoferer over forskellige ting
> En dag jeg holdt bag en Kadett E slog det mig at hhv. Opel og Kadett
> skiltene var med 2 helt forskellige fonte, og så ærlig talt dybt åndsvagt
> ud.
> Siden hen har jeg lagt mærke til at det er noget der går galt på flere
> biler.
> I går kørte jeg bag en lille Landknuser, og her var det bare gået helt
galt,
> lignede sildesalat, med blandede fonte og logoer osv.
> Er det mig der er dybt åndsvag, eller er der andre der har lagt mærke til
> dette, og blevet irriteret over at en ellers pæn bil kan have sådanne
> svipsere
> Kai


Hej


Har selv lagt mærke til det, især 80'er japsere er det vist gået helt galt
for. Men jeg fatter overhovedet slet ikke hvorfor der skal sidde skilte
bag på en bil. Hvem interesserer det at bilen foran i lyskrydset hedder
gls gsl gsi gsxlsi eller om det er en 1,3 1,6 eller 2,0? Om der er airbag
om den er galvaniseret osv. Jeg synes det er dybt godnat


Mvh

Thomas



Niels Skaaning (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 21-07-04 10:41

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:DrqLc.26449$Vf.1433215@news000.worldonline.dk...

> Har selv lagt mærke til det, især 80'er japsere er det vist gået helt galt
> for. Men jeg fatter overhovedet slet ikke hvorfor der skal sidde skilte
> bag på en bil. Hvem interesserer det at bilen foran i lyskrydset hedder
> gls gsl gsi gsxlsi eller om det er en 1,3 1,6 eller 2,0? Om der er airbag
> om den er galvaniseret osv. Jeg synes det er dybt godnat

Det er da rart at vide, om den bil man prøver at overhale på motorvejen er
en 1,3 eller 3,0. Ellers kan det jo godt gå hen og blive pinligt fordi man
ikke kan fuldføre sin handling med ens 1,5 dieselhakker.

NS



Anders Houmark (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 21-07-04 13:00

Niels Skaaning wrote:

>.... klip Om der er airbag om den er galvaniseret osv. Jeg
>> synes det er dybt godnat

Eller om der er ABS eller Katalysator.. Kat er nok det dummeste jeg har set
:)

> Det er da rart at vide, om den bil man prøver at overhale på
> motorvejen er en 1,3 eller 3,0. Ellers kan det jo godt gå hen og
> blive pinligt fordi man ikke kan fuldføre sin handling med ens 1,5
> dieselhakker.

Ifølge loven er det jo ulovligt at accelerere når man er ved at blive
overhalet... Men jeg ved godt hvad du mener :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Niels Skaaning (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 21-07-04 13:41

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:eRsLc.26476$Vf.1434884@news000.worldonline.dk...

> > Det er da rart at vide, om den bil man prøver at overhale på
> > motorvejen er en 1,3 eller 3,0. Ellers kan det jo godt gå hen og
> > blive pinligt fordi man ikke kan fuldføre sin handling med ens 1,5
> > dieselhakker.
>
> Ifølge loven er det jo ulovligt at accelerere når man er ved at blive
> overhalet... Men jeg ved godt hvad du mener :)

Okay. Jeg har da et par gange gjort det (på motorvej) når en eller anden
Brian med 4 passagerer i hans gamle rustne Daihatsu Charade accelererer
vildt for at komme forbi ved 130 km/t. Så får XM'eren lige et dap på pedalen
og så er den Charade blæst af vejen :). Det kan godt være det er ulovligt,
men det er svært at lade være.

NS



Roberto Saldo (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 21-07-04 13:41

Niels Skaaning wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> news:eRsLc.26476$Vf.1434884@news000.worldonline.dk...
>
>
>>>Det er da rart at vide, om den bil man prøver at overhale på
>>>motorvejen er en 1,3 eller 3,0. Ellers kan det jo godt gå hen og
>>>blive pinligt fordi man ikke kan fuldføre sin handling med ens 1,5
>>>dieselhakker.
>>
>>Ifølge loven er det jo ulovligt at accelerere når man er ved at blive
>>overhalet... Men jeg ved godt hvad du mener :)
>
>
> Okay. Jeg har da et par gange gjort det (på motorvej) når en eller anden
> Brian med 4 passagerer i hans gamle rustne Daihatsu Charade accelererer
> vildt for at komme forbi ved 130 km/t. Så får XM'eren lige et dap på pedalen
> og så er den Charade blæst af vejen :). Det kan godt være det er ulovligt,
> men det er svært at lade være.

Teknisk set er det en overhaling højre om.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Brian A. (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 21-07-04 16:02

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:cdlo6b$gq4$1@news.net.uni-c.dk...
> > Okay. Jeg har da et par gange gjort det (på motorvej) når en eller anden
> > Brian med 4 passagerer i hans gamle rustne Daihatsu Charade accelererer
> > vildt for at komme forbi ved 130 km/t. Så får XM'eren lige et dap på
pedalen
> > og så er den Charade blæst af vejen :). Det kan godt være det er
ulovligt,
> > men det er svært at lade være.
>
> Teknisk set er det en overhaling højre om.

Det kommer vel an på om "Brian" er kommet op på siden af Niels...


Henrik B. (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-07-04 16:51


"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> skrev i en meddelelse
news:40fe8542$0$12577$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > > men det er svært at lade være.
> >
> > Teknisk set er det en overhaling højre om.
>
> Det kommer vel an på om "Brian" er kommet op på siden af Niels...

Faktum er, at man ikke må accellerere, imens man bliver overhalet. Dét var
en af de ting, politiet ville kigge nærmere på, i.forb. med de nye
hastigheder.

M.v.h.



smaz (22-07-2004)
Kommentar
Fra : smaz


Dato : 22-07-04 22:13

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40fe63e6$0$66469$14726298@news.sunsite.dk...
[snip]
> og så er den Charade blæst af vejen :). Det kan godt være det er ulovligt,
> men det er svært at lade være.
[snip]

Hvem er det lige der Brian dér?


mvh/smaz



Thomas H. (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 21-07-04 23:20


"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:DrqLc.26449$Vf.1433215@news000.worldonline.dk...

> Har selv lagt mærke til det, især 80'er japsere er det vist gået helt galt
> for. Men jeg fatter overhovedet slet ikke hvorfor der skal sidde skilte
> bag på en bil. Hvem interesserer det at bilen foran i lyskrydset hedder
> gls gsl gsi gsxlsi eller om det er en 1,3 1,6 eller 2,0? Om der er airbag
> om den er galvaniseret osv. Jeg synes det er dybt godnat

Nej der må man sgu tage hatten af for BMW og deres modelbetegnelser
generelt, der er sgu ikke så meget pis der



Henrik B. (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-07-04 11:46


"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:m_BLc.641$mV1.104@news.get2net.dk...
> > Har selv lagt mærke til det, især 80'er japsere er det vist gået helt
galt
> > for. Men jeg fatter overhovedet slet ikke hvorfor der skal sidde
skilte
> > bag på en bil. Hvem interesserer det at bilen foran i lyskrydset
hedder
> > gls gsl gsi gsxlsi eller om det er en 1,3 1,6 eller 2,0? Om der er
airbag
> > om den er galvaniseret osv. Jeg synes det er dybt godnat
>
> Nej der må man sgu tage hatten af for BMW og deres modelbetegnelser
> generelt, der er sgu ikke så meget pis der

Øh nå. Jeg husker tydeligt en masse Bimmere i 80'erne, hvor der også stod
"Bavaria" på.

Og ellers er der jo alle modelbetegnelserne generelt: d, xd, i, xi, is
o.s.v.

M.v.h.



Thomas H. (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-07-04 14:13


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40ff9af8$0$205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Øh nå. Jeg husker tydeligt en masse Bimmere i 80'erne, hvor der også stod
> "Bavaria" på.

En masse var det vist ikke hva' ?

> Og ellers er der jo alle modelbetegnelserne generelt: d, xd, i, xi, is
> o.s.v.

Muligt, men det kan da ikke blive nemmere, end at det første tal fortæller
modellen, og det næste motorens størrelse.
Egentlig er i'et også lidt overflødigt nu om dage, men det viste da lidt
luksus meget diskret i start-80'erne, at næsten alle deres modeller havde
insprøjtning, mange andre havde sikkert skrevet INJECTION! Og igen "d"
for Diesel og x for 4wd må da også siges at være en diskret måde at skrive
det på, fremfor "2,0 TurboDiesel 4WD"




Kim Kristensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-07-04 15:37



"Thomas H." <mailto:thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Biler og fonte"

>
>
> Muligt, men det kan da ikke blive nemmere, end at det første tal fortæller
> modellen, og det næste motorens størrelse.
>
>
>
>
Så simpelt er det vel næppe:

?16 = 1,8
?20 = 2,2
?35 = 3,6
?40 = 3,9
?45 = 4,4

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-04 15:52

> Så simpelt er det vel næppe:
> ?35 = 3,6

Nogle gange er "?35" også kun en 3,0 - med registerturbo.. (Den ny
BMW535d)

Ligeledes er en del 740´ere jo også med 4,4...

--
/Jan W Nielsen




Kim Kristensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-07-04 16:07



"Jan W. Nielsen" skrev i en meddelelse
"Re: Biler og fonte"

> > Så simpelt er det vel næppe:
> > ?35 = 3,6
>
> Nogle gange er "?35" også kun en 3,0 - med registerturbo.. (Den ny
> BMW535d)
>

De sidste 0,5 er vel rumfanget på turboen

> Ligeledes er en del 740´ere jo også med 4,4...
>

Hmmm.

> --
> /Jan W Nielsen
>
>
>
>
Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Ukendt (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-07-04 16:57

> De sidste 0,5 er vel rumfanget på turboen

Muuuligvis..

> > Ligeledes er en del 740´ere jo også med 4,4...

> Hmmm.

Nå, men så da 4398 cm3 - men det er jo også en 4,4´er..

Er du uenig..?

--
/Jan W Nielsen



Kim Kristensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-07-04 17:43


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:40ffe3d9$0$300$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > De sidste 0,5 er vel rumfanget på turboen
>
> Muuuligvis..
>
> > > Ligeledes er en del 740´ere jo også med 4,4...
>
> > Hmmm.
>
> Nå, men så da 4398 cm3 - men det er jo også en 4,4´er..
>
> Er du uenig..?
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
Nej slet ikke, jeg kunne bare ikke lige finde en "god" forklaring.

Med venlig hilsen Kim



Thomas H. (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-07-04 21:18


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:40ffd4a0$0$291$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Så simpelt er det vel næppe:
> > ?35 = 3,6
>
> Nogle gange er "?35" også kun en 3,0 - med registerturbo.. (Den ny
> BMW535d)
>
> Ligeledes er en del 740´ere jo også med 4,4...

Men stadig med 286 Hk, det er jo BMW's folisofi med at give mere moment =
Lav da motoren større!



Thomas H. (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 22-07-04 21:17


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:000301c46ff9$5fba9620$3a4d82d4@autoatlas.local...

> Så simpelt er det vel næppe:
>
> ?16 = 1,8
> ?20 = 2,2
> ?35 = 3,6
> ?40 = 3,9
> ?45 = 4,4

Ok ok, I fik mig! De har lavet en del rav i den på det sidste, men det
er fordi deres modelbetegnelser er blevet så indgroet hos folk, at de ikke
tør at ændre dem, en 320'er ved folk hvad er, om den har 2 eller 2,2 liters
motor er ikke vigtigt

Det var nu også mere selve modelbetegnelsen som helhed jeg mente, jeg husker
tydeligt en herinde, som engang sagde at han intet fattede af BMW's
modelnumre, og at de var totalt ulogiske ....der mener jeg jo at det er ret
let, at de hedder 1, 3, 5, 7 for de forskellige størrelser og så motoren til
sidst, fremfor at vide om en Astra er mindre end en Corsa, siden den starter
med A, eller om en Alfa 155 er mindre end en 156, og hvad sker der når
156'eren for 6-7 facelift, hedder den så 163, og er nummeret mindre end en
gammel 164 ?
Og hvad med Mercedes i slut 80'erne, der gik det da helt galt med deres 190E
, som ikke var en E-klasse men... ja det var i hvert fald noget rod.




Peter G C (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 22-07-04 14:48

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:m_BLc.641$mV1.104@news.get2net.dk...

[klip]

> Nej der må man sgu tage hatten af for BMW og deres modelbetegnelser
> generelt, der er sgu ikke så meget pis der

A hva? Det er da noget snik snak..... Hvilken motor ligger der i en 316i ?
En 320D? En 320i? En 520i?



/Peter



Kim Kristensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-07-04 15:58



"Thomas" <mailto:bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Biler og fonte"

>
>
>
> Hej
>
>
> Har selv lagt mærke til det, især 80'er japsere er det vist gået helt galt
> for. Men jeg fatter overhovedet slet ikke hvorfor der skal sidde skilte
> bag på en bil. Hvem interesserer det at bilen foran i lyskrydset hedder
> gls gsl gsi gsxlsi eller om det er en 1,3 1,6 eller 2,0? Om der er airbag
> om den er galvaniseret osv. Jeg synes det er dybt godnat
>
>
> Mvh
>
> Thomas
>
>
>
Jeg syntes nu ikke man kan sætte nationalitet på den dille, skiltene med de
største bogstaver (inden for privatbiler) sad vist i bagruderne af Folkevogne men
nok 90'erne.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Kim Kristensen (22-07-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 22-07-04 16:05



"Kim Kristensen" <mailto:kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Biler og fonte"

>
>
> "Thomas" <mailto:bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Re: Biler og fonte"
>

PS. Hvis du vil ha' skilte så se på en motorcykel, den har så mange skilte at selv
den mest hærdede skilte-fetishist løber ind i en livstruende åndenød. Jeg har selv
MC som i daglig omtale hedder CBR1000, men det rigtige navn er laaaangt.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


No1 (21-07-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 21-07-04 10:16

> Er det mig der er dybt åndsvag, eller er der andre der har lagt mærke til
> dette, og blevet irriteret over at en ellers pæn bil kan have sådanne
> svipsere

Ja, men jeg tænker ikke på en Kadett som en "pæn bil" På mange biler
i dag står fabrikantens navn ofte som et logo og så med div.
modelbetegnelser i samme font. Fx VW og Mercedes. Specielle modeller har
en gang i mellem et specielt mærke i en anden font. Fx quattro (Audi).

Sybil (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Sybil


Dato : 21-07-04 21:59

"No1" <nospamplz@removeentireaddress.mars> skrev i en meddelelse
news:40fe343a$0$235$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>> Er det mig der er dybt åndsvag, eller er der andre der har lagt
>> mærke til dette, og blevet irriteret over at en ellers pæn bil kan
>> have sådanne svipsere
>
> Ja, men jeg tænker ikke på en Kadett som en "pæn bil"

Indrømmet, det er sgu en grim satan, men den var i pæn stand.
Jeg har aldrig brudt mig Opel indtil de kom med Vectra.
Kai



Jan Richardy (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Jan Richardy


Dato : 21-07-04 12:37

"Basil" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse
news:6fqLc.26446$Vf.1433324@news000.worldonline.dk...
> I går kørte jeg bag en lille Landknuser, og her var det bare gået helt
galt,
> lignede sildesalat, med blandede fonte og logoer osv.
> Er det mig der er dybt åndsvag, eller er der andre der har lagt mærke til
> dette, og blevet irriteret over at en ellers pæn bil kan have sådanne
> svipsere

Well. Firmaet som laver bilen har jo deres firmalogo og tit får
bilmodellerne jo også uarbejdet deres helt egen grafiske linje, hvilket
resulterer i to forskellige logoer.

De vil jo gerne markedsføre de forskellige bilmodeller til forskellige
målgrupper, så derfor har nogle modeller friske smarte logoer/skrifttyper og
andre har stilrene og virksomhedsagtige logoer/skrifttyper.

Hvis alle bilmodeller var skrevet med firmalogoets skrifttype, ville man
miste noget af den kommunikation, som markedføringsgutterne gerne vil ud
med.

Sådan er det da også på de fleste andre produkter på markedet. KIMS chips
står med en skrifttype og "Osterejer" står med en anden. Eller med bøger,
hvor titel og udgiver meget sjældent er samme skrift. Eller, eller eller ..


--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste