EU igen-igen..
Fra : Lars

Dato : 21-07-04 08:35

Hejsa,

Fra Børsen i dag -

EU vil tillade køb af firmabil i udlandet

Af Morten Bundgaard og Anders Krab-Johansen

Forhandlere og importører frygter kommende EU-dom, som vil tillade dansk
erhvervsliv at købe eller lease biler i udlandet og bruge dem frit i
Danmark.

Danske firmaer vil snart kunne købe firmabiler uden afgifter i udlandet og
spare penge ved at lade deres danske medarbejdere køre på udenlandske plader
i Danmark.

Den nye mulighed for at omgå den danske registreringsafgift ventes åbnet
allerede næste år, når EF-Domstolen afgør en bilsag mod Danmark. Det mener
Søren Friis Hansen, professor i erhvervsret ved Syddansk Universitet.

I 2002 anlagde EU-Kommissionen sagen mod Danmark om firmaers ret til at
bruge udenlandske biler i Danmark. Den sag nærmer sig afslutningen, og
EU-Kommissionen står til en klar sejr, så erhvervslivet her får friere
bevægelighed over grænserne og billigere biler.

"De danske argumenter er så håbløse, at der ikke er nogen jordisk chance
for, at den danske stat kan vinde sagen," siger Søren Friis Hansen.

Når hans konklusion er så entydig, skyldes det, at der i oktober 2003 blev
afsagt en EU-dom i en tilsvarende belgisk sag - hvor den danske stat
støttede Belgien. Den sag omhandlede belgieren Hans van Lent, som kørte i en
firmabil indregistreret i Luxembourg.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 09:59

Har postet om Hans Van Lent et par gange.

Herligt hvis det lykkes.

Daddy's gonna lease a 911

Mvh.

Frederik

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-07-04 10:58

Jeg fik lige den nyeste udgave af Børsen med posten - så jeg har tilladt mig
at scanne artiklen, og lægge den her:

http://80.63.162.139/firmabil.pdf

Kvaliteten burde være læselig, hvis den bliver udskrevet... Den eneste
scanner jeg havde ved hånden var den lokale kopimaskine, og den er jeg ikke
så stiv i...

/Kasper Hansen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-07-04 11:21

Ps. Der er lidt mere kød på den indscannede artikel (det fremgik vist ikke
af mit post).

/Kasper Hansen

Fra : Lars

Dato : 21-07-04 12:00

Hej Kasper,

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> wrote in message

> [...]
> Kvaliteten burde være læselig, hvis den bliver udskrevet... Den eneste
> scanner jeg havde ved hånden var den lokale kopimaskine, og den er jeg

Sådan her

http://www.landligt.dk/firmabil.pdf

** Lars

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-07-04 12:51

> Sådan her
>
> http://www.landligt.dk/firmabil.pdf

Nånå - man skulle lige overgå mig hva? :)
Er den taget fra online delen? - Jeg kunne ikke lige finde vores
kundenummer, så jeg måtte ty til den analoge metode...

/Kasper Hansen

Fra : Lars

Dato : 21-07-04 21:13

Heysa,

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@REMOVE_THISh-hansen.dk> wrote in message

> Nånå - man skulle lige overgå mig hva? :)

Hehe.. Jeps Jeg lod være i første omgang for jeg er egentlig ikke helt
sikker på, at man må lægge dem online. Eller rettere ret sikker på, at man
ikke må, men pyt nu...

> Er den taget fra online delen?

Jeps! Den er faktisk ganske god, inklusive ret omfattende søgemuligheder i
artikler en del år tilbage...

** Lars

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 21-07-04 22:06

> Hehe.. Jeps Jeg lod være i første omgang for jeg er egentlig ikke helt
> sikker på, at man må lægge dem online. Eller rettere ret sikker på, at man
> ikke må, men pyt nu...

Det tror jeg egentligt heller ikke - men jeg synes bare tit man ser så mange
andre avisudklip rundtomkring på nettet, så jeg håber det går :)

> Jeps! Den er faktisk ganske god, inklusive ret omfattende søgemuligheder i
> artikler en del år tilbage...

Den må jeg lige kigge på en dag...

/Kasper Hansen