Erfaring med Ragazzon udstødning til Alfa
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 20-07-04 19:54

Hej

Da jeg indenfor nærmeste fremtid vil have en dybere lyd i Alfaen, planlægger
jeg at invistere i en anden udstødning (bagerste potte). Jeg hælder i høj
grad til Ragazzon (1 x 102 mm), men vil inden lige høre, om nogen herinde
fra har erfaring med mærket (gerne sammen med Alfa).

Hvordan er lyden?
Hvordan er kvaliteten?
Hvordan er holdbarheden?

Jeg har også en Remus (2 x 70 mm) på hånden - hvad er folks erfaring med
dette mærke?

På forhånd tak...

\Mandal

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-07-04 20:48

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan er kvaliteten?
> Hvordan er holdbarheden?
>
> Jeg har også en Remus (2 x 70 mm) på hånden - hvad er folks erfaring med

Jeg kender ikke Ragazzon, men har gode erfaringer med Remus, Sebring (de to
er vist samme biks nu) og så SuperSprint. I slutningen af 80'erne havde jeg
en ANSA, jeg ved ikke hvordan de er nu men dengang var det noget bæ for at
sige det pænt. Dem jeg taler med siger at SuperSprint er bedst, god lyd ude
og ingen akustiske gener inde. Pasform og holdbarhed på dem alle (minus ANSA
dengang) er også i orden, jeg syntes heller ikke at Remus/Sebring skaber
intern støj men det kan jo være afhængigt af den bilmærke/model.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Michael

Dato : 20-07-04 21:42

Du er gal Roye ;)

Køb begge to, Brian. Jeg ved dine lommer er ved at sprænges af jyske
dollars...

Hils hjemme...

--
Mvh. Michael <> Fjern ! for mail

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 20-07-04 21:50

"Michael" <Arkian!@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du er gal Roye ;)

Hehe - yep :D

> Køb begge to, Brian. Jeg ved dine lommer er ved at sprænges af jyske
> dollars...

K&N og Chip er også på vej :D - skal sgu have "opgraderet" vognen, inden
alle pengene skal gå til barnevogn (sænket selvfølgelig) og diverse sager...

Vi snakkes!

\Mandal

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 22:22

> Hehe - yep :D

> K&N og Chip er også på vej :D - skal sgu have "opgraderet" vognen, inden
> alle pengene skal gå til barnevogn (sænket selvfølgelig) og diverse
sager...

Øøøhh chip!? Det er forhåbentlig en diesel vi snakker om - ellers burde du
være klogere, som almen bruger af DFB.

M.v.h.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 21-07-04 05:30

> Øøøhh chip!? Det er forhåbentlig en diesel vi snakker om - ellers burde du
> være klogere, som almen bruger af DFB.

Nope - ikke diesel. Formålet med chippen er ikke, at hente flere heste (en
10% - 12% vil være fint), men få flyttet momentet, så jeg undgår "hullet"
under 3000 omdrejninger. Det viser tests, samt folks erfaringer med samme
motor, at en mapning hos Scantune (Per Mai) kan gøre. Chipningen bliver dog
først udført efter montering af K&N og anden udstødning - om det så får
nogen betydning (forhåbentlig vil mapningen så tilpasses det ekstra
luftflow - hvis der bliver noget).

\Mandal

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-07-04 08:05

Brian Fisker [8900] wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nope - ikke diesel. Formålet med chippen er ikke, at hente flere
> heste

Det kan nu ellers godt lade sig gøre, med en chip optimering (på nogle
biler).
Jeg har selv overværet (for nogle år siden) på en Scorpio 2,0i DOHC, som fik
knap 15 HK mere end før.
Svjh lå den på 121 HK inden og knap 136 HK efter "indgrebet".
Jeg husker ikke hvad det gjorde ved NM eller hvordan kurverne lå, men det
var en mærkbar ændring alt i alt.
Dermed ikke sagt at alle benzin-no-turbo maskiner kan chippes/optimeres, det
afhænger vel af hvordan de er optimeret ab fabrik.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 08:53

"Per Beer Hansen" <mailto:perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan nu ellers godt lade sig gøre, med en chip optimering (på nogle
> biler).

Erfaringer fra andre Alfaejer siger i omegnen af 12-15 hk. Alfaen er ab
fabrik "underernæret", hvilket i nogle tilfælde endda har resulteret i ydelser
under det opgivede.

\Mandal

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.148.74)

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 21-07-04 10:16

Hej Brian - når du går efter en dybere lyd skal du IKKE vælge Supersprint
idet lyden er ret tynd. Ragazzon er OK da jeg selv har haft en Ø90 monteret
på en Delta Integrale. Den kører idag med en italiensk CSC ( og har ikke
noget med cykelholdet at gøre ) og har også en fin dyb lyd som ikke larmer
indendøre.
Torben