Road rage x 2
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-07-04 18:03

Jeg var lige et smut i Tyskland i dag, via Rødby-Puttgarden.

På vej derned, lige efter Guldborgsund tunnellen hvor der er alm. hovedvej
med max 90 km/t, kørte vi ca. 80 km/t på grund af langsomt forankørende
trafik. Der var rimeligt tæt trafik begge veje.
Bagved kører en BMW M3 (med DK plader) med en ca. 55 årig mand bag rattet,
og han var meget utålmodig for at komme uden om.
På et tidspunkt kommer der et meget lille hul i den modkørende stime af
biler, og han jokker til M3'eren.
Han når lige op på siden af mig, da han bliver nødt til at trække ind igen
(ind imod mig vel og mærke !), for at undgå at ramme en lastvogn frontalt.
Havde jeg ikke bremset hårdt op, så hele familien "vågnede" brat op, så
havde han ikke haft en chance.
Hvad tænker han på, sådan en selvmordspilot ?
Havde jeg haft en mobil telefon med (glemte den desværre derhjemme), så
havde jeg ringet til polisen med det samme.

På hjemvejen lå vi på et tidspunkt på ca. 130 km/t, da der kom en svensk
indregistreret SAAB uden om, hans fart vil jeg skyde på var omkring 160 -
170 km/t. Lige i r*ven på ham (5-10 meters afstand), lå der en 4WD'er med DK
plader.
Groft og uforsvarligt, bedøm selv udfra billede postet i

Og så var der liige alle de dersens Volvo'er på svenske plader, med 400
kasser øl og vin i bagagerummet, men det er der jo ikke noget usædvanligt i

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 20-07-04 18:14

In news:40fd505b$0$180$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Per Beer Hansen <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> Og så var der liige alle de dersens Volvo'er på svenske plader, med
> 400 kasser øl og vin i bagagerummet, men det er der jo ikke noget
> usædvanligt i

Der er da heller ikke noget usædvanligt i at folk kører forbandet tæt

BTW: Road rage, er i min terminologi, når bilister på det nærmeste
kommer op at slås, eller begynder at køre bule race, sådan midt i det
hele..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-07-04 19:05

Petersen_Michael wrote:

> Der er da heller ikke noget usædvanligt i at folk kører forbandet tæt

Nøeh, efterhånden ikke, desværre

> BTW: Road rage, er i min terminologi, når bilister på det nærmeste
> kommer op at slås, eller begynder at køre bule race, sådan midt i det
> hele..

Udpræget rådden kørsel, som i disse tilfælde, kalder jeg nu også road-rage,
de forsøger jo nærmest at presse den foran kørende væk fra vejen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-07-04 08:41

Per Beer Hansen faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Udpræget rådden kørsel, som i disse tilfælde, kalder jeg nu også
> road-rage, de forsøger jo nærmest at presse den foran kørende væk fra
> vejen.

Jeg tror nu at Michaels "tolkning" af begrebet er den mest udbredte.
Som f.eks. i situationen
http://gallery.lagengymnastik.dk/screenshots/pol_vold.png (screenshot af
uddrag fra Københavns Politis døgnrapport d. 29. juni i år).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-07-04 09:07

Henrik Bøgh wrote:

> [...]
> http://gallery.lagengymnastik.dk/screenshots/pol_vold.png (screenshot
> af uddrag fra Københavns Politis døgnrapport d. 29. juni i år).

Det vil jeg da næsten mere kalde afstumpet rå vold.
Road rage er jo netop noget der foregår på vejen/i bilen, men jeg er
udemærket klar over at det andet også går under betegnelsen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Olesen

Dato : 20-07-04 19:51

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Havde jeg ikke bremset hårdt op, så hele familien "vågnede" brat op, så
> havde han ikke haft en chance.

Han har vel airbag ?

Fra : K ö n i g

Dato : 20-07-04 20:11

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Groft og uforsvarligt, bedøm selv udfra billede postet i

Jeg syntes at det er groft uforsvarligt at tage billeder ud igennem forruden
samtidig med at man er fører af et køretøj på motorvejen . . . . . men det
syntes du åbenbart ikke ?

MVH König

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 20-07-04 20:23

"K ö n i g" <NOpommer-konigSPAM@email.dk> skrev :

>Jeg syntes at det er groft uforsvarligt at tage billeder ud igennem forruden
>samtidig med at man er fører af et køretøj på motorvejen . . . . .

Hvorfor skulle det dog været uforsvarligt ? - der er ikke noget på de
billeder, der bare ligner en anstrengt situation

>men det syntes du åbenbart ikke ?

Jeg kunne sagtens have taget (og gør) tilsvarende billeder - og hvad
så ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : K ö n i g

Dato : 21-07-04 10:39

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kunne sagtens have taget (og gør) tilsvarende billeder - og hvad
> så ?

130 km/t = 36 m/s.

Normal reaktionstid = 1 s.
Normal bremseaktiveringstid = ½ s.

Dvs. under normale forhold fra DU opdager en fare og til køretøjet begynder
at bremse >> så har køretøjet normalt kørt 54 meter <<.
Når man så er uopmærksom ved at fx. at tale i telefon eller tage digital
billeder ud igennem forruden - så forlænges den reaktionstid kraftigt.
At tage billeder ud igennem forruden er lige så uforsvarligt som at sidde at
læse en bog på rattet imens man kører 110 - 130 km/t på motorvej.

Man kan sagtens gøre mange ting - så længe det går godt.

MVH König

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-07-04 11:21

K ö n i g faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> At tage billeder ud igennem forruden er lige så uforsvarligt som at sidde
> at læse en bog på rattet imens man kører 110 - 130 km/t på motorvej.

Det er jo så din personlige holdning. Jeg er ikke enig.
Jeg anser ikke det at tage billeder ud gennem forruden for at være mere
uforsvarligt end f.eks. at kigge ud i vejkanten eller lign.

[...]

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-07-04 20:22

K ö n i g wrote:

> Jeg syntes at det er groft uforsvarligt at tage billeder ud igennem
> forruden samtidig med at man er fører af et køretøj på motorvejen . .

Ja det er nok lige så groft og uforsvarligt, som at åbne et vindue, skifte
gear, skrue op/ned for radioen, tænde/slukke en smøg, tale i mobiltelefon
osv.

> . . . men det syntes du åbenbart ikke ?

Næh, ellers ville jeg ikke gøre det.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Martin Sand.

Dato : 20-07-04 20:28

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> brat op, så havde han ikke haft en chance.
> Hvad tænker han på, sådan en selvmordspilot ?

Han har sikkert været påvirket i en eller anden grad. Ikke nødvendigvis
alkohol, men piller måske... medicin?
Jeg har prøvet repectpligtig medicin hvor jeg i hvert fald IKKE ville have
været i stand til at køre bil forsvarligt.
/Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-07-04 08:08

Martin Sand. wrote:

> [...]
> Jeg har prøvet repectpligtig medicin hvor jeg i hvert fald IKKE ville
> have været i stand til at køre bil forsvarligt.

Tjae måske, det var i hvert fald sindsygt det han lavede, at sætte ham selv
+ kone/kæreste samt mig + min familie og evt. andre i livsfare, bare for at
vinde et par sekunder/meter længere frem.
Han skyndte sig også hurtigt videre da der blev mere plads til at overhale
dem foran, måske han har været lidt pinligt berørt af sit fejltrin ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-07-04 08:39

Martin Sand. faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Jeg har prøvet repectpligtig medicin hvor jeg i hvert fald IKKE ville have
> været i stand til at køre bil forsvarligt.

Så har det garanteret også været mærket med en rød/orange trekant og/eller
haft en tekst alà "Automobiler må ikke føres x timer efter indtagelse af en
tablet"?

Fra : Klaus A

Dato : 20-07-04 22:56

> [...]

> Og så var der liige alle de dersens Volvo'er på svenske plader, med 400
> kasser øl og vin i bagagerummet, men det er der jo ikke noget usædvanligt

Sådan een væltede for noget tid siden, nordgåens på E45 syd for Aalborg
(omkring rastepladsen efter Svenstrup - for de lokale). Øl over det hele.

Klaus A

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-07-04 08:09

Klaus A wrote:

> Sådan een væltede for noget tid siden, nordgåens på E45 syd for
> Aalborg (omkring rastepladsen efter Svenstrup - for de lokale). Øl
> over det hele.

Ja de har sq mere øl med end de lastbiler der kører ud fra depoterne rundt
omkring

Per
www.perbeer.ninja.dk