Måske forkert gruppe, told på reservedele ~
Fra : Grønne

Dato : 20-07-04 17:53

Jeg ved godt at det måske ikke er helt den rigtige gruppe, men der må da
være nogen her der har importeret reservedele fra USA.

Er der et sted på nettet hvor men kan se tolden på autoreservedele eller er
der nogen der ved hvad den er ?

Håber jeg bliver tilgivet at bruge den forkerte gruppe og at der er nogen
der kan hjælpe med et svar.

/Grønne

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 18:00

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være nogen her der har importeret reservedele fra USA.
>
> Er der et sted på nettet hvor men kan se tolden på autoreservedele eller

Pris i USA + fragt + 12% + moms.

M.v.h.

Fra : Grønne

Dato : 20-07-04 18:37

> Pris i USA + fragt + 12% + moms.

Er det virkelig kun 12% ?

/Grønne

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 19:18

> Er det virkelig kun 12% ?

Det er det normalt på handelsvarer. Men prøv at forespørge hos Told & Skat.
Husk på at du også betaler afgift og moms af fragten.

M.v.h.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-07-04 19:33

"Henrik B." wrote:

> er
>
> Pris i USA + fragt + 12% + moms.

Det kommer an på hvad det er for reservedele, der er en hel stribe
kategorier.

Min bror var på et tidspunkt interesseret i en udstødning og en
krængningsstabilisator fra staterne. Han ringede til told&skat for
at høre hvad tolden ville blive på det. Selv om firmaet havde
givet ham den eksakte pris på både stumper og fragten, kunne T&S
ikke på forhånd fortælle hvad tolden ville blive, sandsynligvig
fordi de ikke aner hvilke kategorier stumperne hører ind under.
Deres svar blev i store træk noget med "Køb stumperne og se det på
fakturaen når de når frem.."

--
Hygge..
Thomas