dækkene 'skriger' ?
Fra : H.S.

Dato : 20-07-04 12:18

Mine dæk (eller ét af dem) er begyndt at 'skrige' nogle gange når jeg
svinger. - Og det er ikke fordi jeg ræser igennem svinget, jeg kører pænt og
stille.

Hvad er årsagen til dette ? Det er ikke mere en 1 måneds tid siden jeg
tjekkede dæktryk. Dækkene er godt nok modne til udskiftning, der er stadig
lidt mønster tilbage (på den lovlige side) men der er begyndt at komme
revner i gummiet.

- nogen bud ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-04 14:02

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Mine dæk (eller ét af dem) er begyndt at 'skrige' nogle gange når jeg
> svinger. -
Du kan jo have en sive-puktering, el en dårlig venti,. TYP tegn på for lavt
dæktryk. Check om trykket er faldet i et af hjulene.

Det er ikke mere en 1 måneds tid siden jeg
> tjekkede dæktryk.

Alt efter hvor meget temp. svinger i perioden, og hvor meget der køres, bør
man gøre det oftere.

> lidt mønster tilbage (på den lovlige side) men der er begyndt at komme
> revner i gummiet.

Så vist ingen grund til at reparere på dem, byt til nyt ;).

Fra : Piwo

Dato : 21-07-04 00:37

Kontroller sporingen
Det kan godt være forklaringen

Fra : H.S.

Dato : 21-07-04 08:14

> [...]
lavt
> dæktryk. Check om trykket er faldet i et af hjulene.

Tja, der kan man bare se.... fyldte noget mere luft i, trykket var faldet
0.5 bar i det ene dæk - det lader til at være stoppet nu.
Så blev man så klog.

Nu skal de bare liiiiiige holde til vi skal have vinterdæk på.....