Test af Peugeot 407 - ikke overvældende po~
Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 11:52

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=256431

Jeg vil lige fremhæve følgende, som jo meget præcist rammer det vi
diskuterer, når vi diskuterer diesel.:
"Paradokset ved de moderne dieselmotorer er deres styrke, men også snævre
effektive arbejdsfelt, der ikke er bredere end et par tusinde omdrejninger -
fra knap 2000 o./min. til knap 4000 o./min. Det betyder, at der i byen skal
skiftes gear i en uendelighed, hvor en benzinmotor udviser større smidighed,
men også forlanger mere for sin ulejlighed."

Den ny franske linje

BILTEST: Peter Aaboe prøver Peugeot 407 - der lægger afstand til
406 med sit design og helt anderledes måde at køre på

Af Peter Aaboe - 9:10 - 20. jul. 2004

Et kort og lidt hektisk første møde med Peugeot 407 for nogle
måneder siden efterlod et billede af en temmelig egocentrisk og kompromisløs
sportssedan, der nok skal være en familiebil i fortsættelse af den meget
populære model 406, men som i højere grad fedter for chaufføren end for
familien.

Et nyt møde og 3000 km senere tegner der sig et nyt billede,
lidt mere farverigt, men stadig med de samme baggrundsfarver. Peugeot har
for så vidt ikke ændret sigte med hensyn til kundegruppen i forhold til 406,
men midlet til at nå den er et andet.

Peugeot 407 sigter på chaufførens velvære bag rattet med en ny
og stram undervogn, der følger det mindste vink. Desværre på bekostning af
noget af den komfort, der gjorde 406 så afholdt. 407 er snævrere i sit sigte
og tager færre hensyn til alle i bilen.

Designet er hurtigt med næsten coupélignende linjer, som mange
bifalder. Fronten er skabt til at sluge konkurrenter, men er også udsat for
skrammer ved parkering. Der bliver vist stort mod med dette design, men da
det kom til bagenden, var enten modet eller inspirationen brugt op, og
resultatet er et antiklimaks, der i design minder lovlig meget om en Audi.

Enderne er usynlige
Forruden og den stærkt skrånende A-stolpe dominerer designet og
tvinger forsæderne langt tilbage i kabinen. Både forende og bagende er
usynlige fra førersædet, og man har slet ingen fornemmelse af bilens ydre
mål. Parkering er ikke så lige til, selv for en rutineret, og
parkeringsradaren til 5500 kr. er en god for ikke at sige nødvendig hjælp.

Vendediameteren på 12,8 m imellem mure slår Alfa 156's
tvivlsomme rekord -jeg troede ikke, det var muligt...

Når familien skal på ferie, skal der være plads til bagagen, men
de 407 liter bagagerum er hurtigt fyldt til randen, og hvis der kun er to i
bagsædet, er det fristende med en blød taske i midten. Men det er vel ikke
lige meningen? Der er mulighed for at udvide bagagepladsen ved at lægge
bagsædet ned, men det større rum er langtfra så praktisk som i en hatchback.

Noget overraskende er der et næsten fladt gulv bagi, godt for
den i midten, der dog skal sidde på en hårdere plads. Benpladsen er lige til
øllet, og pladsen til håret lider under det coupélignende design. På de to
forsæder er der ikke noget at klage over. Chaufføren har al den plads, han
eller hun skal bruge, med alle tænkelige indstillinger af sædet og rattet.

Interiørets design er en blanding af nyt og set før.
Instrumenterne er stort set taget med fra de andre modeller hos Peugeot,
hvorimod midterkonsollen er ny. Uheldigvis har designeren villet for meget
på for lidt plads. Knapperne er talrige og derfor for små.

Automatisk temperatur-regulering
På nær billigste model har alle 407'ere bi-zone klimaanlæg,
testbilen også med automatisk temperatur-regulering, men hvorfor er der ikke
en knap, der kan koble de to sider sammen? Som det er, skal man omstændeligt
stille temperaturen i hver side for sig.

Klimaanlægget har nok at lave, og opgaven bliver ikke løst til
fuldkommenhed, fordi afkølingen ikke kan hamle op med opvarmningen på grund
af solindfaldet igennem forrudens gigantiske areal på halvanden
kvadratmeter. Uanset hvor meget anlægget forsøger sig, er fødderne kolde og
hoved og overkrop varm -for ikke at sige hed.

Designet med den meget flade og store forrude, som Peugeot
stædigt forfølger efter 206 og 307, har andre negative sider. Kører man
igennem en skovstrækning med lys og skygge - og det hænder heldigvis - og
lyset er imod, er der så store reflekser i forruden, at det er farligt. Man
kan ganske enkelt ikke se vejen.

I testbilen med beige interiør er det særlig grelt, men selv med
sort instrumentpanel er det galt nok. At ingen testkører under udviklingens
millioner af kilometer har rapporteret dette, er ikke en lapsus, det er en
katastrofe. Se billedet - det er ikke overdrevet! Et beige interiør må
kraftigt frarådes.

Kører fremragende
Men hvordan kører 407 så? Fremragende, slet og ret. Det er
chaufførens bil, fars bil, som han kører omveje i på vej til bageren eller
hjem fra arbejde. På de små veje er 407 i sit es med sin præcise styring,
stive affjedring og meget lille krængning. Det er de samme egenskaber, der
sætter familien til side.

På ujævn vej får stiv affjedring og lille krængning hovedet til
at dingle fra side til side. Kroppen er hele tiden lidt bagefter, fordi den
ikke når at følge bilens affjedringsbevægelser. Når bilen er på vej op, er
du på vej ned eller omvendt. Det kan give tendens til køresyge, som jeg
oplevede med ellers hærdede passagerer.

Testbilen er en 2,0 HDi turbodiesel med partikelfilter, en
ydelse på 136 hk ved 4000 o./min. og et drejningsmoment på 320 Nm ved 2000
o./min. Samarbejdet mellem PSA Peugeot-Citroën og Ford har bragt Fords
Duratorque overboost teknik til Peugeot.

Under acceleration i fjerde, femte og sjette gear lukker
elektronikken for turboens overtryksventil og åbner den gradvist igen,
efterhånden som turbotrykket og bilens hastighed stiger.

Under aktionen sætter det midlertidige drejningsmoment på 340 Nm
effektivt skub i sagerne i maksimalt 30 sek. Det kan kun ske i de høje gear,
fordi overtrykket ikke er tænkt som en hjælp til dækrygende biografsprint,
men til at øge trafiksikkerheden ved at korte overhalingstiden ned.

De 136 hk arbejder godt, og der er dejligt kraftoverskud, hvis
man vælger det rigtige gear. Overboost er ikke altid nok og med en
udveksling på 55 km/t. i sjette gear pr. 1000 o./min. skal der geares ned,
så snart man ikke bare flyder på motorvejen, men vil foretage sig noget mere
alvorligt f.eks. en overhaling. Gearskiftet er heldigvis letgående og
præcist, for det skal bruges ofte under bykørsel.

[...]

Økonomien under forventning
Styrke og økonomi går ofte hånd i hånd i en dieselmotor. Et
gennemsnitligt testforbrug på 13,0 km/l er imidlertid under forventning og
et godt stykke fra de knap 17 km/l liter, fabrikkens tal lover, især fordi
en del at testkilometerne er kørt på motorvej ved konstant 110-130 km/t.

Det er i byen, dråber bliver brugt, for 407 HDi vejer næsten
1600 kg, en uhørt høj vægt for en bil i denne klasse.

Peugeot har været Danmarks mest købte bilmærke i fem år og den
position opnår og bevarer et bilmærke ikke, hvis ikke det har noget særligt
at byde på. Peugeot biler har en form kunder kan lide, de kører sportsligt
og prisen er rigtig.

Peugeot 407 er pejlet ind til at skulle følge efter, men indtil
videre ved vi ikke om designet fænger blandt kunder til familiebiler og
priserne er hoppet et stykke op over, hvad mange vil eller kan betale for en
mellemstor bil.

Højere priser gælder for stort set alle bilmærker, blot er
Peugeot mere følsom på dette punkt. Testbilen koster 380.000 kr. og med alt
udstyret løber prisen op i 450.000 kr. Det er mange penge, men der er der
ingen direkte sammenligning med 406 og testbilen, fordi 2,0 liter HDi 16V
136 hk motoren ikke var i 406.

En sammenligning mellem Peugeot 406 XS4 2,0 HDi med 110 hk og
Peugeot 407 SR med den nye 1,6 liter 16V HDi også med 110 hk og
partikelfilter viser et moderat prishop på 21.000 kr. fra 289.000 kr. til
305.000 kr. Om man så kan nøjes med 110 hk er så en anden sag. Kigger vi på
benzinmodellen med 2,0 motor og 138 hk er der 47.000 kr. i forskel fra 406
til 407.

Det er sjældent, at en bil kun får tre logoer i vores Ekstra
Test, men der er ikke mere til Peugeot 407. Designet sløser med
pladsudnyttelsen og der er ikke taget hensyn nok til familien, hvis den vil
være en familiebil.

Der er for sparsom aflæggeplads i kabinen og klimaet er
ulideligt i kabinen en varm sommerdag på grund af den overdrevet store
forrude. Peugeot kan komme til at betale en høj pris for at forfølge et
design, der nok finder en vis tilslutning blandt kunder, der sætter stil før
indhold, men som også jager andre væk, der vil have lige meget af begge
dele.

Ekstra facts:

PEUGEOT 407 2,0 HDi ST

Standardpris: 379.990 kr.
Testbilens pris: 449.490 kr.
Type: 4-dørs, 5-personers sedan.
Motor: HDi turbodiesel 2,0 liter, 4-cylindret 16V
rækkemotor.
Maks. ydelse: 136 hk ved 4000 o/m.
Maks. moment: 320 Nm ved 2000 o/m.
Transmission: Forhjulstræk, 6-trins manuel gearkasse.
Bremser: Ventilerede skiver på forhjul, skiver på baghjul.
Hjul: 16-tommer fælge med 205/50-R16 dæk.
Præstationer: 0-100 km/t.: 11,0 sek. Topfart: 208 km/t.
Brændstofsøkonomi: EF-norm: By: 13,0 km/l. Land: 20,4
km/l.
Euro-miks: 16,9 km/l.
Testforbrug: 13,0 km/l.
Tankindhold: 66 liter.
Dimensioner: Længde: 468 cm. Bredde: 181 cm. Højde: 148
cm.
Akselafstand: 272,5 cm.
Bagagerum: 407 liter.
Vægt: 1500 kg.
Reklamationsret: 2 år mekanisk, 3 år lak, 12 år mod
gennemtæring. Krav om kontrol.
Ejerafgift: 4500 kr. om året.

Samlet vurdering: 3 STJERNER

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 20-07-04 12:11

Henrik B. wrote:
> [...]
> Bagagerum: 407 liter.
> Vægt: 1500 kg.
> Reklamationsret: 2 år mekanisk, 3 år lak, 12 år mod

Husk nu på at vi her har med en fransk bonderacer at gøre

/Claus

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 20-07-04 12:53

Claus & Lene Viborg-Larsen wrote:

> [...]

[KLIP - unødigt langt citat]

> Husk nu på at vi her har med en fransk bonderacer at gøre
>
> /Claus

Fjern evt. unødig citat-tekst i dit svar. Så sparer du folks båndbredde.
Udbyderen kan også have gamle indlæg liggende i længere tid, hvis de
ikke er unødigt lange.

http://www.usenet.dk/netikette/

Mvh.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-07-04 12:57

> Fjern evt. unødig citat-tekst i dit svar. Så sparer du folks båndbredde.
> http://www.usenet.dk/netikette/

Tak fordi du skrev det - så slap jeg..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ted

Dato : 20-07-04 12:15

Nu ikke for at drage en forhastet konklussion... men virker det ikke lidt
som om at testkøreren er i lommen på de konkurerende bilfabrikker...eller er
det bare mig ?

Eller han er måske bare lidt irriteret over at han ikke selv har råd til
bilen. Jeg føler det som om at han giver den unødig meget kritik.

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 13:19

"Ted" <salg@smallblock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som om at testkøreren er i lommen på de konkurerende bilfabrikker...eller

Det er bare dig.

> Eller han er måske bare lidt irriteret over at han ikke selv har råd til
> bilen. Jeg føler det som om at han giver den unødig meget kritik.

De fleste af de konklusioner ang. kabine, var også det vi andre kom frem til
på Biler I Bella i foråret.

M.v.h.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 20-07-04 14:38

[Snip - EB test]
> PEUGEOT 407 2,0 HDi ST
> Samlet vurdering: 3 STJERNER

Uanset hvor få stjerner den får er det stadig den bil der har tiltalt mine
øjne mest siden 406 Coupé kom, hvis vi ser væk fra diverse supersportsvogne
og lignende. At familien må lide for skønheden er selvfølgelig trist, men
ellers må de da bare have deres egen bil :)
--
Claus Fabritius
Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 14:58

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> og lignende. At familien må lide for skønheden er selvfølgelig trist, men
> ellers må de da bare have deres egen bil :)

Har du set den i virkeligheden? Altså sådan stået ved siden af den og
betragtet den. Jeg synes at den er disharmonisk fra siden. Den har en alt
for lang og overdreven front. Mon Peugeot har været nødt til dette, for at
få sikkerheden op?

M.v.h.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 20-07-04 15:16

> [...]
> for lang og overdreven front. Mon Peugeot har været nødt til dette, for at

Jeg har set den flere gange og hver gang er jeg blevet enig med mig selv om
at den er designmæssigt langt foran alle konkurrenterne. Skulle jeg vælge en
mellemklassebil ud fra designet blev det uden tvivl den.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Peter G C

Dato : 20-07-04 16:56

> [...]
smidighed,
> men også forlanger mere for sin ulejlighed."

Den er, ud fra egne erfaringer, formentlig et pænt moment fra 1500 til
max-omdrejninger - ca 4.700.

Hvor mange omdrejninger kan en benziner tage i sammenligning hermed ? Altså
hvor stor er den reelle forskel?

Det er første gang jeg læser, at en alm. benzinmotor skulle yde støre
smidighed end en diesel-bil - men hvad kan man forvente af EB ?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter Weis

Dato : 26-07-04 14:18

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> Det er første gang jeg læser, at en alm. benzinmotor skulle yde
> støre smidighed end en diesel-bil - men hvad kan man forvente af
> EB ?

Det har da ellers været skrevet flere gange her i forummet, bl.a. af
mig som selv kører diesel.

mvh
Peter

Fra : Peter G C

Dato : 03-08-04 17:10

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

[klip]

> Det har da ellers været skrevet flere gange her i forummet, bl.a. af
> mig som selv kører diesel.

Du må have glemt, hvordan det er at køre benzin-bil......

/Peter

Fra : Peter Weis

Dato : 03-08-04 21:12

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in news:410fb8d3$0$212
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Du må have glemt, hvordan det er at køre benzin-bil......

He, jeg havde faktisk en 2 liters HDi'er samtidigt med en 2 liters
Toyota benzin.

mvh
Peter

Fra : Peter G C

Dato : 20-07-04 17:22

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=256431

[klip]

Nu har jeg læst artiklen. Det er dog godt nok en træls bil eller havde
gutten en dårlig dag - jeg tror mest på det sidste. Det virker ikke seriøst.

Men jeg er ikke selv køber til potten

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 20-07-04 17:43

> [klip]
>
> Nu har jeg læst artiklen. Det er dog godt nok en træls bil eller havde
> gutten en dårlig dag - jeg tror mest på det sidste. Det virker ikke
seriøst.

Jeg tager denne test akkurat lige så seriøst, som en hvilken som helst anden
motorjournalists. Og det jeg endnu har set og rørt bilen, giver jeg manden
ret.

M.v.h.

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 20-07-04 21:00

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Jeg tager denne test akkurat lige så seriøst, som en hvilken som
> helst anden motorjournalists. Og det jeg endnu har set og rørt bilen,

Samme her, vi prøvede en tur i en 2.0, resultatet var meget nedslående.
Mange af delene var en total kopi af BMW 3 serie (på nær motoren). Jeg havde
læste nogle af alle dem der skrev at undervognen var kanon stram osv. tro
mig den er alt anden end stram

/Claus

Fra : Jan Riber

Dato : 21-07-04 09:35

Claus & Lene Viborg-Larsen skrev i en meddelse:

> [...]
> (på nær motoren). Jeg havde læste nogle af alle dem der skrev
> at undervognen var kanon stram osv. tro mig den er alt anden

Du mener med andre ord at bilen har dårlige svingegenskaber og
føles uregerlig ved højhastighedskørsel?

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : Jan Riber

Dato : 21-07-04 09:30

Henrik B. skrev i en meddelse:

> Jeg tager denne test akkurat lige så seriøst, som en hvilken
> som helst anden motorjournalists. Og det jeg endnu har set og
> rørt bilen, giver jeg manden ret.

Og havde det været en bil *du* brændte for, havde journalisten
været total idiot

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-04 11:19

"Jan Riber" <jariFJERN@DETTEoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Og havde det været en bil *du* brændte for, havde journalisten
> været total idiot

Nøøøhhh, jeg er vist mere realistisk end som så. Jeg sluger også jævnligt
kameler om "mit" bilmærke". Men som jeg også skrev, så må jeg give
journalisten ret i de ting jeg selv har kendskab til bilen =
interiørbetragtninger. Plus et par uheldige designdetaljer.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 21-07-04 16:20

> interiørbetragtninger. Plus et par uheldige designdetaljer.

Hvad er uheldigt ??

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-04 16:56

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er uheldigt ??

Bl.a. at man har valgt at hænge stangen til motorhjelmen på selve hjelmen.
Resultatet var, at den smuttede fra mig, da jeg skulle have den ud af
plastikklipsen, ved Biler I Bella. Resultatet var at den bankede ned i
toppen af højre forskærm med et knald. Det er et spørgsmål om tid, inden man
som 407-ejer skal have rep'et en lakskade på skærmen.

Derudover rager bagruden (selveglasset) et lille stykke ned i bagagerummet.
Det i sig selv er godt, da glas som bekendt ikke ruster. Men skal man bikse
en lidt større ting ned i bagagerummet og man snitter kanten af
ruden.....tjah, du kan vel selv regne ud, hvad resultatet så er.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 21-07-04 18:57

[klip]

> [...]
man
> som 407-ejer skal have rep'et en lakskade på skærmen.

Sådan er det også på min nuværende vogn - det giver i realiteten ikke
problemer.

Jeg synes 407'eren som sådan er en okay bil, men til prisen vil jeg måske
nok kigge efter noget andet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 21-07-04 20:33

Peter G C wrote:
> [...]
> problemer.
>
> Jeg synes 407'eren som sådan er en okay bil, men til prisen vil jeg

Sikkert - men i en bil i den prisklasse skal der sku da ikke være en stang
som man selv skal sætte fast når man åbner hjelmen, udover det burde selv
motoren have været dækket ind i nogle plasticskjold.

/Claus

Fra : Jan Kristensen

Dato : 23-07-04 00:06

Hvad betyder det.
man skal jo aldrig i motorrummet på sådan en fantastisk bil.
jeg har selv en 406 årgang 2001
og jeg har kun været der 2 gange i al den tid jeg har haft den
for at fylde sprinklevæske på(tilgengæle er der Gasstøddæmper på min bil)

-
Mvh Jan (Fjern notspam for at mail til mig.)

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam12345.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:cdmgdv$2ime$1@news.cybercity.dk...

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-04 00:15

"Jan Kristensen" <Jan.kristensen.notspam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og jeg har kun været der 2 gange i al den tid jeg har haft den
> for at fylde sprinklevæske på(tilgengæle er der Gasstøddæmper på min bil)

D.v.s. at du aldrig tjekker olie på din bil? Du lever livet farligt.

M.v.h.

Fra : Jan Kristensen

Dato : 23-07-04 00:47

> [...]
>
> M.v.h.
>
> Jeg har jo en olie indicator inde i bilen
og så er den jo også til service en gang imellem.

Mvh Jan

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-04 10:18

> og så er den jo også til service en gang imellem.

Olieindikator? Du mener den der begynder at lyse, NÅR olietrykket er væk -
sammen med motoren?

M.v.h.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-04 10:39

Den Fri, 23 Jul 2004 11:18:14 +0200 skrev Henrik B.:

> "Jan Kristensen" <Jan.kristensen.notspam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Olieindikator? Du mener den der begynder at lyse, NÅR olietrykket er væk -
> sammen med motoren?

Nogen af os har faktisk to olielamper, en rød og en gul.

Den gule tænder første gang når oliestanden er 3-4 millimeter *over*
minimum, som en hentydning til "nu er det vist ved at være på tide at
få bestilt tid ved mekanikeren (for dem der ikke selv kan finde ud af
at hælde olie på)".

Den røde er den hvor man straks træder koblingen ned og drejer
tændingsnøglen.

Mvh
Kent

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-04 11:34

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Nogen af os har faktisk to olielamper, en rød og en gul.

Havde det på fornemmelsen
Min siger bare "Check oil".

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 23-07-04 12:15

[klip]

> Havde det på fornemmelsen

Man kan simpelthen slippe for at gøre noget selv

> Min siger bare "Check oil".

Taler den ?

/Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-04 14:23

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Man kan simpelthen slippe for at gøre noget selv

Problemet er bare den dag pæren er sprunget. :o:

M.v.h.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-04 16:16

Den Fri, 23 Jul 2004 15:23:24 +0200 skrev Henrik B.:

> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet er bare den dag pæren er sprunget. :o:

Det er (ifølge min mekaniker) derfor alle kontrollamper tænder når der
er tænding på uden at bilen er startet.

Mvh
Kent

(som bruger oliepinden fra tid til anden, men alligevel bliver
overrasket af lampen der tænder i *god* tid).

Fra : Jan Kristensen

Dato : 23-07-04 00:55

> [...]
>
> M.v.h.
>
> Jo det gør jeg selvfølig. men det er sku ikke mange gange jeg har været i
mortorrum
for at kigge

Mvh Jan

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-04 10:18

"Jan Kristensen" <spacejam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> mortorrum
> for at kigge

Nåååeeee....vi skal tage dine udsagn, med visse modifikationer?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 13:17

> Nåååeeee....vi skal tage dine udsagn, med visse modifikationer?

Hvad fa´en.. Er du begyndt at gå gruppens mest inkvisitoriske pestilens i
bedene..? )

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-04 14:24

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Hvad fa´en.. Er du begyndt at gå gruppens mest inkvisitoriske pestilens i
> bedene..? )

Man lærer jo en ting eller to......

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-04 21:26

> man
>
> Sådan er det også på min nuværende vogn - det giver i realiteten ikke
> problemer.

Sikkert ikke. Men både Mogens K. og Jan W. overværede da stangen smuttede ud
af holderen og bankede ned i toppen af skærmen. Og for mit indre øje, så jeg
hvordan lakken sprang. Det skete dog ikke og vi skyndte os at lukke.

Og jeg vil give Claus ret - det er for billigt lavet. Det er værre end
kuffertknusere.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 21-07-04 21:32

[klip]

> Og jeg vil give Claus ret - det er for billigt lavet.

Enig. Selv min 306'er havde nogle tingester som automatisk holdt
motorhjelmen.

> Det er værre end kuffertknusere.

Dét er vi så ikke enige om.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-04 22:15

> Enig. Selv min 306'er havde nogle tingester som automatisk holdt
> motorhjelmen.

> Dét er vi så ikke enige om.

Har endnu aldrig hørt om nogen - ud over journalister - der virtterlig har
haft problemer med at få plads til kufferterne p.g.a. dem.

M.v.h.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-07-04 21:34

<snip>
> Og jeg vil give Claus ret - det er for billigt lavet. Det er værre end
> kuffertknusere.

I 406 TS4 er der gascylindre til at holde hjelmen.
Er der også det i en standard 406?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Jan Kristensen

Dato : 23-07-04 00:08

Ja det er i min 406ST fra 2001

Fra : Basil

Dato : 23-07-04 01:01

> I 406 TS4 er der gascylindre til at holde hjelmen.
> Er der også det i en standard 406?

Selv i min 106 Rally var der gasdæmpere til hjelmen.
Kai